دیجیاتو
از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.
خودروهای الکتریکی از نظر تولید دی‌اکسیدکربن و سایر آلاینده‌ها در محل تردد، بسیار سبزتر و بهتر از همتایان بنزینی و دیزلی هستند.
جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.
خودروهای الکتریکی از نظر تولید دی‌اکسیدکربن و سایر آلاینده‌ها در محل تردد، بسیار سبزتر و بهتر از همتایان بنزینی و دیزلی هستند. اما تولید گرد و غبار یا ذرات ریز ناشی از ترمزگیری و اصطکاک تایرها با زمین، ربطی به نوع پیشرانه ندارد و هر خودرویی هنگام حرکت مقداری از آنها را از خود بر جای می‌گذارد. خودروهای برقی نیز به دلیل وزن بیشتر، اساسا در این زمینه ضعیف تر از خودروهای سبک بنزینی عمل می کنند، اما آئودی برای مقابله با این ذرات یک راهکار نوین دارد.
آئودی برای جلوگیری از ورود این ذرات به ریه‌های شهروندان، با همکاری کمپانی Mann + Hummel یک پروژه آزمایشی اجرا می‌کند. این دو کمپانی با همکاری هم فیلتر پیشرفته‌ای طراحی کرده‌اند که به خودروهای برقی اجازه می‌دهد ذرات ریز آلاینده را از محیط اطراف جذب کنند. این فیلتر از نظر مکانیسم مشابه با سیستم‌های تصفیه هوای خانگی است؛ با این تفاوت که در جلوی خودرو نصب می‌شود و ذرات تولیدی آن یا ذرات معلق در هوا را جمع‌آوری می‌کند.
پروژه آزمایشی آئودی و Mann + Hummel جدید نیست و دو کمپانی از سال 2020 آن را کلید زده‌اند. این پروژه تا سال 2024 ادامه پیدا می‌کند و نتایج در همان سال ارزیابی خواهد شد.  
از آنجایی که فیلتر تصفیه و جذب ذرات ریز در جلوی رادیاتور نصب می‌شود، نیازی به ایجاد تغییرات گسترده در طراحی خودروها نیست. این فیلتر ذرات موجود در هوای ورودی از مجاری مخصوص را جذب می‌کند. جالب اینکه کنترل این مجاری در دست راننده است و امکان فعالسازی یا غیرفعالسازی آن وجود دارد.
تکنولوژی ابداعی ارباب حلقه‌ها دو حالت دارد. حالت اول مربوط به مواقعی است که خودرو حرکت می‌کند. در این حالت هوا با عبور از فیلتر و بصورت غیرفعال از وجود هر گونه ذرات آلاینده پاکسازی می‌شود. حالت دوم مخصوص شرایطی است که خودرو به خاطر شارژ باتری هیچ حرکتی ندارد. در این حالت یک فن مخصوص هوای اطراف خودرو را به سمت فیلتر هدایت می‌کند. آئودی می‌گوید حالت دوم بیشتر مناسب فضای داخل شهر و شارژ خودرو در یک ایستگاه است.
ارزیابی‌های اولیه آئودی نشان می‌دهد استفاده از این تکنولوژی در مدل‌های مخصوص تست سری E-Tron، پس از 31,068 مایل یا تقریبا 50 هزار کیلومتر، اثر منفی روی عملکرد خودرو نمی‌گذارد. علاوه‌بر این، ارزیابی‌های محققان در شهر اشتوتگارت آلمان حکایت از آن دارد خودروهای تست E-Tron با اتکا به این تکنولوژی می‌توانند ذرات آلاینده خود را از هوای آزاد پاکسازی کنند.
بد نیست اشاره کنیم آئودی و Mann + Hummel در نظر دارند سیستم تصفیه هوای پیشرفته خود را با کمک سنسورها و قابلیت‌های ارتباطی موجود به ایستگاه‌های هواشناسی متصل کنند تا میزان کارایی آن بیش از پیش افزایش یابد.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.
مطمئن باشید که هرگز از سمت ما ایمیل‌های مزاحم (اسپم) دریافت نخواهید کرد.
تمامی حقوق برای وبسایت دیجیاتو محفوظ است | دیجیاتو توسط سرورهای قدرتمند پارس پک پشتیبانی می‌شود

source

توسط digitalwebmaster