دیجیاتو
از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.
تویوتا پریوس 2023 با طراحی کاملا جدید و پیشرانه 220 اسب بخاری وارد بازار اروپا خواهد شد.
جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.
تویوتا از نسل پنجم پریوس برای بازار اروپا پرده برداشت. این نسل طراحی کاملا متفاوتی با نسل پیشین دارد، طوری که می‌توان آن را یک مدل انقلابی دانست. در قاره سبز، این خودرو تنها با یک پیشرانه هیبریدی شارژی 220 اسب بخاری قابل انتخاب خواهد بود.
نسل پنجم تویوتا پریوس به عنوان مدل 2023 وارد بازار خواهد شد. این نسل چهره آشنایی دارد و کاملا مشخص است که با محصولی از تویوتا طرف هستیم. از نظر فرم بدنه باید گفت پریوس 2023 به خودروهای کوپه شباهت دارد؛ زیرا سقف با قوس ملایمی به صندوق عقب منتهی می‌شود.
در کنار تغییر فرم اتاق، تویوتا پریوس 2023 ارتفاع کمتری از زمین دارد و فاصله سقف آن از زمین حالا 1.969 اینچ یا 50 میلیمتر کمتر از قبل است. طول خودرو هم 1.811 اینچ یا 46 میلیمتر کوتاه‌تر شده؛ در مقابل فاصله محوری 50 میلیمتر افزایش یافته و عرض خودرو 22 میلیمتر بیشتر از نسل پیشین است.
در داخل کابین، داشبورد و سایر اجزا بر مبنای فلسفه «معماری جزیره‌ای» خلق شده‌اند. در این فلسفه شاهد سه ناحیه یا به قول تویوتا سه جزیره هستیم. این جزیره‌ها عبارتند از ماژول راننده، پنل نمایشگر معلق و جزیره اطراف. فارغ از تعاریف تویوتا، داشبورد تویوتا پریوس 2023، به‌ویژه حالت نمایشگر پشت فرمان، را می‌توان مشابه با کراس‌اوور برقی bZ4X دانست.
بخش میانی داشبورد میزبان یک نمایشگر عریض 12.3 اینچی است. این نمایشگر ایستاده در گوشه سمت راست خود یک دکمه گردان برای کنترل تنظیمات دارد. در زیر این نمایشگر دو دریچه باریک و چند دکمه فیزیکی دیگر جا خوش کرده‌اند. دکمه‌های مذکور برای مدیریت سیستم تهویه مطبوع و تنظیم دمای کابین کاربرد دارند.
پریوس 2023 دارای نورپردازی داخلی است. جالب اینکه در صورت تشخیص خطر بالقوه توسط سنسورها، نورپردازی داخلی با چشمک زدن به راننده هشدار می‌دهد.
تویوتا پریوس 2023 بر اساس نسل دوم پلتفرم TNGA تولید می‌شود. سیستم تعلیق این پلتفرم در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب از نوع دوبل جناغی است. ژاپنی‌ها ادعا می‌کنند این پلتفرم مقاومت بیشتری دارد و در سر پیچ‌ها و همچنین مسیرهای مستقیم اطمینان بیشتری به راننده می‌دهد.
همانگونه که در ابتدا نیز اشاره کردیم، تویوتا پریوس 2023 فقط با پیشرانه هیبریدی شارژی راهی خیابان‌های اروپا خواهد شد. قلب اصلی این پیشرانه را موتور 2 لیتری چهار سیلندر تشکیل می‌دهد. این پیشرانه 220 اسب بخار قدرت دارد که در مقایسه با نسل پیشین 99 واحد بیشتر است. بد نیست بدانید در نسل چهارم، یک موتور 1.8 لیتری چهار سیلندر با موتور الکتریکی همکاری می‌کند. پیشرانه این نسل در مجموع 121 اسب بخار قدرت دارد.
تویوتا پریوس 2023 مخصوص بازار اروپا به پک باتری 13.6 کیلووات ساعتی مجهز است. برای مقایسه باید گفت باتری نسل چهارم 8.8 کیلووات ظرفیت دارد. مهندسان تویوتا پک باتری پریوس 2023 را در زیر صندلی‌های عقب آن تعبیه کرده‌اند. کمپانی ژاپنی می‌گوید این پک 50 درصد عملکرد بهتری نسبت به پک باتری نسل چهارم دارد. بنابراین با اتکا به این پک باید بتوان تا 58.5 مایل یا 94.15 کیلومتر مسافت را در حالت تمام الکتریکی طی کرد.
طبق انتظار، پریوس 2023 به آخرین نسخه از پکیج Toyota Safety Sense مجهز است. دوربین جلو و عقب و همچنین دوربین داخلی برای ثبت وقایع داخل کابین و پایش راننده برخی از سخت‌افزارهای این پکیج هستند. این خودرو از سیستم Teammate هم سود می‌برد که کمک به خروج از پارک از قابلیت‌های مهم آن است.
تویوتا پریوس 2023 دو سوکت برای تامین الکتریسیته لوازم برقی دارد. مشتریان می‌توانند این خودروی هیبریدی را با آپشن پنل خورشیدی سفارش دهند. این پنل روی سقف اضافه می‌شود و سالانه 1,250 کیلومتر به برد حرکتی خودرو اضافه می‌کند.  
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
چه طراحی محشریه!
شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.
مطمئن باشید که هرگز از سمت ما ایمیل‌های مزاحم (اسپم) دریافت نخواهید کرد.
تمامی حقوق برای وبسایت دیجیاتو محفوظ است | دیجیاتو توسط سرورهای قدرتمند پارس پک پشتیبانی می‌شود

source

توسط digitalwebmaster