در حالی که طبق وعده وزیر صمت قرار بود تولید خودرو بیشتر شود، آمارها نشان از آن دارد که ارقام تولید خودروسازان ترمز کشیده است و شاهد کاهش تولید خودرو هستیم به شکلی که براساس آمارهای رسمی، این عدد نسبت به دوران اوج کاری پارس خودرو در سال 96 در حدود 55 درصد کاهش نشان می دهد.
هر چند صنعت خودروسازی به‌ طور مشخص طعم تلخ تحریم‌ها را در سال‌های ۹۲-۹۱ چشیده بود اما همراه با موج دوم تحریم‌ها از ۱۶ مرداد ۹۷، تولید خودرو با چالش‌های اساسی مواجه شد. پیش از این تصور می‌شد که خودروسازان با پشت‌ سرگذاشتن تحریم‌های اولیه و کسب تجربه برای مقابله با محدودیت‌های بین‌ المللی، با برنامه ‌ریزی و استراتژی مشخصی از موج دوم تحریم‌ها پذیرایی خواهند کرد، اما اینگونه پیش نرفت.
با وجود این که خودروسازان وعده افزایش 25 درصدی تولید را در سال 1400 به دولت داده بودند، اما شرکت پارس‌ خودرو با تولید 109 هزار و 838 دستگاه در سال 1400 حدود 6/6 درصد افزایش تولید نسبت به سال 1399 داشته است.
بررسی عملکرد شرکت پارس‌ خودرو در قبل و پس از تحریم‌ها نشان می‌دهد با وجود تولید نزدیک به 110 هزار دستگاه خودرو در این شرکت، تولید پارس‌ خودرو حدود 132 هزار و 404 دستگاه از تولید سال 1396 کمتر است. به عبارتی، پس از تحریم‌ها تولید پارس‌ خودرو کاهش 55 درصدی داشته است.
نامشخص بودن وضعیت مذاکرات در کنار ناآرامی های اوکراین سبب شده تا بازارهای تاثیرگذار بر خودرو، به سمت و سوی نامشخصی کشیده شود که برای رسیدن به آرامش زمان بیشتری لازم دارد.
از طرف دیگر با توجه به سخت گیری های چند ماه اخیر مسئولان در مورد عدم تولید خودروهای ناقص نیز، شاهد زمزمه هایی مبنی بر کاهش تیراژ خط تولید خودروسازان دولتی هستیم. بنابراین
برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.
تمامی حقوق برای وبسایت دیجیاتو محفوظ است.

نمایش


رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟




نمایش

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ لطفا نام کاربری یا ایمیل خود را وارد کنید.
رمز عبور جدید به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


بازگشت به فرم ورود

source

توسط digitalwebmaster