دیجیاتو
از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.
فردا موتور با دو دستگاه FMC M4 راهی یازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی اردبیل شد و برای چندمین بار، از مینی ون جذاب و خانوادگی خود رونمایی کرد. با این حال، کاهش امکانات و آپشن های …
جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.
طی روزهای اخیر، فردا موتور با دو دستگاه FMC M4 راهی یازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی اردبیل شد و برای چندمین بار، از مینی ون جذاب و خانوادگی خود رونمایی کرد. با این حال، کاهش امکانات و آپشن های FMC M4 در مقایسه با نسخه ای که پیشتر معرفی شده بود، خبرساز شده است.
فردا M4 که در بازار چین به عنوان یکی از محصولات دانگ فنگ فورتینگ شناخته می‌شود، نخستین بار با حضور در نمایشگاه بین‌المللی تهران رونمایی شد. در هنگام رونمایی اولیه، تجهیزات و امکانات ایمنی و رفاهی گوناگونی برای این مینی ون خانوادگی معرفی شده بود که از جمله آن ها می توان به مجموعه کاملی از رادارها و سامانه های کمک رانندگی خودکار اشاره کرد.
اما گروه خودروسازی فردا در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی اردبیل که در تاریخ ۴ آبان ماه برگزار شد، مجددا از خودروی M4 در دو رنگ سفید و آبی روشن رونمایی کرد. اما نکته حائز اهمیتی که در رونمایی این دوره نظر موجب تعجب بازدیدکنندگان شد، کاهش امکانات و آپشن های FMC M4 بود.
بر خلاف گفته‌ها و وعده‌های فردا موتور، امکاناتی نظیر اتوپارک و کروز کنترل انطباقی در کاتالوگ این محصول دیده نمی‌شود. همچنین سیستم تعلیق چرخ‌های عقب نیز از نوع تورشن بیم است، نه مولتی لینک، تغییری که با توجه به وزن زیاد و ابعاد بدنه این MPV طویل، می تواند به معنای ضعف هندلینگ این مدل قلمداد شود.
البته مینی ون لوکس FMC M4‌ هنوز هم دارای آپشن‌های متعددی است که به واسطه آن‌ها می‌تواند با محصولات دیگری همچون هایما 7X ایران‌خودرو رقابت کند. سیستم کنترل پایداری، سیستم ترمز اضطراری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، هشت کیسه هوا ۱۰ نقطه‌ای، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، رادار نقطه کور و … از جمله امکانات و تجهیزات فردا ام ۴ به حساب می‌آیند.
ناگفته نماند که به غیر از فردا ام ۴، خودروهای فردا T5 و فردا ۵۱۱ نیز در نمایشگاه اردبیل در معرض دید عموم قرار گرفتند. فردا ۵۱۱ نسخه مونتاژی چانگان آلسوین بوده که در رده سدان‌هایی نظیر تارا و دنا پلاس ایران‌خودرو و شاهین سایپا قرار می‌گیرد، اما ظاهرا موفقیت چندانی را در بازار بدست نیاورده است و خودرویی نسبتا ناشناخته محسوب می شود.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.
مطمئن باشید که هرگز از سمت ما ایمیل‌های مزاحم (اسپم) دریافت نخواهید کرد.
تمامی حقوق برای وبسایت دیجیاتو محفوظ است | دیجیاتو توسط سرورهای قدرتمند پارس پک پشتیبانی می‌شود

source

توسط digitalwebmaster