تسلا در حال برنامه‌ریزی برای دو برابر کردن ظرفیت تولید گیگا فاکتوری شانگهای است. این خودروساز آمریکایی هدف جدید خود را با ساخت کارخانه جدیدی در این مکان محقق خواهد کرد. به این ترتیب کارخانه جدید می‌تواند ۴۵۰ هزار دستگاه بر خروجی سالانه این مجموعه اضافه کند.

اگرچه قبلاً نیز اخبار مشابهی در این رابطه منتشر شده بود اما این برای اولین باری است که خود تسلا چنین چیزی را منتشر می‌کند. این برند چند روز پیش نامه‌ای به مقامات شانگهای ارسال کرده است و در آن برنامه‌های گسترش کارخانه کنونی را به اطلاعشان رسانده است.

این خودروساز می‌گوید کارخانه جدیدی را در نزدیکی همان گیگا فاکتوری موجود و با ظرفیت تولید سالانه ۴۵۰ هزار دستگاهی راه‌اندازی خواهد کرد. زمانی که کار ساخت این کارخانه به پایان برسد مونتاژ محصولات متنوع از جمله تسلا مدل Y و مدل ۳ شروع خواهد شد. به این ترتیب گیگا فاکتوری شانگهای می‌تواند به بزرگ‌ترین قطب صادرات خودروی دنیا تبدیل شود.

تسلا قبلاً اظهار داشته بود کارخانه شانگهای در سال ۲۰۲۱ تعداد ۴۸۴۱۰۰ دستگاه خودرو تولید کرده است و بنابراین کارخانه جدید باعث دو برابر شدن تولید سالانه این مجموعه خواهد شد. گیگا فاکتوری شانگهای مسئول ۵۱.۷ درصد از فروش جهانی ۹۳۶ هزار دستگاهی تسلا در سال پیش بوده است.

این کارخانه سال پیش ۳۲۱ هزار دستگاه تسلا مدل ۳ و مدل Y را به دست مشتریان رسانده است که ۱۱۷ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۰ است. ۱۶۳۱۳۰ دستگاه خودروی تولید شده دیگر نیز به بازارهای مهم همچون آلمان و ژاپن صادر شده‌اند.

اگرچه تسلا چارچوب زمانی گسترش این مجموعه را اعلام نکرده است اما کاملاً مشخص است که ظرفیت تولید گیگا فاکتوری شانگهای با تکمیل برنامه‌ها به حدود ۱ میلیون دستگاه در سال خواهد رسید.

رویترز به نامه‌ای از تسلا که در آن از مقامات به خاطر حمایتشان از تولید طی دوران کرونا تشکر می‌کند دست پیدا کرده است. این خودرو مجبور شده است کارخانه خود را به خاطر مقررات قرنطینه‌ای به مدت ۲۲ روز تعطیل کند که بیشترین زمان تعطیلی از شروع به کار گیگا فاکتوری شانگهای تاکنون محسوب می‌شود. گفته می‌شود بر اساس خروجی این کارخانه، تعطیلی یاد شده به معنی عدم تولید بیش از ۵۰ هزار دستگاه بوده است.

Hamid
من مدرس طراحی صنعتی هستم خیلی سالها پیش خودروهای برقی مکعبی ون مانند طراحی میگردم واسه یک شهر با خیابان‌های مستقیم گوشه های تیز و تمیز
ولی در حد یک ایده بود
سالها بعد ایلان ماسک ایده ماشبن برقی رو به عمل در آورد
و خوب موفق شده
شاید صدها نفر مثل من تو ذهنشون بوده ولی یکنفر شروع کننده بود
باید بهش تبریک گفت آدم بزرگیه
کافر مقدس
این حرفا خیلی بستگی به کشور افراد داره
شما تو ایران هر ایده یی هم داشته باشی اونا ترجیح میدن پراید بسازن و بفروشن
ایده و این حرفا برای خارجی هاست ایرانی با غیرت باید صف بکشه دهنشم ببنده
ممد ژانگولر
باید به ایلان ماسک تبریک‌گفت که میخش‌ خوب جایی کوبیده .
مطمئنا تما‌م سولاخ گردن کلفتای چینی از این میخ بحره خواهند برد 😎
کیانوش
البته عزیز نه ایلان ماسک موسس تسلا بوده و نه تسلا اولین سازنده خودرو های برقی. قبل از اینکه اولین خودروی بنزینی رو کارل بنز تولید که بودن سه چرخه ها و چهار چرخه هایی که با باتری و موتور برقی حرکت می کردن
Boss429
فکر نکنم ” صرفا موفق بودن ” دلیل بشه که یک شخص بخواد به یک شخص دیگه ای محبت بورزه
درباره شخصی که اسم بردید ، به خاطر جایگاه اجتماعی که به خاطر ثروتش داره با نوسان گیری از بازار رمز ارز کلی ثروت بدون زحمت به جیب زد !!
Amard
چین کمونیست با آمریکا روابط اقتصادی قوی داره کلی سرمایه از آمریکا جذب کرده که خودش مانع تحریم شدن چین میشه انوقت پوشک پوشان مثبت شصت سال میگن بگید مرگ بر آمریکا فلان بهمان اینم حال روز اقتصادی ما که از چهل سال قبل تو سرایزی سقوط افتادم خیال کنار زدن هم نداریم
Silent
و مقدمات خرید ۱۰۰ هکتار دیگه زمین مجاور گیگا برلین رو هم فراهم کردن و در صورت تایید فاز توسعه GF4 هم استارت می خوره.
این مقیاس از توسعه زیر ساختی گویای ابعاد عظیم کمپانی برای سال های اتی هست و اولویت TESLA در لیست مارکت.
کافر مقدس
خوب صداسیما ما نه از اقتصاد چین حرف میزنه نه از اقتصاد آمریکا
چون خودشون خیلی وعده اقتصادی و اب و برق مجانی دادن الان خیطه بخوان بگن چینی ها ۵۰۰ میلیون نفر رو از فقیر آوردن به طبقه متوسط .خیطه بگن تورم آمریکا بعد ۴۳سال شده۷ نیم درصد
تاریخ ایران رو ببینی همیشه شعار و سخنرانی دوست داشتن مردم . میطله که یکسری از این حرفا میزنن دیگه
Avan
هر ملتی و هر انسانی به آن چه لیاقتش هست می رسد. لیاقت ما هم همین هست که نان یارانه ای و پراید ثبت نامی بخریم در حالی که ملتهای اطراف ثروت‌های ما را در جیب دارند.
Ali
واقعا قبول دارم حرف شما را.
ملت ضعیفی هستیم
net
برندهای امریکایی جالب نیست در چین کارخانه احداث میکنند
حسین دهمرد
درودبه شاهین عزیز و جناب سردبیر بعد از تقریبا دو سال هنوز بخش پیامها درست نشده؟
AMIR / ARMI
یکی بود می‌گفت ظرفیت اسمی که برای کارخونه اعلام میکنن فقط ظرفیت اسمی هست و تولید هیچ وقت به این اعداد نمی‌رسه
این خط بخونه که کارخونه شانگهای سال پیش ۴۸۴ هزار دستگاه تولید کرده ظرفیت اسمی این کارخونه ۵۰۰ هزار دستگاه هستش
خداوکیلی یکم تصورات ذهنی تون عوض کنید
بهزاد
پسر جان یک صبر کن تا ببینی سالهای دیگه چطور ظرفیت تولید از فروش میزنه بالا و اصلا شما با صنعت خودرو میونه ای نداری که زود قضاوت میکنی یا بهتر بگیم دوست نداری خارج از توهمات ساختگی با واقعیات روبرو بشی.
شماها اصلا اصل متن نوشته های ما و سایر دوستان را در سرتون نگه نمیدارید.
فورد سال ۲۰۰۴ با فروش ۳۷ هزار دستگاهی در چین شروع کرد و تا سال ۲۰۱۶ با فروش نزدیک یک میلیون دستگاهی همینطوری رشد کرد اما الان رسیده به زیر ۲۵۰ هزار و نمودارش همینطور دچار کاهش میشه و فکر نکنم الان در توهمات شما کاهش ۷۵۰ هزارتایی قابل درک باشه و ممکنه همین روند برای سایرین پیش بیاد و زیاد عجله نکنید.
AMIR / ARMI
در حالی که تسلا به فکر اضافه کردن فاز های بعدی به خطوط تولید خودش
یکی مثل تو میاد مثل مسئولین ما میگه صبر کنید یه شبه که نمیشه و از این حرف ها
تا چند وقت پیش می‌گفتید تسلا ورشکست میشه
سهامش حباب میترکه و از این حرف ها
حالا هم موکول میکنید سخنانتون به چند سال دیگه
ولی یه واقعیتی وجود داره تا وقتی که بازار الکتریکی ها در حال رشد باشه سهم بازار تسلا هم رشد پیدا می‌کنه
یعنی دسته کم تا ۲۰ سال دیگه که هی درصد بازار خودرو های الکتریکی هر سال جهش داره و جای درون سوز ها قرار پر بشه باهاشون
نکته دیگه ای هم که وجود داره
خودرو ساز های سنتی اتلاف سرمایه ای که در خطوط تولید بازار یابی و لجستیک دارن
باعث میشه کم کم بتونن وارد بازار الکتریکی ها بشن و این سرعت کم که بیشتر به خاطر هزینه بالای تولید نسبت به تسلا هستش باعث میشه سهم بازار الکتریکی خودشون که قرار بود با خودرو های درون سوز که قرار منع تولید بشن رو با تسلا سهیم بشن
ساده بگم تویوتا نسخه الکتریکی راو ۴ میسازه ( همون ماشین زشتی که معرفی کردن )
و میخواد کم کم جایگزین راو ۴ بکنه
این وسط رقیبی داره به اسم مدل y
ولی مجبور راو ۴ چند سال دیگه بازنشسته بکنه که جایگزینش سهم خودش با تسلا تقسیم کرده
بهزاد
برای بار صدم یا سیصدم و… کجا بنده گفتم تسلا ورشکست میشه یا سهامش حبابه و اگر لطف کنید ثابت کنید بنده تا ابد مخلص و دربست گوش به راه شما هستم.
این تصوراتی که از هزینه های ساخت ارائه میکنی فاقد ارزشه و نمیدونم چرا اینقدر ساده انگارانه با چند کلمه صنعت خودرو را ساده سازی میکنید و آخرش صدور حکم صعود و سقوط شرکت ها.
تا زمانی که یک شرکت سوددهی داره یعنی محصولاتش دارای ارزش هست و میتونه هزینه های تولید و مخلفاتشو در بیاره و هر شرکتی راه حل های مختص به خودشو داره.
شما حتی از اختلاف قیمت مدل y با bz اطلاع نداری بعد داری راجب تصاحب سهم حرف میزنی!
در آینده سایرین با محصولات برقی تقاضای بازارو پوشش میدن و شرکت های بزرگ همواره با بازار خودشونو هماهنگ میکنن.
فرامرز
اگه زندگینامه تسلا رو بخونید متوجه میشید که ایلان ماسک خیلی شبیه ادیسونه که پایه گذار خیلی از نوآوری ها بوده ولی هر وقت یه نوآوری جدید از طرف کس دیگه ای مثل نیکولا تسلا میومده، ادیسون به شدت واکنش نشون میداده و کارهایی میکرده حتی بر علیه علم و مردم و طبیعت. حالا ایلان ماسک هم دقیقا با گرون کردناش، بد قولی هاش و کلاه برداریاش تو بازار سهام مثل ادیسون بیشتر یه فعال بازار مالی و لابی گر هست تا نوآور
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط digitalwebmaster