یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
مدیر جدید کمپانی مکلارن، «مایکل لیترز»، میگوید که این شرکت به تولید و عرضه یک شاسیبلند علاقه زیادی دارد؛ بنابراین این شرگت درحال تحقیق است تا ببیند آیا عرضه چنین مدلی میتواند به اندازه کافی برایش سودمند باشد یا خیر؟! لیترز پس پیوستن به مکلارن در تاریخ ۱ ژولای سال جاری میلادی، در یک مصاحبه اختصاصی با مجله اتوکار اعلام کرد که این برند انگلیسی درحال تکامل است و قصد دارد تا گستره محصولات خود را گسترش دهد.
پیش از آنکه لیترز به این شرکت بپیوندد، مکلارن اعلام کرده بود که ممکن است در آینده از یک شاسیبلند ۳۵۰ هزار پوندی رونمایی کرده و آن را نهایتا تا سال ۲۰۳۰ وارد بازار کند. این شرکت تاکید کرده بود که شاسیبلند یادشده حتما تماما برقی خواهد بود و خبری از پیشراه هیبریدی نیست. از دیگر مشخصات احتمالی این شاسیبلند میتوان به قدرت زیاد، دو یا سه موتور برقی و سیستم چهارچرخ محرک اشاره کرد تا آن را به رقیبی جدی برای سریعترین شاسیبلند کنونی بازار یعنی آستونمارتین DBX707 تبدیل کند.
لیترز درطول عمر کاری خود مدیریت عرضه دو شاسیبلند معروف پورشه کاین و شاسیبلند آینده فراری، پروسانگوئه، را برعهده داشته است و احتمالا ورود او به مکلارن نیز باعث ارائه شاسیبلندی جدید شود. او درباره زمانی که مدیرفنی فراری بود و روند توسعه شاسیبلند آن شرکت اینگونه میگوید:
من شاسیبلند فراری را توسعه دادم. یک شاسیبلند هم در پورشه توسعه دادم پس عاشق شاسیبلندها هستم… اما ما این کار را برای من انجام نمیدهیم. من اینگونه باور دارم که این خودروها بازار بسیار مهمی هستند.
این بازار همچنان درحال رشد است و بزرگتر هم خواهد شد و بهعنوان یکی از جذابترین بخشهای بازار شناخته میشود.
تغییرات ناگهانی در تصمیمات مکلارن برای عرضه یک شاسیبلند یا کراساوور بیشک ریشه در موفقیت برندهای رقیب در فروش و عرضه این محصولات دارد؛ چراکه بلندقامتان این شرکتها هماکنون توانستهاند محصولات مهم و اصلیشان را در بحث فروش کنار بگذارند و به پرسودترین خودروهای بازار تبدیل شوند.
برای نمونه میتوان نگاهی به پورشه داشت که در سال ۲۰۲۱ میلادی، بیشترین میزان فروش خود را با شاسیبلند ماکان و برادر بزرگتر آن، کاین، تجربه کرد. این شرکت توانست در این سال تعداد ۳۰۰ هزار دستگاه شاسیبلند و کراساوور را به فروش برساند که در مقایسه با رقم فروش ۳۸.۴ هزار دستگاهی ۹۱۱ بسیار تحسین برانگیز است. همین روند افزایش فروش برای برند لامبورگینی نیز صدق میکند که در سال ۲۰۲۱ دو برابر آنچه اوراکان فروخته بود، شاسیبلند اوروس به فروش برساند. آستونمارتین DBX نیز در سال اول عرضه، نیمی از فروش جهانی این برند لوکس را به خود اختصاص داده بود.
لیترز میگوید که آنچه مسئولان این شرکت بهعنوان برند مکلارن باید درک کنند این است که چگونه محصولی را با ریشه ژنتیکی این شرکت توسعه دهند چراکه قصد معرفی یک شاسیبلند کلاسیک را ندارند. نظر شما درباره یک شاسیبلند تمام برقی از مکلارن چیست؟ آیا تولیدکننده مدلهایی چون سنا، ۷۲۰s، آرتورا و… میتواند بدون استفاده از موتور احتراقداخلی محصولی جذاب بسازد؟!
M
از وقتی جنسیس شاستی بلند میسازه همه خودروساز ها تقلید میکنن
AMANTE
Porsche Cayenne, BMW X5
JDM lover
خیلیا قبل از اینکه جنسیس اصلا بوجود بیاد شاسی بلند میساختن
حرف بیخود نزن ترول بی سواد
پدرام
تقریبا هر سه شاسی بلند جنسیس ۲۰۲۰ ساخته شدن اونم با طرحی شبیه بنتلی
Reza Waffen SS
مخالفم
REBORN OF KAMRAN
اینم بالاخره وا داد
اول میگفت نه ما فقط سوپر اسپورت میسازیمو به تاریخچه برند وفا داریم
بعد که دیدن پول ساخت ماشین ندارن و باید مثل قبل جلو سعودی دست دراز کنن
گفتن شاسی میسازیم
مکلارن تا الان هر چی ساخته رو با توف به هم چسبونده یا اینکه قطعات بقیه شرکتا رو به ماشین خورونده شاسی بلندش چی بشه خدا میدونه
Kf
مکلارن ک یه چیز دیگه میگفت درباره شاستی ها
چی شد تعداد فروششون نظرشو تغییر داد
JDM lover
مکلارن تو دیگه لطفا وارد این بازی کثیف نشو
حداقل تو یکی به سنتت وفادار بمون و سوپرکار و هایپرکار تولید کن فقط
T
بیا این از اصالت مک لارن
کم مونده بخاطر فروش بیشتر خودرو ساز ها یخچال تولید کنن
HamiD
اوضاع کامنت ها تاسف باره واقعا متاسفم
REBORN OF KAMRAN
میخای گریه کنی
Monster 765lt
همشون یه نفر هستن حمید جان بدجور برند مورد علاقش از مکلارن خورده خودشو اینجوری میخاد تخلیه کنه…
فقط باید بهش گفت فشارر بخووور :))
Mehdi
اوضاع کامنتا نیست فقط
اوضاع فرهنگ جامعه است
این بخشی کوچکی از فرهنگمان که تو فضای مجازی نمایان پیدا میکنه
اینستا را ببین
رانندگی مردم ببین اصلا دودقیقه صبر برا هم نداریم یه عده ایم که براشون صبر میکنی شعور صبر داشتن ندارند انگار خیلبان به نام خودشون یا گرگیم یا گوسفند
ادما جوری شدند اگه قدرتش داشتند هم میدریدند
اگه قدرتش داشتند خودشان پولدار میکردند بقیه را بدبخت و فخر میفروشیدند به بقیه
تو اینستا اونایی که ندارند از هر لحاظ فقطم مادی نیست
همش دارند فحاشی و حسادت و تمسخر میکنند
اینجام هرکی داره سلیقه اون یکی مسخره میکنه حتی یه بخش بزرگیش دوباره به همان مداشتن و حسادت برمیگرده
فرقیم نداره تو چه لولی از جامعه باشی حتی همانیم که وضعش خوبه ولی خیلی خوب نیست نسبت به اون خیلی خوبه اینجوره
حتی تو فامیل
انگار ادما اصلا چشم دیدن شادی و پولداری خوشبختی دکتر شدن و ازدواج خوب هم ندارند
فقط یه بدبخت میبینند میگند اخه و دلسوزی میکنند ولی همان بدبخت اگه بالا تر خودشون بود دلشون میخواست جرش بدند
Kf
تاسف نداره فقط این ک مکلارن میگفت شاستی نمیزنم چی شد ک نظرش عوض شد
علتشم فروش بالاس یا همون پول،ک بچه های دیگ هم گفتن تاسفش کجاس
Mehdi
یادم یه چندتا برند بودن که قبلا میگفتند در هیچ صورت شاسی بلند نمیزنند و هدفشون سوپر اسپرت یکیش مک لارن بود یکیش فراری بود اگه اشتباه نکنم یکیش بوگاتی
و الان مک لارن اعلام کرد شاسی بلند تولید میکنه فراریم که از یه چندتا رندر رونمایی کرد
الان اگه تو کشور ایران بود فرضا همچین خودروسازای مشهوری داشتم همه فوش میداند و داد و بیداد که سر حرفشان نیستند و فقط دنبال سودند مردم کشورای خارج ببین چه بتور کنیم چه نکنیم این مردم این حرفا رو میزدند همینجور که الان به یه شکل دیگه میزنند
ولی میبینیم شرکتا دنبال سودند و رو حرفشون واینمیسند حتی همان خارجیا من حتی یادم تو متن سخنرانیش از کلمه به هیچ وجه استفاده شده بود
شاید یه بازی روانی بوده که جلوی این روند تو بقیه شرکتا بگیرند و نتونستند و با دید سود اونا و افت فروش خودشان دیگه براشون مهم نیس همچین حرفی زدند من اگه مقالش تو پدال پیدا کردم شیر میکنم
تهش ادما شرکتا دنبال سود منفعت خودشونند تو ذات ادم جز حقیقت ادم خارجی و ایرانی ندارند مثلا میگند پسرای ایرانی هولند ولی اگه کلیپ خارجیام دیده باشید اصلا نصف بیشتر کلیپاشون سر این موضوع و کلی فیلم خاک بر سری اصلا تو خارج تولید میشه و ایرانی خارجی نداره حالا شاید تو ایران بدتر باشه چون هر چیزی جلوش بگیری با حس گناه و … بدتر نمود پیدا میکنه
حالا تفاوتش اینه که اونا با انسانیت تولید میکنند رقابت حق انتخاب ازاد قیمت خودرو چند برابر نیست تولیدات کشور خودت با بقیه هم قیمت ماشین خارجی گرونتر نمیدند بخری
البته مردم خود اونا اصلا نمیزارند همچین شرایطی را بشون غالب کنند و تحت همچین شرایطی بگذارند
همانا رو یه دوره ای ببینید تو قدیما مردمشون تحت همچین شرایطی بودند و الان تا یه ذره دولت سمت همچین شرایطی میره مردم نمیزارند خبراشم دیدید بارها عذر خواهی مدیر شرکت ژاپنی،بیرون ریختن برای گرونی اقلام
البته یه سری کشورا که مردم اجازه دادند به خاطره باورای غلط الان تو همچین شرایطی هستند خیلی کشورا حتی الان همان مردم روسیه ام الان بازار خودروشون یه چیزی شبیه ایران داره میشه ولی خب تو ایران شدید تر
Sobhan
هیچی آوروس نمیشه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
document.getElementById( “ak_js_1” ).setAttribute( “value”, ( new Date() ).getTime() );
آیا حساب کاربری ندارید؟
source
یک سایت دیگر با وردپرس فارسی
با افتخار قدرت گرفته از WordPress | Theme: Newsup by Themeansar.