برای موفق شدن در حیطه بازاریابی محتوا، اصلا نیازی نیست با پرداختن به تعداد زیادی از ابزار های گوناگون سر خود را بیهوده گرم کنید. به جای این کار، از ابزار هایی بهره ببرید که به مدت طولانی و به وسیله بازاریابان خبره مورد استفاده قرار گرفته اند و به نحوی، مفید بودن و موثر بودن آن ها اثبات شده است. در این مقاله به ارزیابی تعدادی از این ابزار های بازاریابی محتوا می پردازیم و درباره نقاط قوت و قیمت آن ها نیز توضیحاتی ارائه می کنیم.
یکی از رایج ترین ابزار های بازاریابی محتوا Ahrefs است که امروزه بیشتر بازاریابان از آن استفاده می کنند. این مورد در اصل یک مجموعه از ابزار های مختلف است که در زمانی که تصمیم گیری ها باید مبنی بر داده ها باشند، به کار می رود. این مجموعه دو کاربرد اساسی دارد:
همانطور که از نام آن برمی آید، ابزاری است که از آن برای تحقیق درباره آنچه که مشتری بالقوه در گوگل تایپ می کند، استفاده می شود. این امر شما را در پیدا کردن ایده های متفاوت برای کلمات کلیدی تازه یاری می دهد. Ahrefs’ Keywords Explorer جستجوی کلمات کلیدی و فیلتر کردن آن ها را برای شما آسان تر می کند. علاوه بر این، درمورد حجم جستجوی آن کلمات، پتانسیل ترافیک، مشکل کلمه کلیدی و … اطلاعات سودمندی را در اختیار شما قرار می دهد.
یکی از ابزار های بازاریابی محتوا که به شما کمک می کند میزان ترافیک و دیگر مسائل مربوط به محتوای رقبای خود را بررسی، تجزیه و تحلیل کنید، Ahrefs’ Site Explorer است. هر دامنه از آن را که جستجو کنید، در رابطه با اینکه کدام صفحات بیشترین جستجوی ارگانیک را جذب می کنند، کدام صفحات بک لینک های بیشتری را جذب می کنند و … اطلاعاتی نمایان می شود.
استفاده از این ابزار کاملا رایگان است.
این ابزار درمورد نحوه عملکرد وب سایت ها در گوگل به مدیران آن ها اطلاعاتی می دهد. البته اطلاعات آن به این مورد محدود نمی شود و موارد زیر را نیز در بر می گیرد:
Google Search Console برای به روز رسانی و بهینه سازی محتوا ابزاری بسیار موثر و کارآمد محسوب می شود و در آن دسته از ابزار های بازاریابی محتوا که کاملا رایگان هستند، قرار می گیرد.
کسانی که صاحب سایت هستند یا بر روی آن کار می کنند و با ابزار های بازاریابی محتوا آشنایی نسبی دارند، محال است که نام Google Analytics را نشنیده باشند. معنی لغوی نام این ابزار، تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل است که درباره اینکه چه فعالیت هایی در سایت شما در جریان است، کاربران از کجا به آن وارد می شوند، میزان بازدید از آن چقدر است و کاربران چه رفتار هایی در سایت شما از خود نشان می دهند، اطلاعاتی در اختیارتان قرار می دهد. این ابزار هم مانند ابزار های پیشین کاملا رایگان است.
داده هایی که این ابزار به دست می دهد، بیشتر به نحوه برخورد بازدید کنندگان صفحات شما برمی گردد. دلیلی که آن را به یکی از مشهور ترین ابزارهای بازاریابی محتوا تبدیل کرده است، ویژگی های نقشه حرارتی و زیر نظر گرفتن کاربران است. این نقشه های حرارتی باعث می شوند که بتوانید میزان عملکرد محتوای خود را اندازه گیری کنید و متوجه شوید که کاربران چه مقدار بر CTA‌ های مختلف کلیک می کنند.
زمانی پیش می آید که نمی توانید ابزار های بازاریابی محتوایی را که در دست دارید به طور مستقیم یکی کنید. در اینجا می توانید از Zapier بهره ببرید. کار های زیر را می توانید به صورت خودکار انجام دهید:
یک ویژگی مثبتی که درباره این ابزار به چشم می خورد این است که شما می توانید چند عمل خودکار را با یک مرتبه راه اندازی انجام دهید. قیمت آن هم به این صورت است که اگر در ماه حداکثر ۱۰۰ کار با آن انجام می دهید، برای شما رایگان خواهد بود البته یک سری محدودیت هایی هم دارد.
هنگامی که از ابزار های بازاریابی محتوا سخن به میان می آید، ممکن است که ذهن شما به صد ها مدل از این ابزار ها معطوف شود؛ اما بهتر است متوجه این نکته باشید که تنها تعدادی از آن ها هستند که کارایی لازم و مفیدی دارند. همانطور که مشاهده کردید، ما در این مقاله به بررسی ۵ مورد از کارآمد ترین آن ها پرداختیم. امیدواریم خواندن این مقاله شما را در پیدا کردن ابزار بازاریابی مورد نظرتان یاری کرده باشد.
info@bizzone.ir آدرس ایمیل
02191004425
تیم تخصصی بیزون متشکل از افرادی است که دقیقا متناسب با اهداف شما دیجیتال مارکتینگ کسب و کارتان را به عهده می گیرد. مهم نیست کجای مسیر قرار دارید، همیشه راهی برای پیشرفت هست.
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه دیجیتال مارکتینگ بیزون می باشد.

source

توسط digitalwebmaster