دیجیاتو
از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.
در این مطلب می‌خواهیم تاریخچه لورئال را بیان کنیم تا ببینیم چگونه این برند توانسته به غول صنعت آرایشی بهداشتی جهان تبدیل شود.
جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.
لورئال یا لورال (L’Oréal)، برند فرانسوی تولیدکننده محصولات مراقبت شخصی است که دفتر مرکزی آن در کلیشی، او-دو-سن فرانسه واقع شده و یک دفتر ثبت‌شده در پاریس هم دارد. در این مطلب قصد داریم تاریخچه لورئال را بیان کنیم تا ببینیم چگونه این برند توانسته به غول صنعت آرایشی بهداشتی جهان تبدیل شود.
لورئال بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده لوازم‌آرایشی در جهان است و در حوزه تولید رنگ مو، محصولات مراقبت پوست، کرم ضد آفتاب، محصولات آرایشی، عطر و محصولات مراقبت از مو فعالیت می‌کند. ارزش این برند مطرح فرانسوی در حال حاضر ۴۷.۵ میلیارد دلار و درآمد آن در سال ۲۰۲۲ ۳۲.۲۸ میلیارد یورو اعلام شده است.
محصولات مراقبت از پوست لورئال دارای محبوبیت بسیار زیاد و کیفیتی ستودنی هستند. ۹۶.۷ درصد از فروش این شرکت مربوط به محصولات آرایشی و ۲.۵ درصد آن مربوط به محصولات مراقبت از پوست است.
این ابرشرکت فرانسوی در حال حاضر در بیش از ۱۳۰ کشور جهان فعالیت می‌کند و ۵۰۵۰۰ کارمند دارد. ۲۹۰۰ نفر از کارمندان شرکت در حوزه پژوهش و توسعه فعالیت می‌کنند و ۳.۳ درصد از درآمد تلفیقی شرکت در این حوزه سرمایه‌گذاری شده است.
لورئال در حال حاضر ۴۲ کارخانه با ۱۴ هزار کارمند دارد. ۵۷.۴ درصد از فروش محصولات آرایشی شرکت (معادل ۷.۲۲۱ میلیارد یورو) مربوط به اروپایی غربی (بیشترین میزان فروش)، ۲۷.۶ درصد فروش آن‌ها (معادل ۳.۷۴۸ میلیارد یورو) مربوط به آمریکای شمالی و ۱۹.۷ درصد فروش‌شان (معادل ۲.۶۹۹ میلیارد یورو) مربوط به سایر نقاط جهان است. لورئال در سال ۲۰۰۷ در فهرست «فورچون گلوبال ۵۰۰» (Fortune Global 500) در جایگاه ۳۵۳ قرار گرفت
دفتر مرکزی لورئال در شهری به نام کلیشی، او-دو-سن در نزدیکی پاریس واقع شده است. در این ساختمان که از سال ۱۹۷۸ تاکنون دفتر مرکزی شرکت بوده است، ۱۴۰۰ کارمند مشغول به فعالیت هستند. دفتر مرکزی لورئال بزرگ‌ترین سالن موی دنیا را در خود جای داده است. ۹۰ آرایشگر در این سالن مو در حال فعالیت هستند که تاکنون به ۳۰۰ زن و دختر شامل زنان بازنشسته، دانش‌آموزان و زنان بیکار خدمت‌رسانی کرده‌اند.
مشتریان این سالن مو به‌عنوان مدل آزمایش رنگ مو استفاده می‌شوند. لورئال علاوه بر پاریس، در کشورهای آمریکا، کانادا، استرالیا، دانمارک و آلمان، در شهرهای نیویورک، مونترال، ملبورن، کپنهاگ، کارلسروهه و دوسلدورف نیز دفتر مرکزی دارد. مدیرعامل این شرکت بر عهده «ژان-پل آگون» (Jean-Paul Agon) است.
لورئال برای تمام مشکلات پوستی محلول‌هایی را تهیه کرده است و چه پوست شما کاملاً خشک باشد یا به دلیل چرب بودن زیاد پر از آکنه باشد، می‌توانید با استفاده از محصولات مراقبت پوستی لورئال مشکل خود را تا حدود زیادی برطرف کنید. متخصصان این برند در حوزه ساخت محصولات مراقبت پوست، بیش از ۳۰ سال سابقه دارند.
لورئال در حوزه فعالیت خود حرف اول را میزند و دلیل کسب این موفقیت بزرگ توسط این شرکت موفق‌شدن در زمینه ارائه به مشتریان سراسر جهان و ارائه محصولات آرایشی برای فرهنگ‌های مختلف است، مشتریان لورئال گزینه‌های زیادی برای انتخاب دارند و این شرکت محصولی را که برای آن‌ها مناسب است، ارائه می‌دهد. جالب است بدانید در سال‌های اخیر برای هر یک میلیون محصول فروخته‌شده لورئال، تنها ۵۲ مورد شکایت وجود داشته است و شرکت تمام تلاش خود را می‌کند تا این عدد کمتر و کمتر شود
درکل محصولات لورئال بالاترین کیفیت را دارد و انتخاب تأمین‌کننده‌های مواد اولیه آن با دقت بالایی انجام می‌شود. برای هر محصول تقریباً صد مرحله کنترل کیفیت وجود دارد و کیفیت محصولات در تمام مراحل مختلف تولید در کارخانه و عرضه در بازار بررسی می‌شود؛ از مراحل طراحی و انتخاب تأمین‌کننده مواد اولیه گرفته تا مراحل مختلف تولید، بسته‌بندی و توزیع.
صد در صد فرآیند تولید محصولات این شرکت مطابق استاندارد ISO 22716 انجام می‌شود که نشان‌دهنده این است که تولید محصولات لورئال با بالاترین استانداردها انجام می‌شود. در ضمن ۹۰ درصد محصولات این برند دارای استاندارد ISO9001 هستند که به معنی برخورداری آن‌ها از استانداردهای بین‌المللی است.
بی‌نقص بودن مواد اولیه مورداستفاده برای ساخت محصولات لورئال ازنظر پارامترهای مختلف آزمایش می‌شود که شامل رنگ، واکنش به دما، بو و سایر موارد می‌شود.
کارشناسان شرکت پس از تولید محصولات و در هنگام بسته‌بندی آن‌ها نیز چند آزمایش را با دقت بالایی انجام می‌دهند که شامل بررسی سازگاری جنس بسته محصول و فرمول استفاده‌شده برای ساخت آن، مناسب بودن ارگونومی، میزان کارآمد بودن، میزان امنیت، ساختار سیستم خروج مواد از بسته‌بندی و مقاومت آن‌ها در برابر ضربه‌ها و شوک‌ها می‌شود. سالانه هفت میلیارد محصول آرایشی لورئال در سراسر دنیا توزیع می‌شود.
محصولات لورئال برای دستیابی به بالاترین کیفیت با بهره‌مندی از به‌روزترین فناوری‌های تولیدی و مطابق با استانداردهای انقلاب صنعتی چهارم صورت می‌گیرد؛ به‌عنوان‌مثال در کارخانه‌های محصول از ربات‌های هوشمند تعاملی استفاده شده است تا کارمندان این شرکت کمتر درگیر مراحل تولیدی باشد و بیشتر روی مسائل مرتبط با کنترل کیفیت و نحوه ساخت محصولات باکیفیت متمرکز شوند.
در ضمن فرایند بررسی رنگ محصولات آرایشی این شرکت با کمک یک دستگاه طیف‌سنج رنگی مطابق با استانداردهای رده‌بالا دیجیتالی انجام می‌شود و این فرایند تا حدود زیادی خودکار شده است؛ بنابراین در هر مرحله از تولید یک محصول، سایه رنگ‌ها به‌صورت بی‌نقصی بازآفرینی می‌شوند.
یکی دیگر از فناوری‌های مورداستفاده برای ایجاد رنگ‌های کاملاً دقیق در محصولات آرایشی لورئال، بهره‌مندی از الگوریتمی است که تنظیمات لازم برای دستیابی به رنگ دقیق موردنظر برای هر محصولات را به‌صورت خودکار ارائه می‌دهد. استفاده از این الگوریتم دستیابی به سایه رنگ دقیق مختص هر یک از محصولات را به‌راحتی امکان‌پذیر می‌کند.
محصولات این برند به شرح زیر هستند:
در سال ۱۹۰۹ شیمیدانی فرانسوی به نام «اوژن شولر» (Eugène Paul Louis Schueller) فرمول رنگ مویی به نام Oréale را ایجاد کرد. او پس از دستیابی به این فرمول، محصولات خود را با فرمول خودش تولید می‌کرد و تصمیم گرفت آن‌ها را به آرایشگاه‌های پاریس بفروشد.
شولر در سال ۱۹۱۹ شرکت خود را با نام Société Française de Teintures Inoffensives pour Cheveux (شرکت رنگ موی ایمن فرانسه) ثبت کرد و این شرکت درنهایت به لورئال تغییر نام داد. لورئال در سال ۱۹۲۰ ابتدا کار خود را با سه شیمی‌دان، آغاز کرد؛ تعداد آن‌ها در سال ۱۹۵۰ به صد نفر، در سال ۱۹۸۴ به هزار نفر و سرانجام در سال ۲۰۲۱ به ۸۵۲۵۲ نفر رسید.
لورئال پس از کسب موفقیت در کسب‌وکار رنگ مو، پس از مدت کوتاهی تولید سایر محصولات زیبایی و پاک‌سازی را نیز آغاز کرد. اکنون محصولات این برند با بیش از ۵۰۰ برند زیرمجموعه عرضه می‌شود (در ادامه با معروف‌ترین برندهای زیرمجموعه لورئال آشنا می‌شویم) و تعداد کالاهای هر یک از گروه محصولات این برند به هزاران کالا می‌رسد.
اکنون محصولات این غول صنعت محصولات آرایشی جهان از طریق کانال‌های مختلف، شامل سالن‌های مو، فروشگاه‌های عطر فروشی سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های عرضه‌کننده محصولات مرتبط با زیبایی و سلامت، داروخانه‌ها و ارسال از طریق پست، توزیع می‌شود. لورئال اکنون مالک ۳۶ برند است و در سال ۲۰۲۱ تعداد پتنت‌های ثبت‌شده توسط خود را به ۴۹۷ پتنت رساند. لورئال در سراسر نقاط جهان دارای ۲۱ مرکز پژوهش و توسعه است این مراکز در کشورهای فرانسه، آمریکا، چین، هند، برزیل و آمریکای جنوبی در حال فعالیت هستند.
در ضمن این شرکت تعدادی از شرکت‌های مطرح فعال در صنعت محصولات آرایشی و بهداشتی سراسر جهان را خریده است که به شرح زیر هستند:
در ضمن این شرکت در سال ۲۰۱۸ مشارکت خود را با برند مد ایتالیایی ولنتینو (Valentino)، برای تولید محصولات زیبایی و عطر آغاز کرد
لورئال در سال ۱۹۷۳ در راستای تلاش برای تحقق اهداف بلندپروازانه خود در حوزه داروسازی شرکت سانتیلابو (Synthélabo) را خرید. این شرکت در سال ۱۹۹۹ شرکت داروسازی فرانسوی سانوفی (Sanofi) ادغام شد و سانوفی هم در سال ۲۰۰۴ با شرکت داروسازی اونتیس (Aventis) ادغام شد. اکنون ۱۰.۴۱ درصد از سهام شرکت سانوفی اونتیس که سومین شرکت بزرگ داروسازی جهان محسوب می‌شود، متعلق به لورئال است.
شعار تبلیغاتی لورئال با عنوان «چون من ارزش آن را دارم» (Because I’m worth it) در سال ۱۹۷۳ توسط جوآن دوسو، مدل و بازیگر آمریکایی ایجاد شد. این شعار در اواسط دهه ۲۰۰۰ به «چون تو ارزش آن را داری» (Because you’re worth it) و در سال ۲۰۰۹ به «چون ما ارزش آن را داریم» (Because we’re worth it)، تغییر کرد.
این شعار در حقیقت به دنبال پیروی از نتایج پژوهش‌های روانشناسی مصرفی ماکسیم تیتورنکو (Dr Maxim Titorenko) ایجاد شد. تغییر من به تو و تو به ما در رویکرد لورئال باعث شد میزان رضایت مشتریان از محصولات این شرکت افزایش یابد.
غول صنعت محصولات آرایشی جهان، از دهه ۱۹۸۰ سرمایه‌گذاری عظیمی معادل ۹۰۰ میلیون یورو را برای دستیابی به روش‌های جایگزین مناسب برای آزمایش محصولات روی حیوانات به‌منظور اطمینان از ایمنی آن‌ها و متوقف کردن این عمل غیراخلاقی آغاز کرد.
لورئال برای متوقف کردن آزمایش محصولات خود روی حیوانات، ورزش‌های مختلف ازجمله ایجاد یک مدل پوست بازسازی‌شده تحت عنوان «اپی اسکین» (Episkin) را در مراکز پژوهشی خود در لیون فرانسه و پودانگ چین امتحان کرده است.
البته فروش محصولات آرایشی در بازارهایی مثل بازار چین بدون آزمایش‌کردن آن‌ها روی حیوانات، دشوار است. شرکت بریتانیایی بادی شاپ محصولات خود را روی حیوانات آزمایش نمی‌کند؛ زیرا این محصولات را در چین عرضه نمی‌کند.
برند لوازم‌آرایشی فرانسوی در سال ۲۰۱۱ مرکزی به نام مرکز ارزیابی پیش‌بینی کننده (the Predictive Evaluation Center) در لیون جهت ارزیابی کیفیت محصولات خود بدون آزمایش کردن آن‌ها روی حیوانات افتتاح کرد. در ضمن این شرکت در سال ۲۰۱۳ به یک فراخوان کنسرسیوم در اتحادیه اروپا نیز پیوست که در آن شرکت‌هایی که محصولات خود را روی حیوانات آزمایش می‌کنند، به تلاش برای ایجاد راه‌حل‌های جایگزین دعوت شدند.
لورئال از سال ۱۹۹۲ هرسال رقابتی مبتکرانه تحت عنوان «لورئال برند استورم» (L’Oréal Brandstorm) بین دانش‌آموزان آغاز کرده است. این رقابت ابتدا تنها در فرانسه و تنها با هدف ایجاد رقابتی برای بازاریابی محصولات این برند برگزار شد؛ اما اکنون به رقابتی بین‌المللی بین دانش‌آموزان ۶۵ کشور تبدیل شده است.
دانش‌آموزان در این مسابقه برای تبدیل ایده‌های جدید خود به تجربه‌های مشتری (روش‌های مورداستفاده توسط یک شرکت برای جذاب‌تر کردن روش‌های ارائه محصولات خود به مشتریان و متقاعد کردن آن‌ها برای خرید محصولات) با استفاده از فناوری‌های جدید، با یکدیگر رقابت می‌کنند.
کسب برتری در زمینه ایجاد فناوری‌های جدید در صنعت محصولات آرایشی و بهداشتی به‌منظور بهبود بازاریابی و افزایش جذب مشتری، یکی دیگر از اهداف شرکت‌کننده این میدان رقابت است. تاکنون ۲۱۳ هزار دانش‌آموز در سراسر جهان در لورئال برند استورم شرکت کرده‌اند. در ضمن در این رقابت مربیان برجسته شرکت‌کنندگان را برای پیاده‌سازی ایده‌های تجاری خود یازی می‌دهند. جایزه نفر اول لورئال برند استورم، ۱۰ هزار دلار، نفر دوم ۵ هزار دلار و نفر سوم ۲۵۰۰ دلار است.
غول صنعت محصولات آرایشی بهداشتی در سال ۱۹۸۸، ۱۹۸۹ کنترل کانال تلویزیونی کانال ۵ را در دست گرفت. این کانال تلویزیونی مالک شرکت رسانه آمریکایی فیلمیشن (Filmation) و شرکت گروه سرگرمی دلورنتیس (De Laurentiis Entertainment Group)، شرکت فعال در حوزه ارائه محصولات سرگرمی و توزیع فیلم است.
لورئال مشارکت خود را با جشنواره فیلم کن از سال ۱۹۹۷ با هدف تبلیغات و بازاریابی آغاز کرده است. بسیاری از سفیران این برند در سال ۲۰۱۷ روی فرش قرمز جشنواره کن حاضر شدند که از میان آن‌ها می‌توان به جولیان مور، سوزان ساراندون، اندی مک داول و اوا لونگوریا اشاره کرد. در ضمن این سفیران، مسئول انتخاب فیلم‌های جشنواره نیز بودند.
لورئال سفیران دیگری نیز دارد که با نام «گروه رؤیایی لورئال پاریس» (“L’Oreal Paris “Dream Team) شناخته می‌شوند. اسامی اعضای این گروه به شرح زیر است:
نخستین سفیر این برند اوا لونگوریا بود
لورئال در سال ۱۹۹۸ با مشارکت یونسکو برای نخستین بار از این جایزه نقدی به مبلغ ۱۰۰ هزار دلار با هدف اعطای آن به زنان برجسته در حوزه علم که در پیشرفت‌های علمی نقش داشته‌اند، رونمایی کرد. این جایزه که با عنوان «لورئال هلنا روبینشتاین وومن این سایسنس اواردز» (L’Oréal-Helena Rubinstein Women) نیز شناخته می‌شود، هر سال به پنج برنده در آفریقا و خاورمیانه، آسیا و اقیانوسیه، اروپا آمریکای لاتین و کارائیب آمریکای شمالی اعطا می‌شود.
در ضمن این برند فرانسوی طی همکاری دیگری با یونسکو در مدت دو سال، ۴۰ هزار دلار کمک مالی برای ۱۵ دانشمند زن جوان مشغول در پروژه‌های پژوهشی آینده‌نگرانه تأمین کرد.
لورئال در سال ۲۰۰۳ موسسه لورئال برای پژوهش در مورد مو و پوست افراد قومیت‌های مختلف (L’Oréal Institute for Ethnic Hair & Skin Research) را جهت ادامه پژوهش‌های خود در مورد پوست و موی افراد آفریقایی آمریکایی افتتاح کرد.
در ضمن این شرکت در سال ۲۰۱۱ بخشی بین‌المللی تحت عنوان «کانسیومر اینسایتس» (Consumer Insights) به‌منظور بررسی نگرش مشتریان در مورد محصولات خود ایجاد کرد. لورئال برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد مشتریان مناطق مختلف جهان و دستیابی به فهم دقیقی از نیاز مشتریان خود، مراکز پژوهشی و نوآوری منطقه‌ای خود را در شش کشور ژاپن، چین، هند، آمریکا، برزیل و خود فرانسه افتتاح کرد. این شرکت در سال ۲۰۱۱ تصمیم خود را برای تأسیس یک مرکز پژوهش و فناوری در ریودوژانیروهای برزیل نیز اعلام کرد
لورئال از سال ۲۰۰۶ به پروژه خیریه تحت عنوان «خوب نگاه کن… بهتر احساس کن» (Look Good … Feel Better) پیوسته است. هدف این پروژه کمک به زنان برای مبارزه با عوارض جانبی قابل‌مشاهده روش‌های درمانی سرطان است.
لورئال یک مدل پوست بازسازی‌شده به نام اپی اسکین (Episkin) برای متوقف کردن آزمایش محصولات آرایشی روی حیوانات ایجاد کرد. در این پروژه تحقیقاتی سلول‌های پوست انسان باقی‌مانده از جراحی‌های سینه، در شرایط آزمایشی به لایه‌هایی از پوست بازسازی‌شده با رنگ‌های پوست متفاوت تبدیل شدند که درمجموع طیفی از رنگ‌های پوست انسان از رنگ پوست افراد جوان تا افراد مسن را تشکیل دادند. استفاده از لایه‌های پوستی برای آزمایش محصولات آرایشی علاوه بر اینکه به اقدام غیراخلاقی آزمایش‌های محصولات روی حیوانات پایان داد، باعث ایجاد نتایج قابل‌اعتمادتر و معتبرتری برای انسان‌ها نیز شد.
بخش ایجادکننده این مدل‌ها در شرکت لورئال با همین نام (اپی اسکین)، در سال ۲۰۰۶ شرکت اسکین اتیک (SkinEthic)، یک شرکت فعال در حوزه مهندسی بافت را خرید (منظور از مهندسی بافت آزمایش مولکول‌ها و سلول‌ها در بافت یا عضو، برای جایگزینی یا ترمیم قسمت‌های آسیب‌دیده بدن است).
مسئولان امر لورئال در سال ۲۰۰۹ تصمیم خود را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، مصرف آب و زباله‌ها تا ۵۰ درصد در طول سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵ را اعلام کردند. این شرکت توانسته با استفاده از پنل‌های خورشیدی، زیست‌گاز یا بیوگاز، الکتریسیته و آب گرم تولیدشده از سوختن گاز متان به‌دست‌آمده از زباله‌های کشاورزی، تا حدودی در زمینه کاهش انتشار دی‌اکسید کربن موفق شود.
این برند فرانسوی دوستدار محیط‌زیست در سال ۲۰۱۲ خبر کاهش ۳۷.۱ درصدی انتشار دی‌اکسید کربن، کاهش ۲۴ درصدی مصرف آب و کاهش ۲۲ درصدی تولید زباله‌های قابل‌حمل را اعلام کرد و به دلیل انجام اقدامات مؤثر برای مقابله با پدیده تغییر اقلیم و همچنین موفق‌شدن در زمینه مدیریت انتشار دی‌اکسید کربن، در صدر فهرست شرکت‌های حاضر در کمپین «کلاینت کانت» (Climate Counts)، کمپینی برای مقابله با پدیده تغییر اقلیم و کاهش اثرات آن، قرار گرفت.
برند محصولات آرایشی فرانسوی، سال ۲۰۱۲ مرکز جهانی پژوهش موی لورئال (L’Oreal Global Hair Research Centre) را در شهر سینت کوین فرانسه افتتاح کرد که امروزه به‌عنوان دفتر مرکزی سازمان‌های بین‌المللی فعال در حوزه ارائه رنگ مو، محصولات مراقبت مو و ایجاد حالت برای مو، خدمت‌رسانی می‌کند.
ساخت این ساختمان با مساحت ۲۵ هزار مترمربع، یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌های لورئال در تاریخ حوزه پژوهش و نوآوری شرکت است. در این مرکز ۱۵ کارمند مشغول به کار هستند که شامل شیمی‌دانان فعال در شاخه شیمی‌فیزیک، عینک‌سازان، دانشمندان مواد، جوشناسان، جریان‌شناسان سیالات غیر نیوتنی، دانشمندان کامپیوتر و آمار شناسان می‌شوند. این ساختمان دارای بخش‌های اتوماسیون، مدل‌سازی و ارزیابی حسی (ارزیابی محصولات با بهره‌مندی از حواس پنج‌گانه انسان) است.
لورئال در سال ۲۰۱۲ بزرگ‌ترین کارخانه خود را در کیکارانگ اندونزی با سرمایه ۱۰۰ میلیون دلاری تأسیس کرد. ۲۵ درصد محصولات تولیدی این کارخانه در داخل اندونزی به فروش می‌رسد و ۷۵ درصد دیگر صادر می‌شود.
غول لوازم‌آرایشی فرانسوی در سال ۲۰۱۳ طرح پایداری با عنوان «تقسیم زیبایی با همه» (Sharing Beauty With All) آغاز کرد و متعهد شد اثرات زیست‌محیطی محصولات خود را تا ۶۰ درصد کاهش دهد. این شرکت یک سال بعد متعهد شد هیچ یک از محصولات این شرکت تأثیری در زمینه جنگل‌زدایی نداشته باشند. همچنین این شرکت تعهد داد هدف مهم خود یعنی تأمین تمام مواد اولیه مورداستفاده خود از منابع تجدید پذیر را تا سال ۲۰۲۰ محقق کند. اکنون این شرکت در «فهرست گلوبال ۱۰۰» (Global 100) در جمع ۱۰۰ شرکت پایدار دنیا قرار دارد
لورئال در سال ۲۰۱۴ همکاری خود را با نستله با هدف ایجاد فرمول مناسب برای محصولات آرایشی و مراقبت از پوست تغذیه‌کننده و به‌منظور استفاده از دانش و تجربه نستله در زمینه مواد مغذی و ایمنی غذایی، آغاز کرد.
لورئال در سال ۲۰۱۵ خبر آغاز مشارکت خود را با استارتاپ اورگانووا (Organovo)، استارتاپ فعال در حوزه چاپ زیستی (ساخت بافت‌های زنده با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی) اعلام کرد. این مشارکت برای دستیابی به روشی برای چاپ سه‌بعدی نمونه‌ای از پوست زنده انسان با قابلیت تنفس و قابل‌استفاده‌بودن آن برای بررسی میزان تأثیر محصولات آرایشی و عوارض آن‌ها روی پوست انسان آغاز شده است.
لورئال در سال ۲۰۱۸ به‌منظور بهره‌مندی از فناوری واقعیت افزوده برای معرفی هرچه‌بهتر محصولات زیبایی خود شرکت واقعیت افزوده «مادی فیس» (modiface) را خرید. بانوان می‌توانند با بهره‌مندی از فناوری واقعیت افزوده ارائه‌شده توسط این شرکت در قالب اپلیکیشن و نسخه وب، محصولات آرایشی صورت و محصولات حالت‌دهنده مو را به‌صورت دیجیتالی و مجازی روی خود امتحان کنند و نتیجه آن را ببینند.
در ضمن این شرکت آینه هوشمندی را نیز ارائه کرده است که می‌تواند نتایج استفاده از محصولات آرایشی را نمایش دهد.
شرکت آرایشی فرانسوی در سال ۲۰۲۰ این فیلتر آرایشی را با نام «سیگنیچر فیسیس» (Signature Faces) برای اینستاگرام، اسنپ چت، اسنپ کمرا و گوگل دو عرضه کرد.
لورئال در نمایشگاه CES 2020 از گجت دیجیتالی منحصربه‌فردی به نام پرسو (Perso) با قابلیت ارائه فرمول سفارشی‌سازی‌شده برای ماتیک، آرایش زیرسازی و مراقبت از پوست برای هر یک از افراد با کمک هوش مصنوعی، رونمایی کرد.
این دستگاه که با استفاده از یک اپلیکیشن می‌توانید از ویژگی‌های آن بهره‌مند شوید، از قابلیت‌های زیر برخوردار است:
لورئال قصد دارد در آینده قابلیت بررسی دائمی و لحظه‌ای اطلاعات مرتبط با رنگ‌های مد و محبوب لوازم‌آرایشی و همچنین قابلیت مطابق رنگ را در پرسو ایجاد کند؛ بنابراین به‌عنوان‌مثال کاربران این دستگاه می‌توانند رنگ محصولات آرایشی خود را با رنگ لباسشان ست کنند یا رنگ موردنظر خود برای این محصولات را از میان رنگ‌های ترندشده در شبکه‌های اجتماعی در همان زمان انتخاب کنند.
لورئال در سال ۲۰۲۰ خبر آغاز همکاری خود با شرکت «کاربیوس» (Carbios)، شرکت فرانسوی پیشتاز در حوزه زیست‌شیمی، با هدف حل کردن و تجزیه کردن زباله‌های پلاستیکی با استفاده از آنزیم‌ها به‌منظور بازیافت آن‌ها را اعلام کرد
لورئال در سال ۲۰۲۱ نیز مانند سال ۲۰۱۳ طرحی پایدار تحت عنوان «لورئال برای آینده» (L’Oreal for the future) را آغاز کرد که دربردارنده یک سری هدف شامل اهداف مرتبط با حوزه‌های تنوع زیستی، مدیریت منابع و تغییر اقلیم است و شرکت قصد دارد آن‌ها را تا سال ۲۰۳۰ محقق کند.
لورئال طراحی آموزشی تحت عنوان سیگنیچر اجوکیشن (Signature Education) را ایجاد کرده است که در حقیقت یک طرح آموزشی آرایشگری حرفه‌ای است. این طرح آموزشی دارای مزایای بسیار خوبی است که از میان آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
لورئال در سال ۲۰۲۲ یک میلیون یورو، کمک مالی به مؤسسات خیریه حامی پناهنده‌های جنگ روسیه و اوکراین اختصاص داد و تمام فعالیت‌های تجاری خود را در روسیه متوقف کرد. در ضمن این شرکت محصولات بهداشتی را در بیمارستان‌ها، زایشگاه‌ها، مراکز نگهداری آوارگان، خانه سالمندان و مراکز نظامی توزیع کرده و به کارمندان خود در اوکراین نیز کمک مالی کرده است.
لورئال تاکنون چندین مورد تبلیغات نادرست و دروغ داشته است که خلاف آن‌ها ثابت شده است یا شرکت منکر ویژگی‌های تبلیغ شده است. این موارد به شرح زیر هستند:
لورئال تاکنون چند اقدام نژادپرستانه آشکار انجام داده که منجر به برخورد قضایی با این شرکت شده است: این اقدامات به شرح زیر هستند:
از دیگر رویدادهای مهم تاریخچه لورئال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
محصولات لورئال در گروه‌های مختلف با برندهای زیرمجموعه این برند عرضه می‌شوند که شامل برندهای زیر هستند:
در ضمن چند برند آرایشی و چند برند مد مطرح مستقل در سراسر جهان زیرمجموعه لورئال هستند که اسامی شاخص‌ترین آن‌ها به شرح زیر است:
لورئال یک برند فرانسوی فعال در زمینه تولید محصولات آرایشی، مراقبت از پوست و مو، رنگ مو و حالت‌دهنده مو و عطر است.

محصولات مراقبت از پوست این برند محبوبیت زیادی دارد. این محصولات کیفیت بسیار بالایی دارند و مطابق با بالاترین استانداردهای بین‌المللی تولید، آزمایش و بسته‌بندی می‌شوند.
لورئال در سال ۱۹۱۹ توسط شیمی‌دانی فرانسوی به نام اوژن شولر ثبت شد و اکنون بزرگ‌ترین شرکت آرایشی جهان محسوب می‌شود.

برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.
مطمئن باشید که هرگز از سمت ما ایمیل‌های مزاحم (اسپم) دریافت نخواهید کرد.
تمامی حقوق برای وبسایت دیجیاتو محفوظ است | دیجیاتو توسط سرورهای قدرتمند پارس پک پشتیبانی می‌شود

source

توسط digitalwebmaster