اخترشناسان حین بررسی دو سیاره فراخورشیدی متوجه وجود عنصر غیرمنتظره ای در جو آنها شدند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخترشناسان در رصدخانه جنوبی اروپا حین کار با تلسکوپ وی ال تی متوجه وجود عنصر باریم در جو دو سیاره فراخورشیدی شدند. علاوه بر آن، این دو سیاره ویژگی های عجیب و […]
به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخترشناسان در رصدخانه جنوبی اروپا حین کار با تلسکوپ وی ال تی متوجه وجود عنصر باریم در جو دو سیاره فراخورشیدی شدند. علاوه بر آن، این دو سیاره ویژگی های عجیب و غریب دیگری مانند ابرهای فلزی که جواهرات مایع از آنها می بارد نیز دارند.
Neuralink Marketcap
مطالعه اخیر این تیم ستاره شناسی نشان می دهد، این عنصر سنگین ترین عنصری است که تا کنون در یک سیاره فراخورشیدی کشف شده است. توماس آزودو، از ستاره شناسان دانشگاه پورتو و از پژوهشگران اصلی این مطالعه می گوید: این کشف به نوعی تصادفی محسوب میشود. زیرا ما در ابتدا به دنبال باریم در این سیاره نبودیم. این مورد هرگز در هیچ کدام از سیاره های فراخورشیدی کشف شده دیده نشده است. بنابراین نیاز به بررسی بیشتر برای صحت وجود باریم داشتیم.
عنصر باریم در زمین نیز به عنوان یک عنصر سنگین شناخته میشود. از این عنصر در ترکیب با عناصر دیگر برای ساخت مایعات حفاری چاه های نفت، ابزار شیشه سازی و رنگ استفاده میشود. حتی نام باریم نیز از یک کلمه یونانی به معنی سنگین گرفته شده است. به همین دلیل .جود این عنصر سنگین در جو یک سیاره فراخورشیدی گیج کننده است. در حالیکه در آنجا بیشتر عناصر سبک مانند اکسیژن، کربن و هیدروژن یافت میشود.