پژو ۲۰۷، رانا پلاس و اخیراً ۲۰۶ تیپ ۳ با سقف شیشهای یا همان پانوراما معرفی شدهاند. قبلاً برخی ویدئوهای پربازدید در شبکههای مجازی به مشکلات این سقف از جمله نفوذ آب اشاره کرده بودند اما چند وقتی هست که اخبار عجیبی درباره مشکل شکستن سقف شیشهای یا همان پانوراما پژو ۲۰۷ منتشر شده است. ظاهراً برخی مالکان این خودرو در زمان پنچر شدن و جک زدن در یک طرف شاهد ترکخوردگی و شکستگی سقف شیشهای خودروی خود بودهاند.
گفته شده این اتفاق در صورت رخ دادن به ستونهای ۲۰۷ مربوط خواهد بود. برخی افراد نیز راهحل رفع این مشکل را جک زدن از وسط خودرو و ایجاد نیروی متوازن به منظور جلوگیری از شکستن سقف شیشهای محصولات ایرانخودرو دانستهاند.
ایران خودرو برای پاسخ به این ابهام، در نمایشگاه خودروی تهران، یک جک را زیر خودروی ۲۰۶ پانوراما قرار داد تا اثبات کند که چنین مشکلی برای این خودرو وجود ندارد.
پژو ۲۰۷ از همان پیشرانه TU5 مشهور با قدرت ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتون متر استفاده کرده است. در ماههای آینده نسخه MC (مولتی کالر) این خودرو تولید خواهد شد که به پیشرانه TU5P با خروجی ۱۱۳ اسبی و گشتاور ۱۴۴ نیوتون متر مجهز میشود. این پیشرانه نسخه بهبود یافته TU5 بوده و با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک همکاری میکند. از جمله تغییرات ۲۰۷ دو رنگ نسبت به مدل عادی میتوان به تریم رنگی در بدنه و کابین اشاره کرد.
۲۰۶ تیپ ۳ سقف شیشهای هم یکی دیگر از ابتکارات ایرانخودرو برای بهروز نگه داشتن این خودروی پیر است. این هاچبک سالخورده تفاوت چندانی با مدلهای عادی ندارد و تنها از سقف شیشهای و برخی جزئیات دیگر همچون رینگ آلومینیومی استاندارد سود میبرد.
بعد از انتشار این اخبار که نگرانیهایی را برای مالکان در پی داشت؛ شرکت ایرانخودرو با انتشار بیانیهای وقوع چنین اتفاقی را رد کرد.
در بیانیه شرکت ایرانخودرو آمده است:
پیرو انتشار مطالبی پیرامون آسیب دیدن سقف شیشهای پژو ۲۰۷ هنگام جک زدن خودرو به استحضار میرساند این موضوع اساساً کذب بوده و تاکنون هیچ گزارشی در این زمینه دریافت نشده است.
این خودروساز با اشاره به اینکه تاکنون هیچ گزارشی دال بر این موضوع در شبکه خدمات پس از فروش گزارش نشده است اظهار میدارد:
در حال حاضر تمامی خودروهای دارای سقف شیشهای، در دوره گارانتی بوده و بدیهی است، در صورت وقوع چنین موضوعی، مشتریان برای جبران خسارت به نمایندگیهای مجاز مراجعه میکردند، اما تاکنون هیچ مراجعهای به شبکه خدمات پس از فروش ایرانخودرو برای این موضوع صورت نگرفته است.
به منظور تنویر افکار عمومی و اطلاع دقیق مشتریان از ایمنی سقف شیشهای محصولات یادآور میشود، بر خلاف سقف خودروهای عادی که از یک لایه ورق ساخته شده است، سقف خودروهای پانوراما بهصورت یک مجموعه کلاف تقویتشده هفتتکه و با ورق ضخیمتر تا میزان ۴۰ درصد تولید میشود و این امر موجب افزایش استحکام کل بدنه به خصوص در آزمونهای پیچش و خمش بدنه نسبت به خودرو سقف فلزی شده است.
شیشه سقف دستکم پنج میلیمتر با قطعات صلب بدنه فاصله دارد. میزان تغییر شکل بدنه اندازهگیری شده در آزمونهای مرتبط، چند دهم میلیمتر است و در حالتهای بسیار شدید و مخرب آزمون پیچش و خمش تا حداکثر دو میلیمتر میرسد.
چنانچه استفاده از جک باعث تغییر شکل بدنه و شکسته شدن شیشه سقف میشد، در این خودروها و همچنین خودروهای معمولی، شیشههای جلو و عقب خودرو نیز شکسته شود که چنین امری اتفاق نمیافتد و هیچگونه ریسکی متوجه این خودروها نیست.
AMANTE
نمیخوام از ویران خودرو دفاع کنم ولی اگه چنین مشکلی وجود داشت حداقل یک ویدیو یا عکسی ازش منتشر میشد، البته یک ویدیو هست ولی فقط میگه از وسط جک بزنید و از کنار ها جک نزنید.
ایران خودرو هم توی نمایشگاه خودروی چین زیر یک ۲۰۶ سقف پانوراما جک زده بود تا نشون بده مشکلی برای سقف پیش نمیاد.
در کل سقف پانوراما برای ماشین ایرانی یک آپشن بیخوده.
امیرشایان فرازی
اون جکی که زده بودن تو نمایشگاه، چرخه مماس بود به زمین
معلوم بود اگه یه ذره دیگه بیاد بالا میشکنه
حتی تو دفترچه راهنمای ۲۰۷ سقف شیشه ای هم نوشته از وسط جک بزنین
به نام خدا
ببخشید چاله های داخل شهر و جاده ها رو چیکار کنیم به اونا هم بگیم از وسط چاله بشن
meysam
@به نام خدا
راهکار اینه که
نخرن
نخرن
نخرن
وقتی میخرن یعنی دولا شدن اونا هم ……
نمیگم هیچکی ماشین نخره ولی وقتی با یه سقف شیشه ای یا دو رنگ کردن ماشین و این چرت و پرتها میخوان جیب من و تو رو بیشتر بزنن خریدن یعنی خریت
برن ساده شو بخرن
Hamid
احتمالش هست بشکنه
آخه روی یک ماشین سی سال پیش سقف شیشه ای چرا
اینها پی آمد استخدام آدمهای کار نابلد و پارتی بازی هست
چهار تا طراح خوب قالب سلام خوب
نه چهار تا پسر خاله و دختر دایی و بچه عمه
ال
دوست عزیز این سی سالو از کجا درآوردی طراحی سال ۹۸ تولید سال ۲۰۰۰ الانم سال ۲۰۲۲ هست چطور محاسبه میکنید میشه ۳۰ سال موقع نظر دادن یه سرچ اینترنتی بکنید، پلت فرم پژو ۲۰۶ الان تو خیلی از خودروها هست
صنعت خودرو همینه فقط ایرانخودرو یکم دیر شروع کرد دقت بفرمایید مثلا اچ سی کراس همون پژو ۲۰۶ اس دبلیو هست که مثل رانا از ۲۰۶ متولد شده و تغییر اساسی نداشته، کمپانیها هر سال باید سعی کنن چیزی رو بهبود بدن اختراعی در کار نیست نکنه توقع دارید ایرانخودرو برامون تسلا بسازن به کجای صنعتمون میاد، اینها در واقع شرکتهای مونتاژ کار هستن و توقع بیشتر نمیشه داشت ، فقط باید تحریم برداشته بشه و خودروهای بهتری رو مونتاژ کنن، تولید اصلا توان فنی اینها نیست.
پویا
شما ببخشید که به جای ۲۰ سال گفت ۳۰ سال
بی نام
وقتی از اول انقلاب تا به امروز ۸۰۰۰ نفر با پارتی بازی و عمدتا توسط نمایندگان مجلس ادوار مختلف استخدام شده اند نباید زیاد انتظار داشت ، چون سفارشی هستند هر کدام برای خودش رئیسی هستند و هزاران رئیس زیر یک سقف چه شود .
از طرفی رانت های بزرگی توی خودرو سازی ها هست که به این راحتی دست بردار نیستند .
محسن
طراحی سال ۹۸؟ من سال ۸۱ ۲۰۶ داشتم اون موقع تکنولوژی دور انداخته شده فرانسه بود. چی میگی تو داداش
Saeed
طراحی۲۰۶مال۱۹۹۵هست دوست عزیز
خیلی سال هست که منسوخ شده
مجید
توی شرایط تحریم که قطعه ندارن و خودرو دپو میکنند اومدن سقف شیشه ای گذاشتن و چندین برابر اون روی قیمت خودرو می کشن و این یک آپشنیه که بیشتر مردم نمی خواهند چون همون سقف فلزی و قیمت پایین تر خودرو بهتر به کار مردم میاد این کار فقط برای گرانفروشی هست
Alan.r
حالم از هرچی ماشین ایرانیه به هم میخوره
GMA
لوسید ایر وطنی🙂😂
Alireza
از بس که فریم اتاق ضعیغه و تغییر شکل میده من خودم جلویه کوچه یه گودال هس که وقتی با ماشین رد میشی یه چرخ از رو زمین بلند میشه کل اتاق ماشین به قرچ قوروچ میفته اینقد این ماشین فریمیش ضعیفه
ممد ژانگولر
ایران خودرو دمش گرم بابت این مشکل بیانیه داده و بابتش عذر خواهی کرده و گفته مجانی تعمیر میکنه و هیچ هزینه ایی غیر از پول سقف شیشه ایی مالک خودرو نباید پرداخت کنه .
عزیزی
آخه زحمت میشه براش فقط پول سقف خراب شدش رو بگیره
علی جردن
علت این شکستگی عدم درز گیری صحیح هست بهمین خاطر ایران خودرو تمام خودروهای سقف شیشه ایی تولید از سال ۹۸ تا کنون را بصورت رایگان فراخوان داده و در طول مدت تعمیر یک suv چینی به صورت قرضی تا زمان تعمیر شدن ۲۰۷ به دست مشتری می دهد ممنون ایران خودرو🫀
امیرشایان فرازی
داش اینجا ایران است
ایران خودرو بیاد رایگان فراخوان بده!!!!!!
تازه یه شاسی هم بده به طرف؟؟؟؟؟؟
خدا از دهنت بشنوه
Ilia2008
از اینا هیچی بعید نیست
مهدی
ببخشید چاله های داخل شهر و جاده ها رو چیکار کنیم به اونا هم بگیم از وسط چاله بشن
امیر
انصافا این دیگه مشکل شهرداریه!! که چاله هاشو با ایرانخودرو هماهنگ نمیکنه.
شاهین
من تنم مور مور میشه و احساس پوچی میکنم که بخوام راجب این گاری ها نظر بدم
راجب این موضوع هم از فروشنده های لوازم یدکی زیاد شنیدم که مشتری ها برای سقف شیشه ای اومدن و همچین مشکلی داشتن
این نشون دهنده ضعف طراحی و ضعیف بودن اتاق ماشینه که با (جک زدن)!!!! ماشین بدنش تاب میخوره و شیشه سقف میشکنه
نمیدونم با چه رویی اومدن توی دفترچه هم به این مشکل اشاره کردن و گفتن از وسط جک بزنید
ناهمواری های جاده رو چیکار کنن؟ پیاده بشن ماشینو بلند کنن! وزنی نداره که بدنه از جنس کاغذ فشردس
اینجا هم نمیتونیم ابراز همدردی و همدلی کنیم چون ما آگاهانه سمت این گاریجات نمیریم که بخوایم رکب بخوریم. پس حقتونه
احمد
کجای دفترچه نوشته من که دفترچه رو زیر رو کردم همچون چیزی ندیدم خودم هم چند بار جک زدم هیچ اتفاقی نیفتاده همش حرف مفته
مهسا
منم ۲۰۷ پاناروما برج یک تحویل گرفتم میخاستم رینگ عوض کنم ازش بردم جک زدن زیرش شیشه شکست الان ماشینم یک ماهه نمایندگی هستش و درست نشده ،میگن درخواست قطعه دادیم(شیشه)
امیر
موقع جک زدن از دو جا ترک میخورن یا از سقف شیشه ای که مال شما سالمه و ترک نخورده . یه جای دیگه هم ترک میخوره . از سمت سرسیلندر. اونم باز کن . یقینا اونجاش ترک خورده
Vsting max
آقا شاهین جا داره بگم عالی 👍👌👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖
قاطر فروش
کی میشه این گاری سازیای وطنی تعطیل بشن
امیرشایان فرازی
روز قیامت
Jdm باز
صنعت خودرو ایران دیگه جوک شده تقریبا
محمد هادی
خب اگر سقف شیشه یی برای ۲۰۶ جایز بود خود پژو چیزخول بود نزنه؟
از فرط عدم دسترسی به آدش ن ها تجهیزات ببین داخلی سازها چه شترگاو پلنگ هایی خلق میکنن!
موتورو جرات ندارن دست بزنن
گیر دادن به چراغ و شیشه و در و پنجره!
عباس داوری
افسوس افسوس
ایرانی محکوم است به استفاده از محصولات ایرانخودرو وسایپا.
روزبه
ماشین خارجی دست دوم بخرید من مزدا ۸۶ دارم یک چرخش میارزه ب کل ایران خودرو و سایپا نه خراب میشه نه بنزین خوره داره نه قرعه کشی نه ثبت نام نه دستمال کشی مشغول گارانتی خیالمم راحته با زاویه ۳۵ هم اگه تصادف نکنم ایربگ باز میشه ب جا دوتا ۶ تا ایربگ هم داره
SLR _ 722
بجای این آپشن های تقریبا بی کاربرد کاش یک چیز مفید به ماشین اضافه می کردن
میگن برای اینکه ببینید یک آپشن واقعی هست یا الکی اگر بعد داشتن اون آپشن سوار ماشین دیگه ای شدید که اون رو نداشت و از نبود اون ناراحت شدید اسمش آپشن هست
من خودم مدت زیادی با ماشین چینی سانروف دار رانندگی کردم و واقعا هیچ وقت بودنش برام نه جذابیتی داشت ( نظر شخصی بنده ) و نه کاربرد ( اولش که آدم ندیده هست جالبه و استفاده میکنه ولی بعدش یادش میره همچین چیزی هم هست ) چون تو گرما که آفتاب پس کله آدمه ، تو سرما هم که سرده توی جاده هم صدای شدید باد میاد ( با وجود بادشکن) توی شهر هم اصلا برای راننده کاربرد ندارند.
فقط بدرد بچه ها میخوره که سرشون رو بیارن بیرون که بعدش هم با یک ترمز سرشون لب سقف میخوره و گریشون به هوا
( البته شاید سقف پانوراما جذابیتی داشته باشه ولی سانروف که چیزی جذابی نداشت برام ، البته این نظر منه )
حسین
چه جالب من ۴ سال هست ماشین سانروف دار دارم و به جز ساعتهایی که آفتاب وسط آسمونه و سرعتهای بالای ۹۰ همیشه سانروف رو باز میکنم. صدای اطراف و صدای باد که موقع باز بودن سانروف به داخل میاد خیلی کمتر از وقتیه که شیشه ها باز باشه. دیگه نگران دزدی گوشی داخل شهر هم نیستم. تا سرعت ۹۰ هم صدا نداره موقع باز بودن. ماشین بی وای دی.
kastech
تو مملکتی که مغز آدم تو آفتاب می پوکه سقف شیشه ای!؟بعد اونوقت نمیان یه درپوش فیلتر روغن باکیفیت بندازن که دائم نشت نکنه آتیش بگیره ماشین، یا یه تسمه دینام که غار غار نکنه!واقعا دارم به این نتیجه میرسم که لیاقت ما بیشتر نیست شاید!
جمشید
ببخشید اصلا خودتون تیتر مطلبو با متن مقایسه کنید ببینید چی نوشتید؟؟؟
خودتون یک سوال مطرح کردید ولی جوابی ندادید…. اگه روزی صدتا سقف شیشه ای بترکه، بازم ملت ایران خصوصا نسل جوون ناامید کننده ما بازم بجای تحصیل و کار و زندگی دنبال خودنمایی هستن و تصادفا این ماشین کوچولو ناایمن و غیراستاندارد و که نسبت به قیافه و تجهیزاتش اصلا ارزش خرید نداره، وسیله جالبی برای برآورده شدن آرزوهاشونه…..
علیرضا
آقایون خانمها همینه که هست هر کس نمیخواد بذاره از ایران بره . بره اونجا هوایی که ماشین خوب دارن . که عمرا داشته باشند و بتونن لیسانس های امنیت ایران رو پاس کنن
Roham
دارم به شناخت جدیدی از بحث کیفیت ماشین داخلی میرسم!!
قبلا ماشینامون آتیش میگرفتن
یه مدت بعد کاشف به عمل اومد درشون از در یخچال راحتتر باز میشه! (بحث سرقت)
از یه جایی به بعد مصرف سوختشون بیست درصد رفت بالا
بعد تلاش زیادی کردیم که کیفیت همه قطعات فنی و ظاهری و … رو خیلی پایین بیاریم
موفق شدیم! آخه تو این زمینه خیلی توانمندیم
بعد تصمیم گرفتیم به فکر رشد درآمد قشر زحمتکش ایزوگامکارا باشیم (جدا از شوخی دست اون دوستان و همه اقشار زحمتکش و با وجدان جامعه رو میبوسم)
این شد که سقف، توسط یه فناوری مدرن موفق شده بارون بیرون رو به آبشار داخل اتاق تبدیل کنه
هنر نزد ایرانیان است و بس!
مدیران بزرگوار هم دیدن به غیر از اینا و ایمنی زیر خط فقر و تکنولوژی فنی قرون وسطایی ( حیف واژه تکنولوژی و فناوری واسه این تولیداتمون) ماشینای خوب و سطح بالایی برای جامعه هستن پس تصمیم گرفتن برخلاف میلشون یه مبلغ خیلی ناچیز در حد چندصد درصد ببرن رو قیمتشون!
دستشون درد نکنه
همیشه با درایت مملکت رو پیش بردن
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *
آیا حساب کاربری ندارید؟