توسطautokhabari


ژانویه 10, 2023

قدرت و گشتاور اعلامی خودروسازان چقدر به واقعیت نزدیک است؟ مت واتسون با آزمایش داینوی RS6، پانامرا، M5 و E63 پاسخ این سؤال را می‌دهد.

ب‌ام‌و، پورشه، مرسدس بنز و آئودی محصولات قدرتمند و اسپرت زیادی در سبد محصولات خود دارند. پیشرانه‌های V8 این خودروها مقادیر زیادی قدرت و گشتاور تولید می‌کنند و اعداد اعلامی سازندگان هم همین موضوع را نشان می‌دهد اما این اعداد همیشه کاملاً منطبق با واقعیت نیستند. به همین دلیل، کارواو در ویدئوی جدید خود برای اطلاع از نسبت قدرت به وزن آئودی RS6، مرسدس E63 S، پورشه پانامرا توربو S هیبریدی و ب‌ام‌و M5 کامپتیشن، این ژرمن‌های اسپرت را روی داینو برده است.

قوی‌ترین خودروی این جمع پورشه است که قوای محرکهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی هیبریدی آن ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. به ادعای سازندهٔ آلمانی، این خودرو ۲۳۵۰ کیلوگرم وزن دارد. دومین خودروی قدرتمند این آزمایش ب‌ام‌و M5 کامپتیشن است که از یک پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. این سدان باواریایی همچنین با وزن ۱۹۴۰ کیلوگرمی، سبک‌ترین عضو گروه محسوب می‌شود.

زیر کاپوت مرسدس E63 S AMG یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته که ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. به گفتهٔ مرسدس، وزن این E کلاس قدرتمند ۲۰۱۰ کیلوگرم است. آئودی RS6 اما با وجودی که مثل دو رقیب دیگر از پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کند، کمترین قدرت را دارد. این موتور ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور را به چرخ‌ها تحویل می‌دهد تا وزنی ۲۰۷۵ کیلوگرمی را حرکت دهد.

نتیجهٔ این آزمایش خیلی جالب بود زیرا نشان می‌دهد که فقط آئودی اعداد واقعی را در مورد RS6 اعلام کرده است. این ماشین روی داینو ۵۹۹ اسب بخار قدرت و ۸۱۸ نیوتن متر گشتاور را نشان داد درحالی‌که اعداد M5 بسیار فراتر از اعلام ب‌ام‌و بودند. طبق این آزمایش، سدان اسپرت باواریایی‌ها ۶۵۲ اسب بخار قدرت و ۸۶۳ نیوتن متر گشتاور دارد. همین موضوع در مورد E63 S هم با ۶۳۶ اسب بخار قدرت و ۹۳۶ نیوتن متر گشتاور روی داینو صدق می‌کند اما عجیب‌تر از همه، پانامرا توربو S هیبریدی است که با ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۹۲۴ نیوتن متر گشتاور روی داینو، ۵۰ اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به عدد اعلامی دارد.

پس از آزمایش داینو نیز خودروها روی ترازو رفتند تا نسبت قدرت به وزن واقعی آن‌ها محاسبه شود. در این آزمایش، آئودی با ۲۷۰ اسب بخار بر هر تن، در رتبهٔ آخر قرار گرفت، مرسدس با ۳۰۵ اسب بخار بر تن سوم شد و درحالی‌که پورشه قوی‌ترین عضو جمع بود با ۳۰۹ اسب بخار بر تن در جایگاه دوم قرار گرفت. ب‌ام‌و اما به لطف قدرت بیشتر و وزن کمتر از ادعای سازنده، جایگاه اول را از آن خود کرد و نسبت قدرت به وزن ۳۴۰ اسب بخار بر تن را به ثبت رساند.

آئودی RS6
ب‌ام‌و M5 کامپتیشن
مرسدس E63 S AMG
پانامرا توربو S هیبریدی
GMA
کلا ژرمن ها عادت دارند درباره مشخصات محصولاتشون خیلی محافظ کارانه عمل کنند.
نه تنها در قدرت،بلکه در شتاب و پرفورمنس هم همینطوری هستند..
❤BMW❤
حالا که بحث از داینو شد ، یادی کنیم از خودروی tvr speed 12
که اونقدر قدرتش بالا بود که چرخ دستگاه رو خرد کرد
پیش بینی میشد که این خودور میتونست ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشه و شتاب ۲.۹ ثانیه ای و سرعت خیلی بالایی رو داشته باشه
واقعا حیف که فقط یک دستگاه ازش به دست مشتری رسید
دلیلش هم این بود که بدون سیستم کنترل پایداری بود و راندن این ماشین توی خیابون واقعا خطرناک بود . بنابرین این ماشین ها اوراق شدن و قطعاتشون واسه مسابقات جی تی استفاده شد
کافر مقدس
قدرت اعلامی کمپانی ها یکسری فاکتور دیگه داره که فرسنگ ها با داینو متفاوته
داینو هیچوقت آسفالت یا پیست و واقعیت نمیشه
مهران
M5👑
یه فاکتوری هم که برای من حداقل اهمیت داره،چه مقدار تیون پذیر بودن ماشین هست حتی اگه اصلا تیون نخوام انجام بدم…
امیرحسین
پورشه
F22RAPTOR
چه دقلایی هستن اینا
BMW
آره ولی بجاش مثل فورد جی تی جدید قدرت کمتر از اعلام کارخونه نمی دن بیرون اگه یادت باشه و تو کیفیت مغلوب چینیا نشدن مثل تسلا ترمزشون نمی بره و برد دوغین ندارن و مثل هامر هزینه یک بار شارژ کامل باطریشون از بنزین بیشتر نمیشه.
Sobhan
بیشتر دوست دارم مال سوپر اسپورت هارو تست کنه
Royal Driver
خیلی این تست داینو جالب بود
Ehsan
کمتر اعلام کردن خوراک ژرمن ها و ایتالیایی ها هست
Sobhan
ایتالیا معمولا درست دقیق میگه
TESLA
یکی از علت هایی که عاشق ژرمن ها هستم : صداقتشون هست یعنی ببین وقتی میگن بر فرض مثال محصول ما ۲۵۰ اسب بخار قدرت تولید میکنه تو واقعیت مطمئن باش بالای ۳۰۰ هست ، تو زمینه شتاب هم دقیقا همینطوری هستن ، همین m5 که اینجا می‌بینید نسخه استوکش بدون هیچگونه دستکاری تو اتوبان های آلمان : صفر تا صد ۲/۸ ثبت کرده یا بنز و پانامرا دقیقا همینطوری هستن ، جالبه بدونید تایکان توربو s برقی هم توی تگزاس ( تاسیسات تست و برسی هنسی ) روی داینو رفته و اگر اشتباه نکنم قدرتی حدود ۷۱۱ اسب تو حالت معمولی و ۸۲۱ اسب رو حالت لانچ کنترل ثبت کرد ( خود پورشه میگه تو حرکت ۶۵۰ اسب داره و موقع لانچ ۷۵۰ ) 🇩🇪🇩🇪🇩🇪😎😎😎🚀🚀🔥🔥
TESLA
البته تسلا پلد هم اینطوری هست : خود تسلا میگه ۱۰۲۰ اسب بخار داره ولی تو تست داینو درگ تایمز تونسته : ۱۱۰۱/۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲۸ نیوتون متر گشتاور تولید کنه ( البته با حساب اتلاف قدرت روی آسفالت یه چیزی حدود ۱۰۳۵ اسب قدرت میشه که باز هم از گفته کمپانی بیشتر هست )
heshmat021
دوست دارم بعد چند سال رو تست کنن
مثلا بعد ۵ سال با ۱۰۰ یا ۵۰ تا کارکرد
Amir mahdi @-1387
سلام آقای اشتری لطفا دوبله کنید
من خیلی علاقه دارم بشنوم چی می گویند درباره خودرو
OM.01
انتقال انرژی همیشه با هدر رفت همراه هست
یعنی غیر ممکنه یه ماشین گشتاور و قدرتی که موتور تولید میکنه همونو به چرخ منتقل کنه بلا استثنا کمی از قدرتش کم میشه.
یعنی اگر پانامرا توربو اس هایبرید ۷۵۰اسب قدرت و ۹۲۴نیوتون گشتاور سر چرخ داره قطعا خود موتور ۸۰۰ اسب قدرت و ۱۰۰۰نیوتون گشتاور داره اما تا قدرت بخواد از موتور به چرخ دنده های گیربکس و محور انتقال دیفرانسیل و در آخر به چرخ برسه، قطعا کم میشه.
بیشتر مواقع آلمانی ها در اعلام قدرت و شتاب خودرو محافظ کارانه عمل میکنند.
محی
بی ام و وزنش رو هم زیاد گفته 😂
محمدهادی
ماشششاله بی ام و چه لات و لوتیه این وسط
قدرت فوق العاده بالا درمقابل وزن بسیار کنترل شده تر از رقبای خفنش
بابا آخه چرا انقد جذذذابه همه چیش
Reza-a
یه اصطلاحی هست میگن کم فروشی، اینا زیاد فروشی می‌کنن 🙂
پورشه و بنز عجب رنگهای خوبی دارن
Alireza
مثل همیشه بی ام وه عالی
Poria
bmw
پورشه
مرسدس
از لحاظ طراحی:ولی رنگ هاشون خوب بهترین واسه مرسدس
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.