بهمن موتور در سال جاری، علاوه‌بر کراس‌اورهای دیگنیتی و فیدلیتی، یک سدان خانوادگی اندازه متوسط به نام ریسپکت هم عرضه خواهد کرد. این مدل در چین، توسط شرکت Cowin با استفاده از پلت فرم چری (آریزو) تولید می‌شود.
خودروسازی کووین (Cowin) سال ۲۰۱۸ آغاز به کار کرده است و در صنعت چین، جایگاه ویژه‌ای ندارد. این شرکت، تحت مالکیت چری محسوب می‌شود و نوعی زیرمجموعه با محصولات ارزان‌تر است. سدان ریسپکت که توسط بهمن موتور در ایران عرضه خواهد شد نیز، براساس چری آریزو ۷ در چین تولید شده و از نظر فنی تفاوتی ندارد.
کووین ژواندو (Cowin Xuandu) سال ۲۰۲۱ در چین رونمایی شده است و فقط با پیشرانه ۱/۵ لیتر توربوشارژ تولید می‌شود.
جدیدترین سدان چینی بازار ایران، الهام‌گرفته از نسل‌های قدیمی کیا اپتیما و کیا سراتو است. در نمای اصلی، چراغ‌های اسپرت هماهنگ با ابعاد جلوپنجره وجود دارد. خط لبه‌ی کاپوت تا جلوپنجره کشیده نشده و به وضوح دیده می‌شود. طراحی سپر با اجتناب از نصب ادوات ارزان‌قیمت پلاستیکی، راضی‌کننده به نظر می‌رسد و محل خوبی برای نصب روشنایی روز دارد.
ریسپکت بهمن موتور
در نمای جانبی، خطوط واضح روی بدنه اضافه شده است تا حس اسپرت ریسپکت تقویت شود. فریم پنجره‌ها مشابه بسیاری دیگر سدان‌های کامپکت دنیا، پلاستیک سیاه‌رنگ دارد؛ اما داخل گلگیرها و رکاب، از فلز هم‌رنگ بدنه استفاده شده است. در تصاویر موجود از ریسپکت بهمن موتور، رینگ‌های اسپرت ۱۶ اینچ دیده می‌شوند.
ریسپکت بهمن موتور
در نمای پشت نیز،  الگوبرداری از کیا اپتیما وجود دارد؛ اما ترکیب المان‌های مختلف با حجم‌دهی بدنه، جذاب و چشم‌نواز به نظر می‌رسد. علاوه بر این نشان پرایم در پشت رسپکت بیانگر این موضوع است که احتمالاً در آینده مدل‌های بالاتری مثلاً پرستیژ نیز از آن ارائه خواهند شد. چراغ‌های باریک در فرو رفتگی داخل صندوق نصب شده‌اند و لبه‌ی کاپوت عقب نیز برآمدگی شبیه اسپویلر دارد. سپر پشت ریسپکت نیز، دارای خطوط برجستگی با حجم‌دهی مناسب و جایگاه ویژه برای پلاک است. این خودرو نیز مشابه دیگر سدان‌های چینی، ادوات پلاستیکی و حفره‌های تزئینی بلااستفاده در سپر عقب دارد.
ریسپکت بهمن موتور
ریسپکت با ابعادی به طول ۴۶۷۰ میلی متر، عرض ۱۸۲۵ میلی متر، ارتفاع ۱۴۸۳ میلی متر و فاصله بین دو محور ۲۷۰۰ میلی متر تولید می‌شود تا مشابه هیوندای النترا و تویوتا کرولا سدان باشد.
داشبورد ریسپکت، ترکیب مرسوم در خودروهای بی‌ام‌و را یادآوری می‌کند. نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچ فراتر از انتظار برای یک سدان چینی است و مجموعه‌ی ادوات موجود در کابین، جذاب به نظر می‌رسند.
داشبورد ریسپکت بهمن موتور
علاوه‌بر صندلی‌ها، داخل تودری نیز دارای چرم مصنوعی باکیفیت متوسط و راضی‌کننده است. طراحی داشبورد با ظرافت انجام شده و پلاستیک سخت آنرا کم‌اهمیت جلوه می‌دهد. چیدمان کلیدها و دکمه‌ها در محل نزدیک دسته دنده نیز، دسترسی مناسبی برای راننده فراهم می‌کنند.
داخل ریسپکت
ظاهرا فضای مناسب برای چهار سرنشین بالغ در ریسپکت وجود دارد. طراحی و راحتی صندلی‌ها به عنوان یک سدان چینی مدرن، راضی کننده است صندوق عقب نیز، نیازهای یک خانواده را برای سفر پاسخ می‌دهد اما به‌اندازه‌ی سمند جا ندارد.
کووین ژواندو در چین فقط با پیشرانه‌ی ۱/۵ لیتر توربوشارژ و دو نوع جعبه‌دنده‌ی دستی ۵ سرعته یا اتوماتیک CVT تولید می‌شود. بهمن موتور ادعا می‌کند سدان ریسپکت را با گیربکس ۹ سرعته تیپ‌ترونیک در ایران عرضه کند. موتور این خودرو احتمالا ساخت چری است؛ چراکه از نظر فنی مشابهت زیادی با آریزو ۵ دارد.
ریسپکت
قدرت ۱۴۵ اسب بخاردر ۵۵۰۰ دور بردقیقه و گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌متر از ۱۷۵۰ تا ۴۰۰۰ دور بردقیقه،  محرک ریسپکت است. وزن خالص این خودرو، ۱۴۰۸ کیلوگرم اعلام شده و از این نظر، حدود ۱۳۰ کیلوگرم سنگین‌‌تر از چری آریزو ۵ توربو خواهد بود؛ درحالی‌که قدرت و گشتاور مشابه دارد.
با شرایط فوق، می‌توان احتمال داد که سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ریسپکت بهمن موتور با گیربکس اتوماتیک CVT، حدود ۱۱ ثانیه باشد و میانگین مصرف سوخت ۷ تا ۸ لیتر بنزین در صد کیلومتر ارائه دهد. نهایت سرعت این خودرو در بروشورهای شرکت سازنده، ۲۱۰ کیلومتر برساعت عنوان شده است.
طبق اطلاعات دریافتی از نمایندگان بهمن موتور در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۱، ریسپکت با چهار کیسه‌هوای اصلی برای سرنشینان جلو و دو کیسه‌ هوای پرده‌ای برای طرفین کابین در ایران عرضه خواهد شد. ترمزهای ABS مجهز به EBD با سیستم کمکی BA، فناوری کنترل پایداری ESP و TCS، سیستم حفظ خودرو در شیب (اتوهلد)، مهم‌ترین تجهیزات ایمنی ریسپکت بهمن موتور هستند.
علاوه‌بر نمایشگر لمسی و دوربین پارک، ناوبری ماهواره‌ای، دید ۳۶۰ درجه، حسگر عقب، سانروف، کروزکنترل، دو حالت رانندگی اقتصادی و اسپرت، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، رابط USB و خروجی ۱۲ ولت، ارتباط بلوتوث و برقراری تماس تلفنی از روی فرمان، سیستم صوتی با ۶ بلندگو، نور ملایم داخل کابین با قبلیت تغییر رنگ، روشن و خاموش خودکار چراغ‌های جلو (اتولایت)، آینه‌های جانبی برق تاشو مجهز به گرم‌کن، صندلی و فرمان چرم، صندلی راننده برقی ۶ جهت همراه با گرم‌کن، صندلی کنار راننده با گرم‌کن و تنظیمات دستی، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، مهم‌ترین امکانات رفاهی ریسپکت بهمن موتور هستند.
بهمن موتور برای سدان جدید خود، فهرست جذابی از امکانات متنوع فنی و رفاهی فراهم کرده است. این شرایط، قطعا به افزایش قیمت برای خریدار منتهی می‌شود و البته ریسپکت را برتر از رقبا، مثل آریزو ۵ توربو و فردا ۵۱۱ نشان می‌دهد.
در بازار چین، قیمت کووین ژواندو (ریسپکت بهمن موتور) حدود ۱۱ تا ۱۵ هزار دلار است. باتوجه به امکانات این خودرو در نسخه‌ی مونتاژ ایران و ارزش فعلی دلار و همچنین سیاستگذاری بهمن موتور در تیراژ بالا و داخلی سازی حداکثری، می‌توان قیمت نهایی ریسپکت را حدود ۱۵ درصد پایین‌تر از چری اریزو ۵ جدید پیش‌بینی کرد.
هم‌اکنون چری آریزو ۵ توربو اتوماتیک در بازار آزاد، ۸۰۰ میلیون تومان قیمت دارد و توسط شرکت مدیران خودرو، به قیمت ۷۲۰ میلیون تومان پیش‌فروش می‌شود. فردا ۵۱۱، با موتور ۱/۵ لیتر تنفس طبیعی، گیربکس اتوماتیک و امکانات کمتر نسبت به ریسپکت بهمن موتور، حدود ۶۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.
HR3
دریچه های تهویه یاد آور سانتافه ۲۰۱۹ هست تا ب ام و
کافر مقدس
چینی ها اخیرا در طراحی خارجی و داخلی از هرنوع المان روز دیگر کمپانی ها استفاده میکنن .شما المان چراغ عقب و خطوطی که در جلو قرار دارن به سادگی میتونی در گوگل بین محصولا هیوندا و کیا پیدا کنی خوده عکس رو آپلود کنی گوگل ایمیج طراحی های مشابه رو نشون شما میده . کابین رو آپلود کنی گوگل به شما کابین بی ام و . اون مهه شکن ها رو میتونی در محصولات رنو و پژو مشابه ش رو ببینی
cowin در روسیه محصولاتش در واقع همون محصولات چری و ام وی ام هایی هست که داخل ایران میبینیم
http://chery-avto.ru/en/product/car.html
این هزار نو برند سازی و هزار نوع اسم چیزی به برندینگ اضافه نمیکنه و فقط لوگو ماشین ها عوض میشه . بهمن هم ثابت کرده چیزی که نشون میده با چیزی که تولید میکنه متفاوته. دیگینیتی م رفت تیراژ دیگه خبری از اون به ظاهر دوخت های داخل ماشین نبود
دکتر استاپ
من کرولا sمدل۲۰۱۸سفارش آمریکا دیدم دریچه های کولر سمت در ها کپی بنز بود
من از ماشین چینی ها بدم میاد ولی کلا گفتم بعضی تشابه ها اونقدرام مهم نیست
NAVID۰۰۹۸
از دوستان خواهشمندم سرچ کنند کرولا S مدل ۲۰۱۸ سفارش آمریکا ؟!!!
راستی این هم بگو شبیه کدوم یکی از مدل‌های بنزِ 😂 !
آخه اگه حرف نزنید کسی شک نمیکنه چیزی نمیدونیدا 😂 !
دکتر استاپ
بیین دوست عزیز
نه نه
نبین ببینیش شب خوابت نمیبره😂
NAVID۰۰۹۸
چرا تفره میری عمو ؟!
جواب بده ، کوچه علی چپ نزن ، خودتی ؟!😂
دکتر استاپ
عالی جوابمو دادی
کامنتتم لایک میکنم خوشحال شی
Mad.z.Max
داداشی شما که خودت پروردگار سوتی هستی! وقتی هم بهت میگن، جدیدا خیلی یوااااش سکوت اختیار میکنی، انگار که مثلا ندیدی داستانو :))
NAVID۰۰۹۸
سوتی با چِرت فرق میکنه داداشی !
شما خودت استادِ سوتی هستی داداشی !
Reza Waffen SS
بدک نیست
Sina
زباله مونتاژی تازه دوبرابر قیمت جهانی!
NAVID۰۰۹۸
۱/۵ توربو شارژ ، CVT !!! عادیه ، برامون جا افتاده !
جناب ایکس
تو عنوان نوشتین ریس کپت (rescept)
در ضمن بنظرم خیلی گرونه ۱۱ تا ۱۵ هزار دلار… ۹۰۰ تا ۱ میلیااااااررددد؟؟؟؟
kastech
توجیح نداره شکست میخوره
بی نام
اول توش دیدم یاد ب ام و افتادم.
دستشو دیدم یاد کیا افتادم.
قشنگه
حتی به نظر من قشنگ تر از آریزو ۵
ولی قیمتو…
ممد ژانگولر
جلوش از پژو ۵۰۴ اسکی رفته عقبشم از آلفارومئو داخل هم بی ام و
بخرید ۹۰۰میلیون کی به کیه تاریکیه و ک…***
چراغ قوه بدم خدمتتون 😂
TML BN
یک کپی گران از سرزمین چین
حسین
خوشگل اما بی کیفیت و به درد نخور و گران ،دیگه از خودروهای چینی با موتور ۱/۵ لیتر و جعبه دنده C.V.T حالم بهم میخوره.
محمد
فرمول ساخت ماشین چینی
موتور ۱.۵ لیتری توربو با cvt
lcd بزرگ و کوچک به میزان لازم
رینگ و لاستیک
قیمت نجومی و
اسم هایی که بی ام و نمیتونه رو محصولاتش بزاره چون در حد اون اسم ها توان فنی و مهندسی نداره مثل دیگنیتی که میشه وقار یا این که میشه احترام
al-ml-kh
نمیفهمم چرا اینا انقد پیله کردن به cvt
موتور جونش کمه ،وزنش هم به نسبتش زیاده اونوقت اومدن یباره کردن کارو cvt گذاشتن
محمدرضا اشتری – دبیر سایت پدال
گیربکس های CVT خیلی ارزان تر هستند و حدود ۵ درصد روی قیمت کل ماشین تاثیر دارن
شتاب ماشین با CVT کم می شه و موقع سبقت گیری، برای راننده دردسر داره، اما برای رانندگی شهری، خیلی آرام و کم صدا کار می کنه، تاثیر بسیار زیادی هم روی مصرف سوخت می گذاره
حتی خودروسازان ژاپنی مثل نیسان و هندا و تویوتا هم، برای مدل های اقتصادی و خانوادگی، CVT استفاده می کنن
محسن
هورررا یه آ…شغال دیگه از چین با قیمت میتسوبیشی خیییلی هم عالییی
Jdm باز
باز زباله ای دیگر
پدرام
اون طور که بهمن گفته ظاهرا از آریزو ۵ ارزون تره
پارسا
وقتی آریزو ۵ ۸۰۰ میدن این ۷۲۰ همچین هم بد نیست البته طراحیش خوشم نیومد به غیر از پشتش
به امید واردات بشینیم ببینیم اینا ۲ ریال ارزون تر میشن یا نه
محمدرضا اشتری – دبیر سایت پدال
حدود ۱۵ درصد پایین‌تر از چری اریزو ۵ جدید که در متن نوشته شده، ادعای بهمن موتور هست
خدا می دونه بعد از پیش فروش محدود، با چه قیمتی در بازار آزاد به دست مشتری واقعی برسه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط digitalwebmaster