یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
مصرف سوخت بالا یکی از ضعف های آیرودینامیک خودرو را گوشزد می کند و این موضوع در کشور ما نمود بیشتری دارد. حتی در روزهای اخیر اخبار زیادی درباره افزایش مصرف سوخت بنزین منتشر شده که دلیل اصلی آن نیز تکنولوژی قدیمی خودروهای تولیدی است که مصرف سوخت چند برابری نسبت به نمونه‌های مدرن قابل‌مقایسه دارند؛ اما یکی از فاکتورهای مهم در مصرف سوخت خودرو به طراحی بدنه آن مربوط می‌شود. هرچقدر خودرو در برابر باد مقاومت کمتری داشته باشد مصرف سوخت آن پایین خواهد بود.
متأسفیم که این را گزارش می‌کنیم اما هوا در حال سرقت پول شماست! اگرچه درباره این موضوع با شوخی و راحت صحبت می‌کنیم اما مقاومت هوا یک واقعیت تلخ است. هرچقدر خودرو با سرعت بالاتری حرکت کند میزان زیادی از درگ ایجاد خواهد شد و این موضوع به معنی تلاش بیشتر خودرو برای غلبه بر نیروهای مخالف خواهد بود که نتیجه نهایی‌اش مصرف سوخت بالاست. به گزارش پدال و به نقل از carscoops، کریس آنتونی مدیرعامل شرکت آپرتا که در کار تولید خودروهای الکتریکی با راندمان آیرودینامیکی بسیار بالاست اظهار می‌دارد حدود ۶۰ درصد انرژی یک خودرو در سرعت‌های بزرگراهی صرف غلبه بر هوای پیش رو می‌شود. طبیعتاً همه ما علاقه داریم اصول آیرودینامیکی را برای کاهش میزان درگ و کاهش مصرف سوخت بکار ببندیم. یکی از کانال‌های یوتیوبی با توجه به افزایش قیمت سوخت در کالیفرنیا روی دانش هوانوردی تمرکز داشته و تصمیم گرفته از دانش ایر فویل را برای کاهش ضریب درگ در یک خودروی عادی استفاده کند. هدف اصلی آن‌ها نیز صرف هزینه پایین برای چنین کاری بوده است.
این سوبارو ایمپرزا هاچبک که تماشا می‌کنید بیش از آنکه به راندمان آیرودینامیک و مصرف سوخت پایین اهمیت دهد به فضای کابین و بار زیاد اهمیت داده است. به همین خاطر مجریان از فوم عایق ۱.۵ اینچی برای گسترش سطوح بیرونی خودرو استفاده کرده‌اند. با استفاده از فوم یاد شده شکلی مخروطی حاصل شده که از بخش پشتی بیرون زده و باعث می‌شود هوا با نرمی بیشتری از بدنه عبور کند. جالب اینکه نتایج به دست آمده کاملاً احساس‌برانگیز هستند. با استفاده از نوارچسب معمولی، فوم، مقوا و برخی وسایل ساده دیگر این افراد آیرودینامیک ایمپرزا را بهبود بخشیده‌اند. مجری سپس میزان پولی را از این راه صرفه‌جویی می‌کند محاسبه کرده است. اگرچه به نظر می‌رسد او از نتیجه به دست آمده کمی ناامید است اما فکر می‌کنیم کاهش ۱۳ درصدی مصرف سوخت در اولین تلاشش بسیار خوب خواهد بود.
مجری می‌گوید اگرچه هوا از بالای خودرو به نرمی عبور می‌کند اما هرچه پایین‌تر می‌روید توربولانس بیشتری ایجاد می‌شود و در بخش زیرین خودرو کاملاً غیرقابل‌پیش‌بینی است. او می‌گوید استفاده از اسپلیتر جلو و رکاب‌های جانبی به همراه شکل جدیدی که بتواند مانع تماس هوا با بخش‌های زیرین شود راندمان آیرودینامیک خودرو را دو برابر خواهد کرد. جدای از نگاهی جالب به صرفه‌جویی در زمینه مصرف سوخت، این ویدئو فرایند تحلیل آیرودینامیکی خودروها را به شیوه‌ای آسان و قابل‌فهم برای همه ارائه می‌کند.
Mad.z.Max
مثال بارز طراحی آیرودینامیک مکلارن اسپیدتیل هست که شبیه قطره طراحی شده و راندمان آیرودینامیکی خیلی بالایی داره.
این سوبارو هم خیلی جالبه که با همچین حزکتی ۱۳درصد تونستن مصرفشو پایین بیارن! یه قکری به حال زیرش کنن مصرف خیلی کمترم میشه، ولی خب طراحیش نابوده دیگه :))
بهراد
خیر برادر مثال بارز ایرودینامیک اریا اسپرت هستش که بالش برعکس ایرودینامیکه !
Erfan
بالش که برعکس آیرودینامیک نیست که بقیه شرکت ها اشتباه میزدن و دانشمندان هم اشتباه آیرودینامیک رو کشف کرده بودن خلاصه اینطوری شد که سایپا این رو کشف کرد که اینطوری میتونن یه آیرودینامیک جدیدی بسازن که یه تو دهنی به شرکت های بزرگ بزنن که بگن ما هم میتونیم😂
بهراد
وای فکر اینجاشو نکردم. واقعا باید از هوش این مهندسین نابغه و مطمئن سایپا استفاده کرد😂
Mad.z.Max
اون با هدف پرواز ساخته شده، یچیز تو مایه های پهپاد انتحاری :))
SadjadArt
اره ماشینا رو زشت کنید برا دو لیتر بنزین
JDM lover
مکلارن اسپیدتیل و شیرون سوپر اسپرت ۳۰۰ پلاس هم پشتشون کشیده تره و باعث میشه ایرودینامیک بهتری داشته باشن
۹۱۱
مسخره ها.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.



document.getElementById( “ak_js_1” ).setAttribute( “value”, ( new Date() ).getTime() );
آیا حساب کاربری ندارید؟
source

سئو سایت

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.

source

source

توسط digitalwebmaster