بنیانگذاران آلمانی شرکت اسنپ، ایاد الکسار و محمود الفوز هفته ی گذشته پس از ۷ سال به ایران سفر کردند و در مراسم گزارش عملکرد گروه اسنپ در سال ۱۴۰۰ حضور یافتند. در ادامه با آن ها بیشتر آشنا خواهیم شد.
شرکت اسنپ متعلق به چه کسانی است؟ با مالکان آلمانی اسنپ آشنا شوید
در مراسم شرکت اسنپ، ایاد الکسار و محمود الفوز، بنیانگذاران و از مالکان گروه اسنپ، برای اولین بار از داستان ورودشان به ایران و راه اندازی اسنپ گفتند.
ایاد الکسار در رابطه با شروع فعالیت و مسیری که اسنپ در ابتدا طی کرده است، گفت: «سال ۹۳ برای حل یک مشکل ساده، یعنی گرفتن تاکسی به ایران آمدیم و امروز بیشتر از ۵۰ میلیون کاربر در گروه اسنپ داریم و به دستاوردهایمان افتخار می‌کنیم. ما با همراهی بهترین جوانان و کارآفرینان موفق ایرانی مجموعه‌ای ساخته‌ایم که در خاورمیانه یکی از بزرگترین‌هاست.»
شرکت اسنپ متعلق به چه کسانی است؟ با مالکان آلمانی اسنپ آشنا شوید
الکسار، مدیرعامل آلمانی‌ گروه اسنپ، درباره ی تفاوت ایران با بسیاری از کشورهای اروپایی در زمینه ی میزان استفاده از تکنولوژی در زندگی روزمره صحبت کرد و گفت: «از همان قدم اول، سرمایه‌گذاران از تصمیم ما برای آمدن به ایران تعجب می‌کردند، ولی به آن‌ها ثابت کرده‌ایم که اشتباه می‌کردند. حالا در ایران همه چیز دیجیتال شده است. وقتی از ایران به شهر خودم در آلمان برمی‌گردم انگار تاریخ به عقب برگشته. من به عنوان یک شهروند آلمانی در شهر خودم حتی امکان گرفتن تاکسی به‌صورت آنلاین را ندارم.»
ایاد الکسار درباره ی مشکلات و موانعی که اسنپ پشت سر گذاشته و تأثیرات آن هم صحبت کرد. او گفت: «به خاطر تحریم‌ها خیلی چیزها را مجبور شدیم از ابتدا خودمان بسازیم. از اسنپ کلاد گرفته تا اسنپ مپ. این دستاورد بی‌نظیر مهندسان ایرانی است که در دنیا کمتر شبیه‌شان را دیده‌ام. تحریم‌ها ما را در شرایط دشواری قرار داد، ولی همزمان کمک کرد مستقل و خودکفا شویم.»
الکسار در پایان صحبت‌ هایش اشاره کرد که هر روز اسنپ را در شبکه‌ های اجتماعی دنبال می‌ کند و انتقادهای کاربران را درباره‌ ی سرویس‌ های تاکسی و غذا می‌خواند و گفت: «در هشت سال گذشته اشتباهاتی داشته‌ایم ولی می‌خواهیم هر روز بهتر باشیم و ممنونم که از ما انتقاد می‌کنید.»
شرکت اسنپ متعلق به چه کسانی است؟ با مالکان آلمانی اسنپ آشنا شوید
محمود فوز، دیگر هم‌بنیانگذار و مدیرعامل آلمانی‌ گروه اسنپ، گفت: «در سال ۱۴۰۰ رکورد بیش از ۳ میلیون سفر روزانه را در ایران ثبت کردیم. حتی اوبر هم که الگوی تاکسی اینترنتی‌ها در جهان است، چنین حجم سفری را در هیچ شهری ندارد و از این تعداد سفرها، یک میلیون آن فقط روزانه در تهران انجام می‌شود و سهم بازار ما در بخش حمل و نقل در سال گذشته به بالای ۹۰ درصد رسیده است.»
در سال ۹۸، ژوبین علاقبند، مدیرعامل وقت اسنپ در برنامه تلویزیونی «تهران ۲۰» شبکه پنج سیما درباره ی ترکیب سهامداران این شرکت گفته بود در حدود ۶۰ درصد از سهام اسنپ متعلق به شرکت های MTN و ایرانسل و ۳۰ درصد دیگر متعلق به ایاد الکسار است. محمد الفوز هم یکی از سهامداران اصلی اسنپ به شمار می رود.
مدیرعامل فعلی اسنپ، محمد خلج است.
ایاد الکسار
شرکت اسنپ متعلق به چه کسانی است؟ با مالکان آلمانی اسنپ آشنا شوید
ایاد الکسار یک جوان عربستانی-آلمانی، فارغ التحصیل مقطع دکتری علوم کامپیوتر از دانشگاه زارلاند ِ آلمان است و از کودکی در این کشور زندگی و رشد کرده است. او که در پایگاه اطلاعاتی مجمع جهانی اقتصاد، به عنوان یکی از مؤسسان اسنپ معرفی شده، مدیرعامل گروه راکت اینترنت خاورمیانه، یکی از شرکت‌ های بزرگ سرمایه‌ گذاری روی استارت‌ آپ‌ ها است که خود زیرمجموعه‌ ای از گروه بزرگ راکت اینترنت (ثبت شده در آلمان) است.
الکسار یک کارآفرین است که تاکنون ۳ شرکت اسنپ در ایران، Middle East Internet Group در آلمان (فعال در زمینه ارائه خدمات و سرمایه‌گذاری در شرکت‌های اینترنتی) و Zidaya در لبنان (فعال زمینه تجارت الکترونیک) را به صورت مستقیم تأسیس کرده و در راه‌ اندازی استارت‌آپ Namashi نیز نقشی اساسی داشته است. الکسار در سال ۲۰۱۷ به دلیل تلاش‌ های فراوانش در زمینه ی ایجاد کسب و کارهای نو در خاورمیانه در فهرست «رهبران جوان جهان» مجمع جهانی اقتصاد قرار گرفت.
شهرام شاهکار، مدیر عامل قبلی اسنپ، در مصاحبه‌ ای در سال ۲۰۱۶ با TechCrunch، اعلام کرده بود شرکت راکت اینترنت با سرمایه‌ گذاری ۲۰ میلیون یورویی، به او و همکارانش در سرویس «تاکسی‌ یاب» که پیش از آن در سال ۲۰۱۴ تأسیس شده بود پیوسته و به نوعی این نقطه را می توان لحظه ی تولد اسنپ با همکاری شهرام شاهکار، محمد الفوز و ایاد الکسار دانست.
شنیده‌ ها حاکی از آن است که ایاد الکسار در حال حاضر مسئولیت مستقیمی در اسنپ ندارد و ظاهراً در پشت صحنه و بیشتر در نقش مشاور با شرکتی که خود تأسیس کرده، همکاری می‌ کند اما یکی از سهامداران اسنپ است.
محمود الفوز
شرکت اسنپ متعلق به چه کسانی است؟ با مالکان آلمانی اسنپ آشنا شوید
محمود الفوز که اصلیتی اماراتی دارد، نیز دارای دکترای علوم کامپیوتر از دانشگاه زارلاند ِ آلمان و از دوستان دوران دانشگاه ایاد الکسار است.
محمود الفوز مدتی نزدیک به یک سال در ایران به صورت مستقیم مدیریت عامل اسنپ را بر عهده داشت. الفوز در حال حاضر در راکت اینترنت فعالیت می‌ کند. او چند سال پیش مدیریت عامل سرویس تاکسی اینترنتی «جینی» را بر عهده داشته و در حال حاضر عضو هیئت مدیره این شرکت است. این سرویس در بسیاری از کشورهای عربی از جمله اردن، عربستان، امارات و … فعالیت می‌ کند.

ورود




مهم نیست مال چه کسانی اسنپ.
مهم اینه دزد ترین شرکت ممکن در ایران که فقط جیب راننده رو خالی میکنه.
سه ملیون سفر پولشون چقد میشه, ضرب در ۱۵تا ۲۰از درآمد راننده ها. میلیاردها تومن روزانه به جیب میزنن, فقط جیب راننده رو خالی میکنن نامردا، گفتن فقط مردم ایران میتونن مارو از این طریق پولدارتر کنن, تاکسی اینترنتی کشکه. توی المان کسی تاکسی نمیگیره چون همه بی ام و و مرسدس بنز دارن .گرفتن تاکسی براشون افت داره
فقط ما ایرانیها لنگ یه قرون دو هزاریم… ای وای برما
حتمن آقایان خبر دارن که اسنپ در حال استثمار رانندهاست در حقیقت هیچ کشور دیگری مثل ایران بی قانون و بی در و پیکر پیدا نکردن چون نه از بیمه راننده ها خبری هست نه بیمه ماشین نه خدمات دیگه مثل اوبر و نه قیمتها ی عادلانه برای همینه که ایران برای آقایان بهشت سرمایه گذاری شده
سه ملیون سفر پولشون چقد میشه, ضرب در ۱۵تا ۲۰از درآمد راننده ها. میلیاردها تومن روزانه به جیب میزنن, فقط جیب راننده رو خالی میکنن نامردا، گفتن فقط مردم ایران میتونن مارو از این طریق پولدارتر کنن, تاکسی اینترنتی کشکه. توی المان کسی تاکسی نمیگیره چون همه بی ام و و مرسدس بنز دارن .گرفتن تاکسی براشون افت داره
فقط ما ایرانیها لنگ یه قرون دو هزاریم… ای وای برما
ایرانی جماعت کار میکنن اینا با پول ما میرن عشق و حال..خاک بر سر اسنپ
احسنت
امکان نداره که مسئولین کشور ما بدون در نظر گرفتن منافع خود به کسی اجازه بدهند که کوچکترین حرکتی بکنه،بله منافع کسانی تامین بشه تمام رانندگان بمیرن،من تاکسی دارم دیگه راهی نمونده نمیشه با این وضعیت ضعیف درآمد که باعث اون اسنپ هست و استعلاک بالای ماشین به این کار ادامه داد.
میگن ایران بهشت جاسوسان هست حالا باید بگیم ایران بهشت سرمایه داران خارجی هست به علت بی در و میکر بودن قوانین و استثمار کارگران به نفع حد اقلی ها نوش جان این بی غیرتی مسولین
سلام… چرا در اسنپ مسافر … درخواست کولر گذاشته نشده و از این به بعد بگذارند.. چون باتوجه به افزایش مصرف سوخت با وجود کولر … و افزایش درصد کرایه .. باتوجه به مبالغ کم کرایه … ضروری است…. واینکه در افزایش هزینه سفر تجدید نظر کنید… اسنپ باوجود مبالغ ۴۵۰۰ و ۶۰۰۰ و…. زیر ده هزارتومن …. بچه بازی شده…
سلام… درضمن خاطر نشان کنم که اسنپ ۳۰ درصد کمیسیون کم میکنه… وقتی قبول سفر میکنی مبلغی کم میشه .. و وقتی هم پایان سفر میزنی بازهم کسر میشه… دقت کن.. و یکبار امتحان …
بله دقیقا واسه من چند سری پیش اومد درخواست وقتی اومد ۳۸ زده بود قبول کردم شد ۳۲ پشتیبانی هم که مگه قبول میکنه حرف حرف خودشونه فقط
مهم نیست مال میه مهم اینه که دزده
ای کاش یه نگاه به کرایه های ۵۰۰ درصد زیر خط فقر جهانی اسنپ هم میکردن .اسنپ کار فیکس که دزد سرگردنه س بالاتر از قیمت بازار جنسهای آشغالشو ارائه میده بعد زیرش میزنه ۵۰ درصد تخفیف به قیمت بازار میفروشه واقعا که شرکت اسنپ دزدترین دزدهاست مقصر خود راننده ها هستن باید اعتصاب سراسری کنن که بیمه بشن و قیمتهاشون براساس تورم افسار گسیخته قرار بدهند
شرکت راکت اینترنت یه استارتاپ دیگه دقیقا شبیه اسنپ توی#عراق راه انداخته به اسم #بلی که عینا همون سوپراپ اسنپ رو عربی کردن و بردن اونور.
الکی مردم رو گول نزنید آلمانی ها برنامه نویسی میکنن در اصل اسنپ برای علم الهدی و سپاه هستش
هیچ وقت یک اپلیکیشن بین المللی مثل اسنپ نمیاد با سپاه و غیره که نظامی یا دولتی باشند سهام بدن بلکه سهام به شرکتهای کاملا خصوصی که با ارگانهای دولتی و نظامی نباشند میدن
۱۴۰۱ © تمامی حقوق برای وبسایت Rooziato (روزیاتو) محفوظ است.

source

توسط digitalwebmaster