cta چیست؟ دعوت به مشارکت که به اختصار cta هم نامیده می شود، تاثیر بسیار زیادی در نرخ تبدیل و افزایش درآمد شما دارد. استفاده مجدد از تبلیغات و تولید محتوا خوب همگی عضو جدا ناپذیری از بازاریابی هستند. اما استفاده از استراتژی Cta به شما کمک می کند تا کاربران را در فعالیت های خود نیز مشارکت دهید.
استراتژی cta از روش های بسیار زیادی برای جذب کاربران استفاده می کند. اگر شما هم می خواهید بدانید که cta چیست و چگونه می توان از این استراتژی در کسب و کار خود استفاده کرد، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.
 
فراخوان برای قدام یا همان Cta به بخش یا قسمتی از محتوای شما گفته می شود که در آن سعی می کنید کاربران را محبور به اقدام کاری کنید. یک Cta می تواند یک دکمه، یک لینک؛ یک فرم ثبت نام یا هر چیز دیگری باشد. cta می تواند با لحنی بسیار مستقیم و فوری به کاربر گفته شود یا می تواند غیر مستقیم و ملایم تر گفته شود. cta به کاربران کمک می کند تا قبل از کاری که می کنند کمی فکر کنند و تصمیم بگیرند و بعد گام بعدی را برای خرید انجام دهند. به طور کلی برای این که بدانید cta چیست باید بدانید که بازاریاب ها از آن برای پیدا کردن سرنخ یا افزایش درصد نرخ تبدیل استفاده می کنند.
 
با استفاده از cta می توانید به تفاوت فروش و عدم فروش پی ببرید. یک cta خوب باید در تمامی مراحل خرید مشتری وجود داشته باشد. زیرا با یک cta کاربر می تواند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کسب و کار شما به یک پست در شبکه اجتماعی یا خبرنامه مراجعه کند. اگر از cta در کسب و کار خود استفاده نکنید، باعث می شود تا مشتری نداند که در مرحله بعدی خرید چه کاری کند. برای این که بهتر بدانید cta چیست باید گفت که اگر حتی محتوای خوبی هم داشته باشید ولی نتوانید cta خوبی را پیاده سازی کنید، مشتریان بسیار زیادی را از دست خواهید داد.
همچنین از cta می توان برای ایجاد فرصت در بازاریابی استفاده کرد. با استفاده از cta می توان تست a/b یا همان تقسیم بندی را انجام داد. برای مثال می توانید در بین مقاله های خود لینک خرید وسیله را بگذارید یا می توانید لینک یک محتوای دیگر را بگذارید. هر کدام از این ها که بیشتر بازدید خورد، می توان گفت که کاربران شما به آن سمت تمایل دارند. به همین خاطر می توانید استراتژی خود را بهتر جلو ببرید.
 
Cta ها یک شکل ندارند. بلکه می توانند در مدل ها و اشکال مختلف وجود داشته باشد تا بتوانند با محتوای خود کاربران به سمت خود جذب کنند. برای این که بهتر بدانید cta چیست ما در اینجا چند تا از معروف ترین آن ها را معرفی کرده ایم.
این مدل از cta را می توان رایج ترین شکل آن دانست. این مدل کاربران را دعوت می کند تا به یک خبرنامه یا هر گروه یا کانال دیگری بپیوندند. این cta را می توان به شیوه های مختلفی استفاده کرد. برای مثال می توانید از عبارت “اکنون به ما بپیوندید و اخبار روز را از دست ندهید ” استفاه کنید. روش های بسیار زیادی برای استفاده از این مدل cta وجود دارند. در واقع مهم ترین مسئله در اینجا این است که بتوانید رضایت مخاطب را با محتوای خود بدست بیاورید تا او را متقاعد به عضویت در کانال خود کنید.
برای این که بدانید این مدل از cta چیست، باید بدانید که این مدل چیزی شبیه به مدل قبلی است. اما بیشتر برای وبینار ها، دوره های آموزشی و رویداد های دیگر استفاده می شود. بازاریاب ها می توانند در این روش از عباراتی مانند “هم اکنون در سایت ثبت نام کنید و یک نوبت بگیرید” استفاده کنند.
این دسته از cta ها، بیشتر زمانی استفاده می شوند که محصول یا خدماتی که قرار است به مشتری ارائه شود، قیمت بالایی داشته باشد. همچنین می توان از آن برای دوره های جامع یا مشاغل خدماتی که کمی پیچیده هستند نیز استفاده کرد. به طور کلی در موقعیت های پیچیده مردم نیاز به اطلاعات بیشتری و دقیق تر دارند. به همین خاطر است که در اینجا cta به کمک آن ها می آید و اطلاعات بیشتری در مورد آن مشکل یا محصول می دهد. برای این که بدانید cta چیست جالب است بدانید که در این مرحله پس از جذب مشتری می توانید محصول یا خدماتی را به آن ها بفروشید.
ارائه دادن اکانت های رایگان برای مدت کوتاهی باعث می شود تا کاربران زیادی را به سمت خود جذب کنید. از این روش بیشتر شرکت های نرم افزاری استفاده می کنند. در این روش آن ها اکانت پرمیومی را برای مدت کوتاهی به کاربران ارائه می دهند تا مشتری ها از خرید خود مطمئن شوند. زیرا اکثر مشتری ها قبل از خرید می گویند که محصول را می خواهند اما هیچ وقت صد در صد آماده نیستند. با ارائه دادن یک اکانت ویژه به مدت محدود می توانید شک آن ها را در این مورد برطرف کنید.
برای این که بدانید این مدل از cta چیست ، باید گفت که برخی از تصمیم ها در خرید ساده هستند. برای مثال محصولی که زیر ۱۰۰ هزار تومان قیمت دارد به راحتی برای مشتری قابل توضیح است. یک نمونه آن می تواند کتاب باشد. کاربر در مورد کتاب می تواند چیز های مختلفی را بشنود. می تواند نظرت کاربران بخواند و آماده خرید شود. این نوع cta در سایت های تجارت الکترونیک نمونه ای معمولی حساب می شوند. اما می توان به نحوی آن ها را تغییر داد که کمی فریبنده تر به نظر برسند و مشتری را به سمت خود جذب کنند. برای مثال می توانید از عبارت ” اکنون این محصول را بخرید و تفاوت را احساس کنید”استفاده کنید.
 
در این مقاله در مورد این که cta چیست ، توضیح دادیم. متوجه شدیم که cta نقش بسیار مهمی در بازاریابی دارد و نبود آن می تواند باعث از دست رفتن مشتری های زیادی شود. برای این که بهتر متوجه شوید cta چیست ، در مورد مدل های مختلف آن صحبت کردیم و در مورد هرکدام نیز توضیحاتی را ارائه دادیم.


info@bizzone.ir آدرس ایمیل
02191004425
تیم تخصصی بیزون متشکل از افرادی است که دقیقا متناسب با اهداف شما دیجیتال مارکتینگ کسب و کارتان را به عهده می گیرد. مهم نیست کجای مسیر قرار دارید، همیشه راهی برای پیشرفت هست.
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه دیجیتال مارکتینگ بیزون می باشد.

source

توسط digitalwebmaster