یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
هماکنون در چهارمین هفته از برنامهٔ ویژهٔ Last Call دوج برای خداحافظی با چارجر و چلنجر هستیم. تاکنون سه پکیج ظاهری ویژه شامل شیکداون، سوپر بی و سوئینگر برای این خودروها ارائه شده و حالا نوبت به معرفی نسخهٔ چهارم رسیده که متفاوت از قبلیها است. درواقع، این قویترین چارجر کارخانهای تاریخ محسوب میشود. این خودرو که چارجر کینگ دیتونا نام دارد، برخلاف سه نسخهٔ قبلی که بر اساس مدل تنفس طبیعی اسکات پک شکل گرفته بودند، بر اساس چارجر هلکت وایدبادی ساخته شده و قدرت آن را ۱۰ اسب بخار افزایش داده است.
این یعنی دقیقاً مثل چلنجر سوپر استوک که در سال ۲۰۲۰ معرفی شد، پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ چارجر کینگ دیتونا ۸۰۷ اسب بخار قدرت تولید میکند. این خودرو روی رینگهای ۲۰ اینچی ویژهای قرار گرفته که کالیپرهای ترمز نارنجیرنگ از پشت آنها دیده میشوند. کینگ دیتونا فقط با رنگ بیرونی نارنجی ارائه میشود که با گرافیک مشکیرنگ روی کاپوت، سقف و صندوق، نشانهای کرومی و برچسب کینگ دیتونا روی گلگیرهای عقب همراه است. در داخل نیز شاهد فضایی مشکیرنگ با دوخت نارنجی به همراه نوشتهٔ دیتونا روی پشتی صندلیها و نشان نارنجیرنگ کینگ دیتونا روی داشبورد سمت سرنشین هستیم.
درحالیکه از سه نسخهٔ ویژهٔ قبلی هرکدام ۱۰۰۰ دستگاه ساخته میشود، تعداد ساخت چارجر کینگ دیتونا کمتر بوده و تنها به ۳۰۰ دستگاه محدود میشود. نام این خودرو هم ادای احترامی به «ویلیام رابینسون» است که یکی از اسطورههای مسابقات درگ در دهههای ۶۰ و ۷۰ بود و با یک چارجر مدل ۱۹۶۹ با نام کینگ دیتونا رانندگی میکرد. نسخهٔ ویژهٔ بعدی برنامهٔ Last Call دوج در چهارشنبهٔ آینده معرفی خواهد شد درحالیکه قرار است هفتمین و آخرین نسخهٔ این سری در اوایل ماه نوامبر در نمایشگاه سما رونمایی شود.
ARMAN سابق
بنازم
حیف که دیگه نمی بینیمشون؟
راستی دوستان مگه دوج نگفته نسل بعدی چارجر و چلنجر با موتور ۸ سیلندر جدید عرضه میشن؟
بهراد
فعلا ۱۰۰ درصد نشده. تنها چیزی که تایید شده اینه که این ماشین ها بزودی نسخه الکتریکی جدیدشون میاد. البته احتمالش هست که برای نسل بعدی دوج کلا بره سراغ الکتریکی و یعنی خداحافظ اون V8 نازنین
chevo
ای کاش اخرین نسل این جواهر رو ۴WD تولید میکردند
Erfan
به نظرم برای یه ماسل کار دیفرانسیل عقب بودن کافیه و براش جذاب تره
ali
من خیلی از این ویژگیش خوشم میاد که مانیتور بازی داخلش نیست زیاد.مثلا کیلومتر انالوگش که خیلی حس بهتری میده تا مانیتوری.کنسول وسط هم که یک مانیتور نسبتا کوچیک که جوابه.کلا انگار طبیعی تره به نظرم
Si
دوج کمتر حال من رو خوب کن
محمدرضا اشتری – دبیر سایت پدال
واقعا چقدر دنیای ماشین های آمریکایی با دیگر نقاط دنیا تفاوت داره
مثلا قیمت این دوج با M5 خیلی نزدیکه
انتخاب بین اینها برای کسی که تعصب نداشته باشه، سخته
Pedram7
سختر از سخت
Royal Driver UK 70
عجب چیزیه
امیرحسین
حالا چرا گیر دادن به این طراحی ؟
Royal Driver UK 70
منظورت از گیر دادن به طراحی چیه؟
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
احتمالا سریعترین سدان دنیا باشه.همین سیستم رو چلنجر ۴۰۰ متر رو حول و حوش ۹.۸ الی ۹.۹ میزنه با توجه به آیرودینامیک بهتر چارجر تایم بهتر بزنه و بدون شک حداکثر سرعتش از ۳۳۰ کیلومتر هم فرلتر باشه.در داخل ماشین هم سنگ تمام گذاشته و چرم و آلکانترا در سراسر داسبرد رو دریها و صندلیها وجود داره.فقط حیف که داج نهایت یک سال دیگه زندگی میکنه و برا همیشه از بین ما میره و فقط یه اسم میمونه برا پول در آوردن فیات تا محصولات جدید برا ألفا و مازراتی بسازه که عقده خودسون رو خالی کنن در حالی که اونا هم با تمام این خرجها یک یا دوسال دیگه به زباله دان تاریخ میرن در حالی که اسم داج تا ابد میمونه به نیکی.
احمدرضا
کلمه زباله دان تاریخ رو ازت بگیرن به تته پته میفتی
من چک کردم توی تمام پست های مازراتی و فیات و آلفارومئو و دوج و کرایسلر و جیپ و رم اینو گفتی
تورو میبینم یاد اون یارو میفتم توی پایتخت میگفت کظم غیظ کن
AMIN (M.A.S)
البته اقا یانکی این سیستم با کیت درگ میکی تامپسون میتونه اون ۹.۹ یا ۹.۸ رو بزنه
تو بهترین حالت برای سوپر استوک کارخونه ای میشه ۱۰.۳یا فوق فوقش ۱۰.۲ رو تصور کرد و ردای هم ۱۰.۷ تا ۱۰.۴(با اکسل ۳.۰۹ شاید) که فوق العادس ولی خب واسه اسمی در حد دیتونا اونم کینگ دیتونا چند تا برچسب کافی نیست
به نظرم خوب میشد یه نسخه مخصوص مسابقه و یه نسخه تولید محدود جاده ای از چارجر رو می ساخت به سبک دیتونای قدیمی و باهاش مسابقه میداد البته چند سال پیش نه الان
هرچند بازم ماجرای فیات کرایسلر هست …
Royal Driver UK 70
یانکی بفهم چی چی میگی! الفا رومئو که میگی روزی به زباله دان تاریخ میره الان محبوب ترین برند حساب میشه. اینقدر با چشم نظر نده، با عقل حرف بزن فقط بلدی به ایتالیایی ها تیکه بندازی و بشون توهین کنی.
JDM lover
حیف که اینارو داریم از دست میدیم
واقعا این نسل چارجر و چلنجر عالی بودن
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
document.getElementById( “ak_js_1” ).setAttribute( “value”, ( new Date() ).getTime() );
آیا حساب کاربری ندارید؟
source
یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.