نمایشگرهای دیجیتال این روزها بسیار محبوب بوده و میزان استفاده از آنها با شتاب بالایی رو به افزایش است. کار به جایی رسیده که حالا بسیاری از خودروهای جدید حداقل با دو نمایشگر بزرگ در کابین معرفی میشوند. در این بین مدلهایی هم وجود دارند که تعداد نمایشگرهای آنها به عدد 5 میرسد! اما تیری متروز (Thierry Métroz) طراح ارشد برند لوکس DS، به انتقاد از این روند پرداخته و گفته نمایشگرهای دیجیتال اولویت اول آنها نیست. وی ایجاد انقلاب در جهت هر چه لوکستر کردن کابین را هدف اصلی تیم خود میداند.
آقای متروز در این رابطه به نشریه اتوکار انگلستان گفته:
«هدف ما حذف کردن تمامی نمایشگرها از کابین محصولاتمان در آینده است. مشکل نمایشگرهای دیجیتال این است که وقتی آنها را خاموش میکنید، با سطوح مشکی مستطیلیشکل پر از اثر انگشت مواجه میشوید. این خیلی جذاب و لوکس نیست.»
این طراح برجسته با تبدیل داشبورد به یک نمایشگر عریض سرتاسری – مثل هایپراسکرین مرسدس EQS – هم به شدت مخالفت کرده است. آقای متروز در این رابطه گفته:
«داشتن نمایشگرهای زیاد، الان یک روند پرطرفدار است، اما فکر میکنم کمی احمقانه باشد. قربانی کردن فضای داشبورد با نصب نمایشگرهای بزرگ، فلسفه ما در طراحی داخلی برند DS نیست.»
البته آقای متروز این را هم پذیرفته که انتقال تمامی اطلاعات به راننده بدون استفاده از نمایشگرهای لمسی «یک چالش بزرگ» است. وی اذعان کرده برای جبران این مساله، او و تیمش به دنبال یافتن راهکاری با مزاحمت کمتر و آراستگی بیشتر برای فضای کابین هستند.
به غیر از نمایشگرهای لمسی، آقای متروز از جلوپنجرههای بزرگ و غیرمتعارف نیز انتقاد کرده است. آقای متروز اعتقاد دارد با برقی شدن خودروها، باید در سبک طراحی جلوپنجره کاملا تجدید نظر شود. از دید او این دسته از خودروها آنچنان نیازی به ورود هوا از قسمت دماغه ندارند و طراحان با محدودیتهای کمتری مواجه هستند. بد نیست بدانید DS از سال 2024 به یک برند تمام الکتریکی تبدیل خواهد شد.
طراح ارشد DS بر این باور است با فراگیر شدن خودروهای برقی، طراحان میتوانند بیشتر روی فرم چراغها مانور دهند. آقای متروز در این باره هم گفته در حال حاضر طراحان فقط امکان پیادهسازی طرحها روی چراغهای اصلی را دارند، اما در مدلهای برقی از تمام فضای موجود در اطراف لوگو میتوان برای ایجاد طرحهای خاص نورانی کمک گرفت. وی این موضوع را برای طراحان بسیار هیجانانگیز توصیف کرده است.
برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.
تمامی حقوق برای وبسایت دیجیاتو محفوظ است.
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ لطفا نام کاربری یا ایمیل خود را وارد کنید.
رمز عبور جدید به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
بازگشت به فرم ورود
