همیشه در هر کاری که باشید، اولین برداشتی که کاربر از شغل یا کار شما خواهد داشت بسیار مهم خواهد بود. به همین دلیل است که اکثر اوقات شما خطوط موضوع خود را از ایمیل بیشتر بررسی می کنید. بخاطر همین شما همیشه باید روی تبلیغات خود وقت بگذارید و روی آن ها فکر کنید. برای همین شما باید یک شعار تبلیغاتی جذاب داشته باشید تا بتوانید از طریق آن مخاطبان را به سمت خود جذب کنید و برند خود را به آن ها نشان دهید.
ما در این مقاله به طور کامل در مورد شعار های تبلیغاتی توضیح می دهیم و معروف ترین شعار های تبلیغاتی استفاده شده توسط افراد و کمپانی های مشهور را برای شما مثال می زنیم تا شما بیشتر با آن آشنا شوید.
 
شعار تبلیغاتی در واقع یک عبارت مختصر، کوتاه و جذاب است که با برند شما و حوزه کاری که دارید مرتبط است. با استفاده از شعار می توانید برند خود بهتر به بقیه نشان دهید و آن ها را بهتر در جریان کار های خود بگذارید.
برای ایجاد یک شعار شما باید یک بیانیه کوتاه و صمیمانه را به همراه بهترین کلمات به کار ببرید و به آن ها ریتمی خاص و جذاب بدهید تا هرکسی با شنیدن آن جذب برند شما شود و برند شما را در خاطرش نگه دارد. یک شعار تبلیغاتی موفق باید بتواند به احساسات مخاطب نفوذ کند و او را تحت تاثیر قرار دهد.
هنگام فکر کردن برای شعار شرکت، شما باید هدف خود را مشخص کنید. با این کار می توانید بهتر در مورد جمله ای که می خواهید بسازید فکر کنید. گاهی اوقات یک شعار می تواند احساس تعلق را به کاربر بدهد. گاهی می تواند احساس اعتماد به محصول و گاهی اوقات نیز می تواند یک شوخی هوشمندانه باشد که باعث لبخند زدن مخاطب می شود و در عین حال او را به برند شما جذب می کند.
 
بهترین راه برای نوشتن یک شعار تبلیغاتی موفق، این است که به شعار های موفق و ماندگار برند های بزرگ نگاه کنید و از آن ها الهام بگیرید. به همین خاطر است که ما در اینجا به معرفی معروف ترین شعار های تبلیغاتی که در طول تاریخ استفاده شده اند پرداخته ایم و آن ها را نام برده ایم.
 
اولین شعاری که قصد معرفی آن را داریم، شعار برند محبوب نایک است. نایک از این شعار در تمامی بسته بندی ها، لباس ها و کمپین های تبلیغاتی خود استفاده می کند و این باعث شده است تا به یکی از معروف ترین برند ها در حوزه تجهیزات ورزِشی تبدیل شود. فقط کافی است که اسم برند نایک با شعار آن را چند دفعه در تبلیغات بشنوید تا دیگر نتوانید هرگز آن را از ذهن خود پاک کنید.
البته داستان این شعار تبلیغاتی موفق و مشهور چندان خوب و باور کردنی نیست. طبق گزارش های که واشنگتن پست از مصاحبه دن ویدن مدیر تبلیغات نایک در سال ۱۹۸۸ جمع آوری شده بود، گفته شده که او این شعار را از آخرین سخنان مردی که به قتل محکوم شده بود الهام گرفته است.
 
شعار برند معروف لورآل امسال ۵۰ ساله می شود. نحوه و داستان پدید آمدن این شعار بسیار زیباست. در سال ۱۹۷۱، ایلون اسپچت، نویسنده ۲۳ ساله آژانس تبلیغاتی McCann این شعار تبلیغاتی را نوشت.
این شعار از اولین شعار هایی بود که نه تنها باعث ایجاد اعتماد به نفس در مخاطب می شد، بلکه صنعت تبلیغات را نیز متحول کرد.
در این شعار یک پیام مثبت گنجانده شده است که هنوز هم تازگی دارد. این شعار به این که شما نیرومند هستید و لیاقت زیبایی را دارید که باعث می شود توجه زنان را به خود جلب کند.
 
این شعار نیز یکی از شعار هایی بود که در معروف شدن برند خود تاثیر بسیار بزرگی داشت. این شعار همان طور که پیداست بسیار جسورانه طراحی شده است. این شعار نشان می دهد چیپس های این شرکت به حدی خوشمزه است افراد را به خود جذب می کند. این شعار تبلیغاتی شرکت را فعال و جذاب نیز نشان می دهد.
 
شعار مشتری محور برند برگر کینگ، از همان ابتدا با استفاده از ضمیر شما فضایی خودمانی ایجاد می کند. برگر کینگ با این شعار به ارائه خدمات شخصی و فست فود های سفارشی خود اشاره می کند. ارائه سفارش های شخصی شده یکی از مزایای اصلی این برند نسبت به رقیبش مک دونالد بود.
 
این شعار نمادین در سال ۱۸۹۷ برای اولین بار استفاده شد و هنوز هم در صفحه اول روزنامه های نیویورک تایمز این شعار تبلیغاتی به چشم می خورد.
 
این شعار نیز مانند شعار تبلیغاتی برند Lays بسیار جسورانه طراحی شده است. مک دونالد از این شعار برای این که نشان دهد مشتریانش بعد از خوردن غذاهای این شرکت چه حسی دارند از این شعار استفاده کرده است.
 
یکی دیگر از شعار های تبلیغاتی قدرتمند، شعار تبلیغاتی برند تاکو بل است. تاکو بل با استفاده از این شعار متفاوت بودن و خاص بودن محصولات خود را به خوبی در این شعار نشان می دهد. این شرکت نسبت به شرکت های دیگر گزینه های بیشتری را ارائه می دهد که همین باعث خاص بودن آن شده است.
البته ناگفته نماند که این شرکت به تازگی شعار تبلیغاتی خود را تغییر داده است و از جمله Live Mas استفاده می کند. شاید شعار های ثابت و بدون تغییر بهتر باشند، اما تغییر نیز گاهی اوقات می تواند بسیار خوب باشد. با ظهور گزینه های جدید همبرگر و تاکو بل، این برند نیز با تغییر شعار خود به سرعت به این اتفاق پاسخ داد و کاری کرد تا مثل همیشه به انتخاب اول مشتریان تبدیل شود.
در این مقاله در مورد این که شعار تبلیغاتی چیست و چه نقشی در معروف شدن برند دارد صحبت کردیم و در مورد آن توضیح دادیم. همچنین گفتیم که بهترین راه برای طراحی یک شعار خوب استفاده از و الهام گیری از نمونه های موفق است که به همین خاطر معروف ترین شعار های تبلیغاتی که توسط برند های معروف استفاده شده اند را نیز معرفی کردیم.
مقالات مربوط به تبلیغات و بازاریابی در سایت بیزون:
انواع روش های تبلیغات
تولید محتوای تبلیغاتی چیست؟
راهکارهایی برای داشتن تبلیغات موثر و پر بازده
اهمیت تبلیغات آنلاین


info@bizzone.ir آدرس ایمیل
02191004425
تیم تخصصی بیزون متشکل از افرادی است که دقیقا متناسب با اهداف شما دیجیتال مارکتینگ کسب و کارتان را به عهده می گیرد. مهم نیست کجای مسیر قرار دارید، همیشه راهی برای پیشرفت هست.
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه دیجیتال مارکتینگ بیزون می باشد.

source

توسط digitalwebmaster