موهاوی سال ۲۰۰۸ رونمایی شد. این شاسی بلند در چین و امریکا با نام بوره‌گو (BOREGO) فروخته می‌شد اما به دلایل مختلف، نتوانست مشتری جذب کند و از نظر تجاری، چندان موفق نبود. کیا به تلاش برای ساخت یک شاسی بلند اسپرت و پهن‌پیکر ادامه داد و سال ۲۰۲۰ تلوراید را معرفی کرد که برخلاف موهاوی، با استقبال مردم در کشورهای غربی مواجه شد.
تلوراید، مخصوص اروپا و امریکا تولید می‌شود؛ اما برای کره جنوبی، در دسترس نیست. برای بازار این کشور، موهاوی همچنان بزرگ ترین شاسی‌بلند کیا محسوب می‌شود و در بسیاری از کشورها مثل روسیه، حضور دارد. این خودرو با گذشت ۱۴ سال، وفادار به نسل اول باقی مانده؛ اما یک فیس لیفت اساسی در سال ۲۰۱۹ داشته است. براساس قانون صنفی در کره جنوبی، خودروسازان بومی این کشور مثل کیا و هیوندای، نمی‌توانند مدل‌های تولیدی در خارج را به کره وارد کنند. به همین دلیل، هیوندای النترا N و کیا تلوراید ساخت امریکا در بازار کره فروخته نمی‌شوند.
کیا موهاوی 2023
موهاوی جدید با چراغ‌های هالوژن، حس اسپرت و مدرن دارد. برآمدگی‌های مواج روی کاپوت هم این شرایط را تقویت می‌کنند. جلوپنجره، سبک طراحی دماغ ببر در مدل های قدیمی کیا را حفظ کرده است و همراه لوگوی جدید ارائه می‌شود. این مدل از نظر امکانات، تفاوت زیادی با موهاوی ۲۰۰۸ دارد و از فناوری‌های مدرن، مثل مه شکن LED و سنسور و رادار کروز کنترل در جلو استفاده می‌کند.
کیا موهاوی 2023
موهاوی قدیمی که در ایران هم فروخته می‌شد، دو نوع پیشرانه بنزینی ۳۸۰۰  و۴۶۰۰ سی سی داشت؛ درحالی‌که مدل ۲۰۲۳ در کره فقط با موتور ۳ لیتر توربو دیزل ۶ سیلندر تولید می‌شود. این مدل، ۲۵۳ اسب بخار قدرت  و ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد. گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته، آپشن استاندارد موهاوی است؛ اما سیستم دو دیفرانسیل فقط روی مدل های سفارشی نصب می‌شود. در حالت رانندگی اسپرت و کنترل کشش خاموش، ۸/۳ ثانیه زمان لازم است تا موهاوی ۲۰۲۳ از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد.
کیا موهاوی 2023
موهاوی جدید نسبت به تلوراید، طول و عرض کمتری دارد اما ارتفاع سقف بالاتری ارائه می‌کند. به همین دلیل، روی صندلی عقب برای فردی با قد ۱۸۰ سانتی‌متر فضای بسیار خوبی وجود دارد. سرنشین ردیف دوم می تواند صندلی را عقب ببرد و کمی بخواباند تا حالتی شبیه درازکش با راحتی بیشتر داشته باشد. مدل های فول آپشن موهاوی، گرم‌کن دو حالته برای صندلی عقب دارند.
طراحی صندلی‌ها متناسب با یک شاسی‌بلند لوکس است و امکاناتی مثل خروجی هوای مخصوص ردیف عقب، شارژر و سانروف، مشابه کراس‌اورهای معمول در بازار جهانی هستند. موهاوی در کره جنوبی، یک شاسی بلند اقتصادی نیست و نزدیک به کلاس لوکس محسوب می‌شود. به همین دلیل،  داخل گلگیرها، از مواد پلاسیتکی ارزان قیمت استفاده نشده و ادوات کروم در نزدیکی رکاب‌ها وجود دارند. رینگ های ۲۰ اینچ با تایرهای ۲۶۵ میلی‌متر هم، حس لوکس این شاسی بلند را تقویت می کنند.
کیا موهاوی 2023
در عقب، چراغ های LED با طرحی شبیه چراغ های جلو وجود دارد. چهار خروجی اگزوز در طرفین، کاملا نمایشی هستند، چراکه موهاوی فقط یک لوله اگزوز دارد. صندوق عقب با درپوش برقی، فضای مناسبی برای حمل بار ارائه می‌کند. موهاوی ۲۰۲۳ در سه تیپ کابین، با ۴، ۵ و ۷ صندلی تولید می‌شود.
دید راننده به اطراف راضی کننده است و کیفیت چرم صندلی‌ها برای خودرویی در کلاس موهاوی بسیار خوب ارزیابی می‌شود. سیستم نمایش اطلاعات روی شیشه (HUD) همراه دو نمایشگر ۱۲/۳ اینچ برای پنل پشت فرمان و سیستم سرگرمی، حس یک خودروی مدرن را به سرنشینان منتقل می‌کند.  تجهیزات دیجیتال موهاوی ۲۰۲۳، تفاوتی با جدیدترین خودروهای کیا و هیوندای ندارند. گرمایش و سرمایش داخل صندلی های جلو، سه حالته است. شارژر بی سیم و دسته دنده با قابلیت تعویض دستی هم وجود دارد. راننده می‌تواند با تنظیم، کلید گردان فلزی، مودهای رانندگی را تغییر دهد.
کیا موهاوی 2023
پلت فرم کیا موهاوی، به صورت بدنه روی شاسی (Body on frame) است. به همین دلیل، محل نشستن راننده نسبتا بالا است و حس یک شاسی بلند کلاسیک را به خوبی برای راننده فراهم می‌کند. عایق‌بندی و سکوت کابین نیز، قابل قبول ارزیابی شده؛ درحالی‌که  سیستم تعلیق برای رانندگی شهری، نرمی و  راحتی رضایت‌بخش دارد. البته موهاوی ۲۰۲۳ فقط با پیشرانه‌‌ی توربودیزل تولید می شود و هنگام ایست پشت چراغ قرمز یا ترافیک، لرزش روی فرمان و کمی نویز از صدای موتور را به داخل کابین منتقل می‌کند.
از نظر قدرت و شتاب‌گیری، موتور ۶ سیلندر دیزل برای  موهاوی ۲۳۰۰ کیلوگرمی، کافی به نظر می‌رسد. این خودرو تعادل بسیار خوبی در مانورهای ناگهانی دارد و بدنه‌ی ۵ متری، دچار انحراف نمی‌شود. از سویی دیگر باید اعتراف کرد که تلوراید، برای رانندگی پرهیجان و گذر از مسیرهای آف‌رود، بهتر از موهاوی عمل می‌کند اما در عوض، ارتفاع سقف بالاتر برای موهاوی، حس آرامش و اقتدار راننده را افزایش می‌دهد. در شرایط واقعی، میانگین مصرف سوخت موهاوی جدید، ۱۲ لیتر گازوئیل برای رانندگی شهری و ۷ لیتر در اتوبان است.
کیا موهاوی 2023
کروز کنترل هوشمند با قابلیت ترمز خودکار و حفظ خودرو بین خطوط، یکی از مهم‌ترین آپشن‌های کاربردی در موهاوی ۲۰۲۳ است. این فناوری، حتی برای تعویض خط نیز مفید است و پس از فعال‌سازی، با لمس اهرم راهنما توسط راننده، سبقت‌گیری و مانورهای جاده‌ای را انجام می‌دهد.
سیستم سرگرمی موهاوی ۲۰۲۳، رابط اپل‌کارپلی دارد اما این بخش به صورت بی‌سیم، قابل استفاده نیست. برای پخش صوت در کابین، تجهیزات قدرتمند و باکیفیت از برند لکسیکون (Lexicon) با ۱۵ اسپیکر، روی موهاوی نصب شده است.
کانال یوتیوب Asian petrol head، انواع خودروهای داخلی و خارجی موجود در بازار کره جنوبی را بررسی می‌کند. کارشناس این رسانه‌ی پرطرفدار آسیایی، از کیفیت ساخت و رانندگی با موهاوی ۲۰۲۳ ابراز رضایت کرده است و این شاسی بلند ۴۴ هزار دلاری را مناسب مصارف خانوادگی در مسیرهای روزانه و سفرهای بین شهری توصیف می‌کند. کیا موهاوی ۲۰۲۳ با آپشن‌های کامل، ۵۶ هزار دلار قیمت دارد.
 
[email protected]!n
کیا-هیوندای با موهاوی میخواستن یه نمونه رقابتی با لندکروز بسازن اما پلتفرم نه چندان مناسب و گیربکسی که اصلا مناسب این کلاس نبود و ضعف تکنولوژی ها در آفرود تو بازارهای جهانی شکست خورد و تو نسل ۲ کلا فلسفشو عوض کرد.
البته نسل ۱ برای بازار ما محصول خوبی بود مخصوصا نمونه هشت سیلندر و آپشن های خوبی هم داشت و در کنار این موارد مشکلات کیفی و فنی مشابه تمام محصولات کره ای بازارمون رو هم همراهش بود. با همه این اوصاف جزو بهترین کره ای های بازار ما هست.
دکتر
مدل ۸ سیلندر نسل قبل رو داشتم،کشش موتور و شتاب عالی بود،همون قد که این عالی بود ترمزها و تعادل ماشین افتضاح بود،اما در کل حس خوبی میداد بت
ارین صاحب جمعی
تلوراید بینظرینه به شخصه اگه میخواستم دو تا ماشین داشته باشم از لحاظ اقتصادی انقدر کیا تلوراید از ژاپنی ها بهتر عملکرده قطعا اونو برمیداشتم و از طرف لوکس به عنوان سدان یا اس کلاس یا سری هفت یا ls البته ایودی و g 90 هم بشدت قابل احترامن
زیزیگولو
کیا موهاوی یکی از محبوبهای کلاس SUV
محمد
با اپشن‌ هایی که بهت میده قیمت خیلی خوبی داره ولی بازم تلوراید یه چیز دیگست
ارسلان
چراغ های جلو دو تایی باشه دو طبقه ش هم بکنی ۶ تا دی لایت دوطبقه هم برای هر چراغ جلو در نظر بگیری ادم سرگیجه میگیره مخصوصا که که این دو طبقه سازی رو به چراغ های عقب و چراغهای دورن سپر هم انتقال بدی به نظر میاد تیم طراحی هیچ ایده ای نداشته و صرفا با شلوغ کاری در ایتم های ظاهری خواسته کار رو پیش ببره
بهم چسبوندن چراغ های عقب هم ایده ی خیلی خز و قدیمی ای شده و دیگه جذابیتی نداره مخصوصا که جدیدا به ایرانخودرو هم سرایت کرده این بهم چسبوندن اگه بخواد توی چراغ های بزرگ کار بشه نتیجه بسیار زشت خواهد بود اما اگه یه خط باریک باشه مثله ۹۱۱ جدید اونموقع میتونه زیبا باشه
طراحی چراغ عقب به سبک فورد شلبی هم چن سالی هست مد شده از محصولات پژو بگیر تا همین موهاوای هم میتونیم ببینیم که فقط اینجا دوطبقه شده
از نظره من کیا موهاوای حس یه ماشین سانگ یانگ رو القا میکنه و اصلا حس یه ماشین کیا رو نمیرسونه و بطور کلی موهاوای هیچ وقت طراحی جذاب و هدفمندی نداشته کابین هم ادمو به یاد رکستون جی ۴ میندازه و کابین قدیمی ای داره
net
طراحی داخلی خوبه ولی خط استیل اطراف چراغ جلو و جلوپنجره بد هست اگر خط استیل اطراف چراغ جلو و جلوپنجره نداشت قشنگتر میشد.چراغ متصل عقب جالب نیست چراغ متصل عقب برای کراس اور و اس یو وی زیبا نمیشه.اگر دو ردیف صندلی داشت و خط نازک سفید اطراف شیشه دربها داشت و دو اگزوز دایره ای در سمت چپ و راست بود به جای ۴ اگزوز مربعی قشنگتر میشد.چرا در جلوپنجره آرم کیا نیست؟
Humer
اقای اشتری عالی ولی یه اشتباهی کردید😇
به اشتباه گفتید لِین نه لاین
ولی آقای اشتری اینقدر خوبی دارید که این اشتباه کوچولو توش گُم هست
عالی بود 🤩
Nice🤗
محمدرضا اشتری – دبیر سایت پدال
چه خوب که توجه کردید تا دیگران هم متوجه بشن
تلفظ من درست بود دوست عزیز 🙂
مسیرهای داخل جاده، بین خطوط سفید لاین (Line) نیست. لِین (با کسره زیر لام Lane) هست
https://www.youtube.com/watch?v=wLsVoGGyJZ4
hummer
اقای اشتری کار شما درسته
جالب بود نمی دونستم
مرسی
dian-yoshani
واقعا کره ایی ها خیلی پیشرفت کردن و ماشین های کره ای رو میشه تقریبا تو هر لیستی دید
مثلا همین تلوراید تو C&D نمره ۱۰ از ۱۰ گرفته
فکر کنم جنسیس gv80 هم نمره کامل گرفته بود
البته یکی از علت هاش قیمت کمترشون نسبت به رقبا ئه
ولی پیشرفتشون تو ۱۰ سال اخیر شایان تقدیره
Jdm باز
بنظرم تلوراید بهتره
طراحی بهتری داره
یذره هم از این بزرگتره
و در کل پکیج کامل تری رو ارائه میده
آرم@ن
موهاوی خیلی ماشین دوست داشتنی هست،تو ایران هرکی رو دیدم داشت راضی بود و هنوز رو فرم هستن
این نسلش هم خیلی طراحی داخلیش زیباس
nalsa
ممنون عالی بود جناب اشتری
بنظرتون با قیمت ۴۴ هزاردلاری خودرو پیکاپ فول سایز شورولت سیلورادو دابل کَب لانگ بِد، قدرت ۳۱۰ اسب وصفرتاصد ۷.۹ ثانیه انتخاب بهتری نخواهد بود؟؟
nalsa
البته با وجود اینکه میدونم توی یک کلاس نیستن و بازارهای کشورهای مختلف متفاوته ولی میخواستم بیشتر نظر کلیتونو در رابطه با مقایسه ام بدونم
محمدرضا اشتری – دبیر سایت پدال
برای من و شما که در ایران زندگی می کنیم، گزینه‌های جالب در بازار خارجی زیاد هستن
مثلا تویوتا هایلندر، فوررانر، لکسوس RX و تعداد زیادی از شاسی بلندهای امریکایی
من شخصا علاقه مند وانت نیستم و مطمئن باشید در بازار جهانی هم، ۹۰ درصد افرادی که دارای زن و زندگی هستن، وانت به عنوان ماشین اصلی نمی خرن (وانت در استرالیا و امریکا محبوبیت زیادی داره)
اگر براتون سوال هست که چرا ماشین های کره ای در امریکا و اروپا فروش بالا دارن، دلیلش گارانتی بسیار خوب، قیمت منطقی، اقساط بلندمدت و هزینه پایین برای آپشن های اضافی هست.
اگر با دقت به همین موهاوی ۴۴ تا ۵۵ هزار دلاری نگاه کنین، متوجه می شین که چرم صندلی، امکانات الکترونیک و آپشن های ایمنی بسیار خوبی داره.
پدرام
طراحی عقبش خیلی بهتر می تونست باشه اما جلوش به مراتب از قبل بهتر شده
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *







آیا حساب کاربری ندارید؟

source

توسط digitalwebmaster