به نظر می رسد محققان تمام تلاش خود را برای یافتن آنتی بیوتیک بعدی به کار گرفته اند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تحقیقات اخیر گروهی از پژوهشگران نشان می دهد آنها نوعی آنتی بیوتیک جدید ضدقارچی در سیب زمینی های فاسد کشف کردند. در حال حاضر مقاومت ضد میکروبی یکی از […]
به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تحقیقات اخیر گروهی از پژوهشگران نشان می دهد آنها نوعی آنتی بیوتیک جدید ضدقارچی در سیب زمینی های فاسد کشف کردند. در حال حاضر مقاومت ضد میکروبی یکی از دغدغه های اصلی دانشمندان محسوب می شود. به همین دلیل آنها به دنبال مواد جدید برای ساخت آنتی بیوتیک های آینده هستند.
Neuralink Marketcap
مولکول کشف شده جدید از یک باکتری بیماری زا که در سیب زمینی آلوده وجود دارد، گرفته شد. به گفته محققان این مولکول توسط تعداد زیادی از باکتری های مرتبط ساخته می‌شود. این مولکول قادر است قارچ های آلوده کننده محصولات کشاورزی را از بین ببرد. همچنین آزمایش های انجام گرفته روی آن نشان داد این مولکول توانایی از بین بردن قارچ کاندیدا آلبیکنس که عفونت های بالقوه را ایجاد میکند، خواهد داشت.
ریتا مونسون، میکروبیولوژیست از دانشگاه کمبریج در مورد این مولکول می گوید: این کشف نشان می‌دهد میکروارگانیسم های گیاهی ارزش بیشتری برای بررسی دارند. باید بررسی جمعیت های میکروبی در دسترس در الویت باشد، علی الخصوص زمانیکه محصولات کشاورزی مقاومت ویژه ای در برابر درمان های کنونی دارند. همچنین داده های بدست آمده و داروهای بدست آمده از آن در آینده میتواند هم مصرف بالینی و هم کشاورزی داشته باشد.