یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
هیوندای آیونیک ۶ مدل ۲۰۲۴ آئرودینامیک ترین خودروی تاریخ این برند کرهای است و ضریب درگ احساسبرانگیز ۰.۲۱ نیز مؤید این نکته خواهد بود. ظاهر صیقلی و روان آیونیک ۶ الکتریکی نقش مهمی در راندمان بالای این خودرو بازی میکند. محصول جدید هیوندای با یکبار شارژ باتری میتواند مسافت ۶۱۴ کیلومتری را طی کند. راندمان آئرودینامیکی این خودرو جدای از بهبود شعاع حرکتی تأثیر مثبتی روی پرفورمنس، پایداری سواری و کاهش سروصدا و… خواهد داشت.
آیونیک ۶ از طریق طراحی آئرودینامیکی مشابه دهه ۳۰ میلادی و بسیاری از پیشرفتهای به دست آمده در تونل باد توانسته به چنین راندمانی دست پیدا کند. سیمون لوزبی مدیر طراحی هیوندای در بحث طراحی این خودرو به خودروهای استات اسکراب ۱۹۴۷، فانتوم کورسیر و ساب اورساب اشاره میکند. این خودروها بیشترین تأثیر را روی طراحی نرم و روان آیونیک ۶ داشتهاند. این مدیر ارشد بخش طراحی هیوندای اظهار میدارد:
شکوفایی واقعی طراحی و مهندسی آئرودینامیکی در دهه ۳۰ میلادی بود و ما حس کردیم میتوانیم از آن دوران الهام بگیریم. تأثیرپذیری از آن دوران و همچنین طبیعت بهترین راه برای ارائه عملکردی پایدار و منحصربهفرد در کلاس خودروهای الکتریکی است
دیگر وسیلهای که تأثیرگذاری زیادی روی هیوندای آیونیک ۶ داشته جنگنده بریتانیایی اسپیتفایر جنگ جهانی دوم بوده است. طراحان هیوندای از طراحی بالچه این جنگنده در اسپویلر عقب آیونیک ۶ الهام گرفتهاند تا جریان هوای سقف را حذف کرده و درگ را کاهش دهد. این بالچه همچنین بهطور مؤثری جریانهای تولید شده از پروفایل جانبی خودرو را کاهش میدهد تا نتیجه نهایی این اقدامات کاهش درگ باشد.
خود هیوندای آیونیک ۶ نیز شکل سرراست مشابه بال هواپیما دارد و تفاوت بین فشار بالا و پایین خودرو باعث تولید لیفت آئرودینامیکی در سرعت بالا میشود. داون فورس تولید شده توسط اسپویلر عقب نیز لیفت را حتی در سرعت بالا کاهش میدهد تا پایداری خودرو تضمین شود. طراحان هیوندای همچنین از طبیعت به ویژه دایو شاهین در سرعتهای بسیار بالا الهام گرفتهاند.
خودروی موردبحث تستهای وسیعی را در تونل باد پشت سر گذاشته و در مقابل بادی با حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت نیز حضور داشته است. این باد پرسرعت توسط یک فن ۳۴۰۰ اسب بخاری تولید شده تا به مهندسان هیوندای کمک کند ۱۰ درصد دیگر بر کارایی آئرودینامیکی آیونیک ۶ اضافه کنند. این راندمان از طریق روشهای مختلف همچون تکنیک شکلدهی بکار رفته در اسپویلر عقب به دست میآید. به موارد یاد شده باید تحلیل CFD با استفاده از ابر رایانه را نیز اضافه کرد. تکنولوژی یاد شده به طراحان اجازه میدهد تا شکل بهینه اسپویلر را از بین ۷۰ گزینه مختلف انتخاب کنند و بتوانند از فلپ هوای فعال، بالشتکهای ویژه، کاهشدهندههای گپ چرخ و… در نقاط مشکلساز استفاده نمایند. این پیشرفتهای تکنولوژیکی نه تنها عملکردی هستند بلکه باعث زیبایی نیز میشوند. نظر شما دراینباره چیست؟
R
خیلی ام زشته
پیام
رمزش چیزیه که طرفدارای ژاپنی رو خیلی ناراحت میکنه
کوروش
خیلی
MILADZM
دنیا دنیای تغییره
باید تغییر کنی تا بتونی باقی بمونی
باید خودت رو با شرایط محیط وفق بدی تا بتونی ادامه بدی
هر چقد هم که گردنت کلفت باشه جلوی تغییر وایستی
لج بازی کنی
محکوم به فنا هستی
الان هم آینده این صنعت برقی و سیستم های کمک راننده یا در حالت تکاملیشون فناوری خودرانه
هر کمپانی که بتونه این دو تا اصل رو به بهترین و بهینه ترین شکل ممکن پیاده کنه آینده درخشانی در انتظارش خواهد بود
که میبینیم کره ای ها چقد عالی دارن خودشون رو منطبق با استاندارد های روز میکنن
وقتی که متن رو میخوندم شاید باور نکنید اما اشک توی چشمام حلقه بست و بغضم گرفت
هیوندای تا چند سال پیش اصلا توان رقابت با بزرگان این صنعت رو نداشت الان به چنین ضریب آیرودینامیک رویایی دست پیدا میکنه که در نتیجه اون برد و شعاع حرکتی عالی هم به دست میاد
phonix
هیوندایی یه شبه از زیر بوته اومد ؟
اینابر شرکت موتور محرک اقتصاد جنوبی بوده و هست میدونی چه سرمایه گذاری های بزرگی توسط دولت کره روش انجام شده ؟
هیچ چیز بی دلیل نیست بقیه هم گاو نیستن همه شرکت ها همو برنداز میکنن و حواسشون به هم هست و حساب شده کار میکنن
حتی تاتاموتور هند
( البته بجز ایران که در همه چیز حتی باور کنید همین سایت های اینترنتی هم انحصار وجود داره)
D:
فقط اونجاش که میگه اشک در چشمانم حلقه بست
NAVID۰۰۹۸این اَشک ، حاصل از مُعجِزات yf هستش !
محمدرضا
سلام آقای احمد زاده لطفا منابع خبر رو هم ذکر کنید.
الان just Toyota میاد میگه پول گرفتین از هیوندای تعریف کنید
M
درود بر هیوندای کبیر
Amir mahdi @-1387
کره ای فن
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
واقعا چی زدی
MASOUD 0099
عجب روخی داره عشقم
Amirreza.M
با توجه به الکتریکی های دیگه به نظر من ظاهرش متوسط رو به بالاس و آیرودینامیکش هم که خیلی خوبه
Just toyota
آفرین به هیوندا که تونسته به همچین افتخاری برسه ، ولی باید توجه کرد که طراحی رو فدای آیرودینامیک کرده ، میدونم این ماشین اصلا در حد و اندازه تسلا مدل s نیست ولی یه مقایسه کوچولو بخوام انجام بدم باید بگم هر دو خودرو ضریب درگ ۰/۲۱ دارن ولی طراحی مدل s کجا طراحی این اسباب بازی کجا ، یا اینکه در حال حاضر آیرودینامیک ترین خودرو جهان مرسدس eqs و لوسید ایر هر دو با ضریب درگ ۰/۲۰ هستن که اونا هم واقعا طراحی زیبا و با ابهتی دارن
ferimia
طراحیش به دلم نمیشینه!
Alan.r
رمز و راز آیرودینامیک بسیار خوب آیونیک ۶ چیست؟
کوی کاری از ۹۱۱!!!
در ضمن آیرودینامیکش حتی نسبت به خودروهای تولیدی حال حاضر جهان هم چیز جالب و عجیبی نیستبرای مثال ضریب آیرودینامیک EQS برابره با ۰.۲
حالا EQXX و غیره بماند
Just toyota
دوستان خداییش بیاید دیگه انقدر کره رو مسخره نکنیم ، کشوری که تا ۴ سال پیش سانتافه یاتاقان زن با شتابی در حد پراید ۱۱۱ تولید میکرد ، ببیند الان چقدر پیشرفت کرده
مهردادکمال
بایست برنامه ریزی فوق العاده کره و چین که از کشورهای معمولی تونستن به این جایگاه جدی و تعیین کننده رسیدن رو بعنوان واحد دانشگاهی تدریس کنن. کشورهایی بدون هیچ ادعایی فقط با برنامه و بدور از هر گونه حاشیه و حاشیه سازی و بجای اینکه همه انرژیشونو بزارن رو نظریه توطئه و همه کم کاری و کاستی ها رو به دشمن ارجاع بدن فقط با اتکا به نیروهای انسانی و حمایت از مردم به این جایگاه رسیدن.
پدرام
عقبش به شدت پورشه ۹۱۱ یا تایکان هست
حسن
اینکه بگردی تو کتاب های تاریخ دنبال طراحی خوبه، فقط باید حواسشون باشه کتاب تاریخ رو برعکس دستشون نگرین ، وگرنه ماشینشون پرواز میکنه!!!!
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
document.getElementById( “ak_js_1” ).setAttribute( “value”, ( new Date() ).getTime() );
آیا حساب کاربری ندارید؟
source
یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.