دیجیاتو
از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.
فولکس واگن بیتل یکی از خاطره‌انگیزترین و پرفروش‌ترین خودروهای جهان است که حالا بار دیگر به بازار بازگشته است.
جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.
فولکس واگن بیتل یکی از خاطره‌انگیزترین و پرفروش‌ترین خودروهای جهان است. محبوبیت این خودرو و ساختار ساده‌اش باعث شد در سال 1964 یک نسخه باگی از آن تولید شود. این نسخه Meyers Manx نام داشت و برای تجربه هیجان در سواحل و تپه‌های شنی توسعه یافته بود. بیتل باگی تا سال 1971 تولید شد، اما پس از آن به دلیل مشکلاتی که برای شرکت سازنده پیش آمد، به خاطره‌ها پیوست. حال پس از نیم قرن، این خودرو با یک پیشرانه الکتریکی 202 اسب بخاری احیا شده و دوباره به چرخه تولید بازگشته است.
برای نسل جدید بیتل باگی نام Meyers Manx 2.0 برگزیده شده است. این خودرو در گردهمایی مونته ری کالیفرنیا رونمایی شده و سازنده امیدوار است موفقیت نسل اول را تکرار کند.
پیش از پرداختن به جزئیات بد نیست اشاره کنیم Meyers Manx  توسط شرکتی که بنیانگذار آن فردی به نام بروس میرز بود، تولید می‌شد. این شرکت در سال 1971 منحل شد، اما در سال 1999 شخص آقای میرز دوباره آن را به عرصه بازگرداند. پس از بازگشت، معرفی مدلی جدید تا سال 2014 طول کشید. در آن سال شرکت میرز یک مدل کانسپت از بیتل باگی را پرده‌برداری کرد. در سال 2020 آقای میرز تصمیم گرفت کمپانی خود را به گروه سرمایه‌گذاری Trousdale Ventures بفروشد. یک سال پس از این اتفاق، آقای میرز درگذشت.
نسل جدید بیتل باگی یا همان Meyers Manx 2.0 توسط فریمن توماس طراحی شده است. بد نیست بدانید آقای توماس مدیرعامل شرکت Meyers Manx بوده و خلق مدل‌هایی مثل آئودی TT و نسل جدید بیتل را در کارنامه دارد.
برخلاف کانسپت فولکس واگن ID. Buggy که در سال 2019 رونمایی شد، Meyers Manx 2.0 به مدل کلاسیک وفادارتر باقی مانده است. این خودرو بدنه یک تکه با گلگیرهای برآمده را حفظ کرده و چراغ‌های گرد آن حالتی بیرون‌زده از کاپوت را دارند. چرخ‌ها هم مثل چراغ‌ها بیرون‌زده از بدنه هستند و سقف جداشونده و میله‌های محافظ در هر دو طرف آن دیده می‌شوند.
 در داخل کابین هم وضعیت کمابیش مشابه است. داشبورد این خودرو حس و حالی قدیمی دارد و تنها یک پنل روی آن تعبیه شده؛ فرمان سه‌شاخه و دو صندلی بدون پشت سری از دیگر ویژگی‌های قابل ذکر هستند.
آنطور که اعلام شده، بجز قاب چراغ‌های اصلی، در طراحی سایر اجزا بازنگری شده و Meyers Manx 2.0 با وجود شباهت ظاهری به نسل اول، از مهندسی بهتری برخوردار است.
همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، نیروبخش Meyers Manx 2.0 یک پیشرانه الکتریکی است.  این پیشرانه روی یک شاسی آلومینیومی مونوکوک سوار شده و در مجموع 202 اسب بخار قدرت و 325 نیوتن متر گشتاور دارد. تمامی نیروی تولیدی این پیشرانه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.
برای تامین انرژی Meyers Manx 2.0 دو پک باتری قابل سفارش است. پک پایه ظرفیتی برابر با 20 کیلووات ساعت دارد و با اتکا به آن می‌توان تا 150 مایل یا 241 کیلومتر مسافت را پشت سر گذاشت. پک قوی‌تر 40 کیلووات ساعتی است و تا 300 مایل یا 483 کیلومتر مسافت دوام می‌آورد. گفتنی است هر دوی این پک‌ها از نوع لیتیوم یونی هستند.
شاید بگویید برد حرکتی Meyers Manx 2.0 با حجم کم باتری‌های به کار رفته تناسبی ندارد. سازنده تاکید کرده وزن کم خودرو باعث دستیابی به چنان رکوردهای بسیار خوبی می‌شود. بر اساس جدول مشخصات، نسخه مجهز به باتری 20 کیلوواتی فقط و فقط 680 کیلوگرم وزن دارد، این رقم برای نسخه کیلووات ساعتی 748 کیلوگرم درج شده است.
شرکت Meyers Manx وعده داده 50 دستگاه از بیتل باگی برقی را در سال 2023 تولید خواهد کرد. این شرکت افزوده از نظرات گروه اول خریداران در فرایندهای توسعه بهره گرفته می‎‌شود و با آپدیت‌های از راه دور تغییرات لازم اعمال خواهد شد. تولید انبوه این باگی برقی برای سال 2024 برنامه‌ریزی شده است. درباره قیمت فعلا چیزی اعلام نشده، اما از آنجایی که سازنده «افراد ثروتمند با چند خانه و چند ماشین» را بازار هدف خود انتخاب کرده، نباید انتظار رقمی پایین داشت! قابل توجه مانی!
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.
مطمئن باشید که هرگز از سمت ما ایمیل‌های مزاحم (اسپم) دریافت نخواهید کرد.
تمامی حقوق برای وبسایت دیجیاتو محفوظ است | دیجیاتو توسط سرورهای قدرتمند پارس پک پشتیبانی می‌شود

source

توسط digitalwebmaster