محتوا یکی از مهم ترین بخش های بازاریابی است. محتوا می تواند به صورت بلند نوشته شود یا کوتاه باشد. برخی از افراد می گویند که هر چه یک محتوا طولانی تر باشد، احتمال موفقیت آن بیشتر است. برخی دیگر نیز می گویند برای به موفقیت رسیدن محتوای تولید شده حداکثر باید ۲۰۰۰ کلمه باشد. هر دو این حرف ها درست هستند. زیرا محتوای کوتاه و بلند اگر در جای مناسب استفاده شوند، می توانند نتایج بسیار خوبی داشته باشند. ما در این مقاله درمورد این دو نوع محتوا توضیح داده ایم.
محتوای کوتاه به محتوایی گفته می شود که معمولا کمتر از ۱۲۰۰ کلمه است. بسیاری از بازاریاب ها نیز حداکثر تعداد کلمات یک محتوای کوتاه را ۱۰۰۰ کلمه می دانند. محتوا های کوتاه معمولا به حوزه خاصی از یک موضوع می پردازند و خیلی سریع و کوتاه درمورد آن حرف می زنند. به همین دلیل معمولا خیلی عمیق و جزئی به جزئیات نمی پردازند. این نوع محتوا ها معمولا به صورت پست های کوتاه وبلاگ، مقالات خبری، اینفوگرافیک، محتوا های شبکه های اجتماعی و ایمیل منتشر می شوند.
برای مقایسه محتوای کوتاه و بلند باید گفت که خواندن محتوای کوتاه برای مخاطبان خیلی سنگین و سخت نیست؛ زیرا خواندن آن زمان زیادی نمی برد و محتوا نویسان در زمان نسبتا کوتاهی آن را تولید می کنند.
هدف اصلی محتوای کوتاه انتقال سریع و موثر در یک متن کوتاه برای مخاطب است. برای مثال محتوا هایی که در شبکه های اجتماعی منتشر می شوند، نوعی محتوای کوتاه هستند. محتوا های کوتاه اگر در موقعیت های مناسب استفاده شوند، می توانند بسیار کارآمد و موثر باشند.
برای اینکه بهتر بدانید محتوای کوتاه و بلند چیست خوب است بگوییم که محتوای بلند به محتوایی گفته می شود که معمولا بیشتر از ۱۲۰۰ کلمه است. محتوا های بلند معمولا به صورت تخصصی نوشته می شوند و موضوع خاصی را به طور کامل همراه با جزئیات توضیح می دهند. محتوا های طولانی معمولا در وبلاگ ها، پی دی اف ها، وبینار ها و رویداد های الکترونیکی منتشر می شوند.
برای مقایسه محتوای کوتاه و بلند باید گفت محتوای بلند محتوایی است که درمورد موضوع خاصی به طور کامل توضیح می دهد و هدف آن نگاه کوتاه و گذرا نیست؛ بلکه هدف مخاطبانی هستند که به دنبال یادگیری یک موضوع به طور کامل هستند و یا اینکه در رابطه با موضوع اطلاعات بیشتری می خواهند.
تولید محتوای بلند آسان و ساده نیست و نوشتن آن زمان می برد. به همین دلیل برای تولید این مدل محتوا باید زمان و منابع قابل توجهی صرف شود؛ زیرا فواید محتوای بلند در دراز مدت مشخص می شوند.
محتوا های بلند یکی از اصلی ترین قسمت های سئو سایت شما شناخته می شوند. به همین دلیل است که در تولید این محتوا ها باید دقت زیادی داشت؛ زیرا می تواند روی جذب ترافیک و ایجاد سرنخ برای جذب مشتری بسیار مهم باشد.
انتخاب محتوای کوتاه و بلند سوالی است که بین سئوکاران و بازاریابان محتوا زیاد پرسیده می شود. پاسخ بسیار ساده است. طول محتوای شما اهمیت زیادی دارد؛ اما به این معنی نیست که هر چه محتوای شما طولانی تر باشد، کیفیت آن بیشتر و بهتر است.
برای انتخاب تولید محتوای کوتاه و بلند ابتدا باید هدف خود را از تولید محتوای مورد نظر مشخص کنید. این تعیین هدف به شما کمک می کند تا بهتر طول محتوای خود را مشخص کنید.
علاوه بر این ها بسیاری از فاکتور ها هستند که می توانند بر بلند بودن یا کوتاه بودن یک محتوا تاثیر بگذارند. برای مثال وقتی صحبت از بدست آوردن بک لینک می شود، در اکثر اوقات پست های کوتاهی که در وبلاگ ها منتشر می شوند، بهترین انتخاب هستند.
اما اگر هدف شما جذب ترافیک و جستجوی ارگانیگ است، بهترین انتخاب محتوا های بلند هستند. هدف از این انتخاب تنها به دلیل تعداد کلمات نیست. برای رسیدن به صدر نتایج باید محتوای شما به طور کامل و دقیق درمورد یک موضوع توضیح داده باشد. معمولا نتایجی در صدر جستجو قرار می گیرند که به طور کامل درمورد یک مسئله توضیح داده باشند تا بتوانند به کاربری که دنبال جواب است پاسخ کاملی بدهند.
برای اینکه بتوانید در کار خود موفق شوید، هرگز روی تولید محتوای طولانی تمرکز نکنید. همیشه سعی کنید قالبی برای محتوا انتخاب کنید که بسته به موضوع مناسب باشد و بتواند به اهداف و سوال های کاربران پاسخ دهد.
محتوای کوتاه و بلند هر کدام مزایا و معایبی دارند. در این قسمت برخی از آن ها را نام خواهیم برد.
تولید محتوا یکی از مهم ترین کار ها برای کسب ترافیک ارگانیگ و بازاریابی است. تولید محتوا کار ساده ای نیست و چالش های بسیار زیادی برای انجام آن هست. یکی از این چالش ها انتخاب تولید محتوای کوتاه و بلند است. برای اینکه بهتر بدانید کدام یک از این دو مدل محتوا برای شما مناسب تر است، درمورد ویژگی های هر کدام و مزایا و معایب هر دو توضیح دادیم.
info@bizzone.ir آدرس ایمیل
02191004425
تیم تخصصی بیزون متشکل از افرادی است که دقیقا متناسب با اهداف شما دیجیتال مارکتینگ کسب و کارتان را به عهده می گیرد. مهم نیست کجای مسیر قرار دارید، همیشه راهی برای پیشرفت هست.
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه دیجیتال مارکتینگ بیزون می باشد.
