توسطautokhabari


دسامبر 8, 2022

مانرو MK1 یک شاسی‌بلند الکتریکی آفرودی با ۳۷۵ اسب بخار قدرت و شعاع حرکتی ۳۰۰ کیلومتر است که آستانه قیمت ۶۱ هزار دلار دارد.

شرکت مانرو ویکل (Munro Vehicles) اولین خودروی خود را با نام MK1 معرفی کرده است. این یک شاسی‌بلند آفرودی الکتریکی است و به گفتهٔ سازنده، به همان اندازه‌ای که مقاوم و توانمند خواهد بود، دوستدار محیط‌زیست هم هست. این خودرو در نسخه‌های ۲۹۵ و ۳۷۵ اسب بخاری به بازار عرضه می‌شود و حداکثر ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور خواهد داشت اما برخلاف اکثر شاسی‌بلندهای الکتریکی چهارچرخ محرک، در MK1 بجای نصب موتور روی هرکدام از محورها، کل نیرو فقط توسط یک موتور تولید می‌شود.

مانرو علت استفاده از یک موتور الکتریکی را تمرکز شدید روی آفرود اعلام کرده است. این موتور در وسط خودرو نصب می‌شود تا به توزیع وزن تقریباً ۵۰-۵۰ کمک کرده و همین‌طور امکان توزیع کامل گشتاور را فراهم کند. با این کار، به هر چرخ گشتاور یکسانی داده می‌شود و تمام چرخ‌ها با سرعت یکسانی می‌چرخند که این موضوع در آفرود بسیار اهمیت دارد. مانرو همچنین در MK1 از موتور الکتریکی شار محوری استفاده کرده است که نصف موتورهای رایج شعاعی وزن دارد (وزن این موتور در MK1 تنها ۴۰ کیلوگرم است).

موتورهای شار محوری همچنین با دور کندتری می‌چرخند و بنابراین نیازی به کاهندهٔ درایو نخواهد بود. به لطف این ویژگی، موتور همیشه در کارآمدترین دور خود کار می‌کند و گشتاور مستقیماً از موتور به گیربکس دو سرعته و همین‌طور گیربکس کمکی منتقل می‌شود. علاوه بر این، موتورهای شار محوری در حالت معکوس هم گشتاور بیشتری تولید می‌کنند که این به معنای احیای قوی‌تر انرژی ترمزها خواهد بود. هرچند MK1 به‌وضوح روی آفرود تمرکز دارد اما به گفتهٔ مانرو، هنوز هم می‌تواند ظرف تنها ۴.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد درحالی‌که حداکثر سرعت آن روی ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

این شاسی‌بلند الکتریکی با پکیج‌های باطری ۶۱ یا ۸۲ کیلووات ساعتی ارائه می‌شود و حداکثر برد آن حدود ۳۰۰ کیلومتر خواهد بود. این باطری‌ها را می‌توان در طول شب تا صبح از طریق شارژرهای خانگی معمولی یا در کمتر از ۳۰ دقیقه توسط شارژرهای سریع شارژ کرد. MK1 روی یک شاسی نردبانی فولادی گالوانیزه سوار شده که از فولادی با ضخامت ۵ میلی‌متر ساخته شده است. این خودرو ۴۸۰ میلی‌متر از زمین فاصله دارد، می‌تواند تا عمق ۸۰۰ میلی‌متری آب حرکت کند و زوایای حمله، فرار و شکست آن به ترتیب ۸۴ درجه، ۵۱ درجه و ۱۴۸ درجه است.

شاسی‌بلند مانرو به‌صورت استاندارد به قفل دیفرانسیل مرکزی مجهز است و قفل دیفرانسیل جلو و عقب برای آن قابل سفارش خواهد بود. این خودرو همچنین ابعاد بزرگی دارد و می‌تواند در صندوق بار خود یک پالت استاندارد اروپایی با ابعاد ۸۰ در ۱۲۰ سانتی‌متر را جای دهد. MK1 توانایی حمل ۱۰۰۰ کیلوگرم بار را دارد و می‌تواند تا ۳.۵ تن را یدک بکشد. مانرو در داخل این شاسی‌بلند برای کاهش لرزش و ارتعاش از متریال نرم و لاستیکی استفاده کرده اما قسمت بار آن را با تخته‌های ضخیم چندلایه پوشانده است تا مقاومت و دوام بالایی داشته باشد.

مانرو در ابتدا نسخه‌ای بنام Founders Edition را برای شاسی‌بلند خود ارائه خواهد کرد که اولین نمونه‌های آن در دفتر مرکزی شرکت در اسکاتلند ساخته می‌شوند و هم‌اکنون امکان سفارش آن‌ها با پرداخت سپرده وجود دارد. یک کارخانهٔ جدید اما در اسکاتلند در حال ساخت است که تولید MK1 را در سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد کرد. مانرو در ابتدا سالانه تنها ۲۵۰ دستگاه از این ماشین تولید خواهد کرد اما درنهایت این تعداد به ۲۵۰۰ دستگاه در سال خواهد رسید. قیمت مانرو MK1 از ۵۰ هزار پوند معادل ۶۱ هزار دلار آغاز می‌شود.
VIPER
ما که از نمایه بغلس یه دفندر می‌بینیم
محمدرضا اشتری – دبیر سایت پدال
آیرودینامیک این ماشین از لندرور ۱۹۴۸ هم بدتره
بهرام
من از بغل نمای کارتون تخم مرغ می بینم. این واقعا مجوز ساخت و تاییدیه‌های ایمنی تصادف داره؟؟؟؟؟
کافر مقدس
ماشین ساختن چقدر لوث شده.دیگه رسما هرکی هر گوشه کناری ماشین تولید میکنه.مخصوصا استارت اپ جماعت
دانیال_Surrey،England
ماشین ساختن لوث نشده،به ظاهر ا نق لاب الکتریکی ها باعث شده ماشین ساختن راحت بشه.
از چین بگیر که کارشون این بود که تو نمایشگاه هایی مثل فرانکفورت و…. خط کش و دوربین میووردن ماشینا رو سانت میکردن فرداش طرحشو میزدن((فقط طرح))
حالا کار به جایی رسیده که میگن آینده خودروسازی مال چینه.
تا ویتنام و مغولستان و….
AMANTE
تنها دلیل خرید این ماشین الکتریکی بودن اش در بازه ی قیمتی که هیچ ماشین آفرودی الکتریکی دیگه ای نیست.
با پول این ماشین میتونید: فورد برانکو، لندروور دیفیندر و یا لوکس تر بخواید جیپ گرند چروکی و یا کم مصرف بخواید جیپ رانگلر ۴xe هیبرید بخرید.
ممد ژانگولر
چقدر گوشه های تیز و برنده ایی داره حتی داخلش هم تیز و برندست اصلا نکات ایمنی تو طراحیش رعایت نشده
جون میده باهاش بری شکار walking dead
charger
کلا هیچ پرتی نداشتن هرچی تیکه مونده با پیچ بستن رو جلوپنجره
بهرام
عالی بود بشر!!
Amir mahdi @-1387
چقدر زشت بیخود هرچقدر هم خوب باشه
جیپ و شورلت کادیلاک و نیسان و تویوتا نمیرسه
❤BMW❤
خیلی زشت:)))
مهردادکمال
نمای جلوش منو یاد سلستیال های کمیک های مارول میندازه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.