محققان مدعی شدند تا ۲۵ سال آینده می توانند شواهدی از حیات را در خارج از منظومه شمسی کشف کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخترفیزیکدانان تلاش دارند تا به طریقی بتوانند حیات را در دیگر منظومه ها کشف کنند. اکنون محققان موسسه فناوری زوریخ ادعا کردند این هدف تا ۲۵ سال […]
به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخترفیزیکدانان تلاش دارند تا به طریقی بتوانند حیات را در دیگر منظومه ها کشف کنند. اکنون محققان موسسه فناوری زوریخ ادعا کردند این هدف تا ۲۵ سال آینده عملی خواهد شد.
Neuralink Marketcap
در حال حاضر ابزارهای لازم برای جستجوی حیات در حال توسعه هستند و به همین دلیل محققان امیدوارند بتوانند به زودی به سر نخ هایی در این مورد برسند. ساشا کوانز، اختر فیزیکدان موسسه زوریخ اخیرا در مراسمی در مرکز جدید دانشگاه این موسسه اعلام کرد وی و همکارانش امیدوارند روزی بتوانند به این سوال پاسخ دهند که آیا انسان در جهان تنهاست و یا موجودات دیگری نیز وجود دارند که تابحال با آنها ملاقات نکرده ایم.
ستاره شناسان معتقدند تعداد ستاره های کهکشان راه شیری بیش از ۱۰۰ میلیارد است و هر کدام نیز یک سیاره همدم دارند. از طرفی تعداد سیاره های فراخورشیدی کشف نشده نیز زیاد است که ممکن است تعدادی از آنها کاملا شبیه زمین باشند. بطوری که در فاصله ای مناسب قرار داشته و بتواند میزبان انسان باشد.

آژانس خبری فناوری Technology news agency (به اختصار تکنا Techna) سال 1389 با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با نام تکنولوژی نیوز (tech-news.ir) تاسیس شد و از بهمن 1392 فعالیتهای خود را بطور جدی آغاز کرد. تکنا در طی این سالها توانست بیش از 10 هزار مقاله اختصاصی در حوزه علم و فناوری تالیف و ترجمه کند. تکنولوژی نیوز در سال 1398 به «آژانس خبری فناوری تکنا» تغییر نام داد. تکنا آژانس خبری مستقل و غیرانتفاعی میباشد و متعلق به هیچ یک از نهادها و دستگاه های دولتی نیست. رسالت ما انعکاس دستاوردها و رخدادهای داخلی و بین المللی حوزه علم و فناوری مانند رویدادهای زیست محیطی، نجوم، پزشکی، اختراعات، کشفیات، اخبار گجتها و… تحت قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد.