طبیعتا یکی از بهترین راه ها برای ایجاد یک فرصت تجاری خوب، راه اندازی کسب و کار اینترنتی است. یکی از مزیت های این کسب و کارها که تنها در دنیای امروز می توان آن را تجربه کرد این است که این امکان را برای شما به وجود می آورد که به هر روشی که می خواهید و هر کجا که می خواهید کار کنید و محدودیتی در زمینه فعالیت های خود نداشته باشید. حال از آن جا که کسب و کارهای اینترنتی بسیار راحت تر از دیگر کسب و کارهاست و کسانی که در این کسب و کارها مشغول به فعالیت هستند از آزادی عمل بالایی برخوردارند، اکثر مردم گمان می کنند که راه اندازی کسب و کار اینترنتی کار آسانی است و پیچیدگی خاصی به همراه ندارد. اما این طرز فکر کاملا اشتباه است. سخت ترین بخش یک کسب و کار اینترنتی موفق، راه اندازی آن است.
 
کسب و کار های اینترنتی همان طور که از نامشان پیداست به کسب و کارهایی گفته می شوند که عمده فعالیت آن ها در دنیای وب و اینترنت صورت می گیرد. اکثر کسب و کار های سنتی به یک کارخانه ای برای تولید یا دفاتر و فروشگاه هایی برای فروش محصولات خود نیاز دارند. بدیهی است که چنین کسب و کارهایی به هزینه های هنگفتی برای راه اندازی نیاز دارند. اما کسب و کارهای اینترنتی چنین نیست. تنها چیزی که شما برای یک کسب و کار اینترنتی موفق نیاز دارید، یک رایانه و یک اینترنت پر سرعت است.
شرط اول این که یک تجارت، یک کسب و کار اینترنتی به شمار بیاید این است که محیطی که آن کسب و کار در آن به فعالیت می پردازد، دنیای اینترنت و وب باشد. در واقع بازار تجارت و کسب و کار باید اینترنت باشد. اگر بخواهیم با مثالی این موضوع را توضیح دهیم باید بگوییم که کسب و کاری که از طریق سرویس Ebay محصولات خود را به فروش می رساند، بازار آن اینترنت است پس این تجارت یک کسب و کار اینترنتی محسوب می شود. البته بدیهی است که تمامی فعالیت ها و بخش های کسب و کارهای اینترنتی در دنیای اینترنت گذرانده نمی شوند و بخشی از آن ها هم به صورت آفلاین قابل انجام است. اگر بخواهیم بخش هایی از فعالیت های کسب و کارهایی اینترنتی را که به صورت آفلاین قابل انجام است را نام ببریم، می توانیم به عرضه محصولات، بسته بندی، ارسال و فعالیت هایی از این قبیل اشاره کنیم. ممکن است پیش خود فکر کنید که کسب و کارهایی که بخش هایی از آن ها به صورت آفلاین و غیر اینترنتی انجام می شوند را نمی توان جزو کسب و کارهای اینترنتی لحاظ کرد. اما این طرز فکر اشتباه است. زیرا اگر با دقت به بخش هایی که به صورت آقلاین انجام می شوند نگاه کنید متوجه می شوید که این فعالیت ها، فعالیت های ضروری تجارت محسوب نمی شوند و بخش ضروری و الزامی کسب و کارهای اینترنتی در دنیای اینترنت رخ می دهد. در نتیجه،‌ کسب و کار اینترنتی می تواند ترکیبی از کسب و کار سنتی و کسب و کار اینترنتی باشد.
مسئله دیگری که خیلی از افراد در آن به اشتباه دچار می شوند این است که پیش خود فکر می کنند که هنگامی که یک وب سایت برای خود بسازند، در واقع اقدام به راه اندازی کسب و کار اینترنتی کردند، اما چنین نیست. اگر قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی دارید، باید علاوه بر ایجاد وب سایت، فرآیند کسب درآمد را نیز به وب سایت خود اضافه کنید. این مسئله به این معنی است که شما باید محصولی را در وب سایت خود به فروش برسانید.
 
محبوبیت کسب و کار اینترنتی از زمان ظهورش تا به امروز به شکل چشمگیری رو به افزایش بوده است. به شکلی که بسیاری از کسب و کارهای سنتی که از موفقیت بالایی نیز برخوردار بودند، به صورت ناگهانی احساس کردند که از رقیبان خود که در دنیای اینترنت به فعالیت می پرداختند عقب افتاده اند،‌ در نتیجه تجارت های زیادی وارد حوزه اینترنت شدند و رونق کسب و کارهای اینترنتی افزایش یافت.
بدیهی است که اگر کسب و کارهای اینترنتی از مزیت های زیادی برخوردار نبودند، این حجم از کسب و کارها وارد این حوزه نمی شدند. حال در این بخش قصد داریم شما را با مزیت های کسب و کارهای اینترنتی آشنا کنیم که تا قبل از راه اندازی کسب و کار اینترنتی بتوانید به خوبی از سود و زیان آن آگاه شوید.
اگر قصد داشته باشید که کسب و کاری برای خود آغاز کنید ساده ترین راه برای راه اندازی، کسب و کار اینترنتی است. این موضوع یکی از بزرگترین مزیت های کسب و کارهای اینترنتی به شمار می رود. کسب و کار اینترنتی این امکان را برای شما به وجود می آورد که در کمتر از یک روز تجارتی برای خود راه اندازی کنید.
 
همانطور که در ابتدای مقاله بیان کردیم، راه اندازی کسب و کارهای سنتی هزینه های هنگفتی را به همراه می آورد و نیازمند سرمایه گذاری مالی کلان است. اما تنها هزینه ای که شما برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی باید پرداخت کنید، هزینه نام دامنه و میزبانی وب است و بقیه مسائل رایگان است. البته بدیهی است که هزینه های جانبی هم در طول مسیر وجود دارند اما این هزینه ها در مقایسه با هزینه هایی که برای کسب و کارهای سنتی مورد نیاز است، بسیار ناچیز است.
ممکن است از این جمله شگفت زده شوید اما این جمله کاملا درست است. راه اندازی کسب و کار اینترنتی به داشتن یک محصول خاص نیاز ندارد. در واقع داشتن یک محصول خاص الزامی نیست. شما در دنیای اینترنت می توانید به فروش محصولات سایر کسب و کارهای اینترنتی بپردازید یا با استفاده از تبلیغات در وب سایت خود درآمد کسب کنید.
 
زمانی که شما کسب و کار خود را وارد دنیای اینترنت می کنید، این امکان را برای خود فراهم کرده اید که در هر کشوری در جهان به تجارت بپردازید. این مسئله که یکی از بزرگترین مزایای کسب و کارهای اینترنتی به شمار می آید، موجب می شود که شما به طور رایگان به بازار جهانی دسترسی پیدا کنید.
مقالاط مرتبط با کسب و کار اینترنتی:
کسب و کار اینترنتی موفق و ۲۱ راز آن که نمی دانید
همه چیزی که باید درباره بازاریابی فروشگاه اینترنتی بدانید
نحوه نوشتن یک بیزینس پلن برای یک کسب و کار اینترنتی


info@bizzone.ir آدرس ایمیل
02191004425
تیم تخصصی بیزون متشکل از افرادی است که دقیقا متناسب با اهداف شما دیجیتال مارکتینگ کسب و کارتان را به عهده می گیرد. مهم نیست کجای مسیر قرار دارید، همیشه راهی برای پیشرفت هست.
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه دیجیتال مارکتینگ بیزون می باشد.

source

توسط digitalwebmaster