استفاده از نمایشگرهای بسیار بزرگ و غیرمتعارف به یکی از ترندهای پرطرفدار بین خودروسازان تبدیل شده است. در این بین برخی شرکت‌ها پا را فراتر نهاده و حتی به استفاده از نمایشگرهای عریض و سرتاسری رو آورده‌اند. اما به گفته مدیر طراحی داخلی ب ام و این ترند زودگذر بوده و در آینده نزدیک از مد خواهد افتاد.
آنطور که مانیاس یونهانس (Matthias Junghanns) در مصاحبه آنلاین با یکی از وبسایت‌های تحلیل طراحی خودرو گفته، این سطوح شیشه‌ای مشکی هستند که طرفدار دارند، نه نمایشگرهای بزرگ. به همین جهت دیر یا زود بالاخره آنها کنار گذاشته خواهند شد. آقای یونهانس در ادامه صحبت‌های خود تاکید کرده رابط‌های کاربری به وجود خواهند آمد که فقط در زمان نیاز و وقتی که می‌خواهید ظاهر می‌شوند.
به غیر از ب ام و، پولستار نیز اعتقاد دارد نمایشگرهای بزرگ از خودروها خداحافظی خواهند کرد. به گفته کانی بلومه (Conny Blommé) مدیر طراحی این برند سوئدی، در وسایل نقلیه نمایشگرهای غول پیکر و سیستم اینفوتینتمنت نباید لزوما در کانون توجه باشند. آقای بلومه در این رابطه اظهار کرده:
«هر چیزی دوران اوج خود را دارد، از جمله نمایشگرها. اکثر اوقات شما با خودروها سفر می‌کنید و از مناظر اطراف بیشتر لذت می‌برید تا نمایشگرها.»
صحبت‌های مدیران طراحی ب‌ام‌و و پولستار به نوعی در سیاست‌های دو برند جگوار و هوندا دیده می‌شود. این دو برند کماکان به دکمه‌های فیزیکی وفادار باقی مانده‌اند. می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که با وجود ترند شدن، نمایشگرهای بزرگ و غیرمتعارف در میان همه برندها محبوب نیستند.
شاید بدانید که این ترند توسط تسلا و با مدل S شروع شد. در ابتدا نمایشگر عمودی بزرگ نصب شده در داشبورد این خودرو مورد تمسخر قرار گرفت، اما حالا شمار زیادی از خودروسازان در حال کپی کردن آن هستند.
برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.
تمامی حقوق برای وبسایت دیجیاتو محفوظ است.

نمایش


رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟




نمایش

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ لطفا نام کاربری یا ایمیل خود را وارد کنید.
رمز عبور جدید به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


بازگشت به فرم ورود

source

توسط digitalwebmaster