دیجیاتو
از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.
دبیر این اتحادیه: سیاست‌گذاری‌ها در برگزاری نمایشگاه‌ها باید تغییر کند و با روش‌های سنتی و در این رکود فعلی، کسی از آن استقبال نمی‌کند.
جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.
دبیر اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران پیش‌بینی کرد در سال جاری نمایشگاه تلکام موفقی برگزار نشود. نژاد دادگر اعتقاد دارد این نمایشگاه در چند دوره گذشته در شأن صنعت مخابرات کشور نبوده و با توجه به عدم تغییر سیاست‌ها، کسب‌وکارهای حوزه فاوا نیز تمایلی به حضور در نمایشگاه امسال ندارند.
«فریبرز نژاد دادگر»، دبیر و عضو هیئت‌مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران با گلایه از وضعیت برگزاری نمایشگاه بین‌المللی تلکام، به سیتنا گفت:
«متأسفانه نمایشگاه بین‌المللی تلکام چند دوره گذشته در شأن صنعت و خانواده بزرگ مخابرات کشور نبوده است. این نمایشگاه به‌جای اینکه دستاوردهایی را برای شرکت‌های حاضر داشته باشد، باعث تأسف و ناراحتی از سوی شرکت‌های حاضر بوده است. به نظر می‌رسد که با توجه به عدم تغییر سیاست‌گذاری از سوی متولیان امر و اصرار به استفاده از روش‌های سنتی و منسوخ و همچنین شرایط رکود، در سال جاری نمایشگاه موفقی برگزار نشود.»
او برگزاری نمایشگاه را یکی از ابزارهای مهم برای رونق بخشیدن به صادرات کالاها و خدمات دانست و اظهار داشت در کشورهای توسعه‌یافته، نگاه از سبک نمایشگاه‌های سنتی به سبک‌های جدید و مبتنی بر فناوری‌های نوین تغییر کرده است. امری که به باور نژاد دادگر موجب شده تا روز‌به‌روز بر کیفیت و محتواهای نمایشگاه‌های بین‌المللی افزوده شود و هر سال شاهد نوآوری‌های قابل توجه در این‌گونه نمایشگاه‌ها باشیم.
دبیر اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران با تأکید بر عدم پیشرفت نمایشگاه تلکام در سال‌های اخیر، عنوان کرد: «متأسفانه صنعت نمایشگاه و علی‌الخصوص نمایشگاه تلکام در سال‌های گذشته نه‌تنها پیشرفت چندانی نداشته است، بلکه در چند سال اخیر شاهد اجرای سنتی‌ترین سبک نمایشگاهی هستیم. نمایشگاهی که غالباً بدون حضور شرکت‌ها یا مهمان‌های خارجی برگزار می‌شود.»
وی اعتقاد دارد در شرایط حاکم بر کشور و رکود کسب‌وکارها، اگر دولت و حاکمیت نتوانند در اجرا و سیاست‌گذاری‌های حاکم بر نمایشگاه‌ها تحولی ایجاد کنند یا تسهیلاتی را در شرایط رکود و فقر اقتصادی فراگیر فراهم نسازند، با بی‌اعتمادی به حضور در چنین نمایشگاه‌هایی روبه‌رو خواهیم بود و این‌گونه نمایشگاه‌ها جایگاه واقعی خود را از دست خواهند داد.
عدم مشارکت و نظر‌خواهی متولیان دولتی نمایشگاه، با تشکل‌های حوزه مرتبط، برگزاری بی‌هدف نمایشگاه تخصصی توسط برگزارکنندگان غیرتخصصی، استفاده از مدل‌های سنتی و منسوخ و عدم توجه به مدل‌های جدید و بروز صنعت نمایشگاهی در نمایشگاه‌های داخل کشور، رکود شدید کسب‌وکارهای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌دلیل کاهش حجم پروژه‌های داخلی، عدم امکان ارتباط با کشورهای مختلف به‌دلیل شرایط موجود و سیاست حاکم بر کشور، عدم امکان حضور شرکت‌ها و بازدیدکنندگان خارجی و از بین رفتن ماهیت بین‌المللی نمایشگاه از جمله دلایلی است که نژاد دادگر بابت عدم حضور شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در نمایشگاه تلکام برشمرد.
او حضور پررنگ در نمایشگاه‌های آتی تلکام را وابسته به تغییر نگاه راهبردی در وزارت صمت و شرکت‌ نمایشگاه‌های بین‌المللی و تحولی بزرگ در عرصه فعالیت‌های نمایشگاهی دانست و گفت: «باید انتظارات ذی‌نفعان مشتمل بر گروه‌های مختلف از جمله تشکل‌ها، شرکت‌ها، فعالان اقتصادی و بازدیدکنندگان فراهم شده و ارتقای دانش تخصصی و آگاهی‌دهی به مدیران و تصمیم‌گیران، جلب حمایت سازمان‌ها و افراد مرتبط، ایجاد جذابیت و اثربخشی برای دست‌اندرکاران و مجریان و بازدیدکنندگان و شرکت‌های تولیدی یا خدماتی نیز مهیا شود.»
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.
مطمئن باشید که هرگز از سمت ما ایمیل‌های مزاحم (اسپم) دریافت نخواهید کرد.
تمامی حقوق برای وبسایت دیجیاتو محفوظ است | دیجیاتو توسط سرورهای قدرتمند پارس پک پشتیبانی می‌شود

source

توسط digitalwebmaster