امروزه تمامی کسب و کار ها برای رشد و دیده شدن کسب و کار خود، تلاش می کنند. یکی از مهم ترین و موثر ترین چیز های که باعث دیدن کسب و کار شما می شود، بازاریابی است. بازاریابی به شما کمک بسیار زیادی می کند تا برند و محصولات خود را به مردم نشان دهید تا بتوانید برند خود را گسترش دهید. یکی از روش های معروف بازاریابی، بازاریابی به روش گوریلا مارکتینگ است. ما در این مقاله به طور کامل در مورد این که گوریلا مارکتینگ چیست و چه ویژگی های دارد، صحبت کرده ایم.
 
گوریلا مارکتینگ یا همان بازاریابی پارتیزانی، یکی از تکنیک های بازاریابی است که در آن تعاملات غافلگیر کننده و غیر متعارف برای تبلیغ یک محصول یا خدمات استفاده می شود. گوریلا مارکتینگ با بازاریابی سنتی تفاوت بسیار زیادی دارد. زیرا در گوریلا مارکتینگ تعامل شخصی اهمیت بیشتری دارد و بودجه کمتری برای آن صرف می شود. همچنین در این نوع بازاریابی بر روی یک ناحیه خاص متمرکز می شود و به گستردگی دیگر بازاریابی ها نیست.
 
در واقع هیچ وقت نمی توان تعریف دقیقی از این که گوریلا مارکتینگ چیست ارائه کرد. اما وقتی با آن رو به رو شوید، به راحتی می توانید تشخیص دهید که آن بازاریابی گوریلا مارکتینگ است یا خیر. مهم ترین عواملی که باید برای تشخیص گوریلا مارکتینگ به آن توجه کرد عبارتند از:
 
برای این که بهتر بدانید گوریلا مارکتینگ چیست، باید در مورد نحوه پیاده سازی آن بیشتر بدانید. به طور کلی شرکت هایی که از این روش استفاده می کنند، به تبلیغات حضوری تمایل بیشتری دارند تا بتوانند به طور رایگان با بودجه کمتر به مشتریان دسترسی داشته باشند.
یکی از مهم ترین نکاتی که در گوریلا مارکتینگ به آن توجه بسیار زیادی می شود، همان طور که در بالا اشاره کردیم احساسات مخاطبان است. البته امکان تحریک احساسات و توجه مخاطبان در همه خدمات و کالا ها وجود ندارد. به همین خاطر بیشتر اوقات در کسب و کار ها یا کالاهایی استفاده می شود که جوانان به آن توجه می کنند. زیرا جوانان سریع تر تحت تاثیر تبلیغات قرار می گیرند و پاسخ مثبت می دهند.
در ضمن برای این که بهتر بدانید گوریلا مارکتینگ چیست باید به این نکته اشاره کرد کمپین های گوریلا مارکتینگ اکثر اوقات در مکان های عمومی مانند خیابان ها، کنسرت ها، پارک های عمومی، رویداد های ورزشی، جشنواره ها و مراکز خرید برگزار می شود تا بتوان توجهات و مشتریان زیادی را به خود جذب کرد. البته قبل از شروع آن نیز باید زمان و مکان مناسب را انتخاب کرد تا دچار مشکلات قانونی نشد.
 
کمپین های گوریلا مارکتینگ به خاطر این که مشتریان را با معامله های غیر معمول و غیر منتظره غافلگیر می کنند، همیشه مورد شک قرار می گیرند و این باعث می شود تا بسیاری از افراد فکر کنند این کمپین ها غیر قانونی هستند و برای کلاهبرداری استفاده می شوند. در حالی که همیشه اینطور نیست.
برای اینکه بهتر بدانید که گوریلا مارکتینگ چیست و این که چرا ممکن است گاهی اوقات غیر قانونی حساب شود باید یک مثال بزنیم. سال ها پیش شرکت معروف کوکاکولا به دلیل این که گرافیتی های شرکت خود را در مناطق تاریخی نیواورلئان قرار داد، جریمه شد. زیرا در این تبلیغ و بازاریابی برای شرکت، هیچ مجوزی از مقامات محلی دریافت نشده بود.
به خاطر همین است که می توان گفت گوریلا مارکتینگ هم می تواند قانونی باشد و هم غیر قانونی. اگر بتوانید در چارچوب قانون بمانید و مجوز های لازم را دریافت کنید و هم این که تبلیغات خلاق و تحریک کننده ای داشته باشید، می توانید یک بازاریابی گوریلا به طور کاملا قانونی داشته باشید. برای این که در حین پیاده سازی این استراتژی بازاریابی دچار مشکلات قانونی نشوید، می توانید از یک وکیل کمک بگیرید.
 
در این مقاله در مورد این که گوریلا مارکتینگ چیست توضیح دادیم. متوجه شدیم که یکی از پایه های اساسی و مهم این نوع بازاریابی تحریک احساسات و غافلگیری مشتریان است تا با استفاده از آن مشتریانی را به کسب و کار خود جذب کرد. برای درک بهتر از آن، توضیحات بیشتری در مورد نحوه تشخیص یک کمپین گوریلا، طرز استفاده از آن در کسب و کار و قانونی یا غیر قانونی بودن آن دادیم تا بیشتر با آن آشنا شوید.


info@bizzone.ir آدرس ایمیل
02191004425
تیم تخصصی بیزون متشکل از افرادی است که دقیقا متناسب با اهداف شما دیجیتال مارکتینگ کسب و کارتان را به عهده می گیرد. مهم نیست کجای مسیر قرار دارید، همیشه راهی برای پیشرفت هست.
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه دیجیتال مارکتینگ بیزون می باشد.

source

توسط digitalwebmaster